Beoordelen frictieplaat koppeling 911 SC
Dag allemaal,
Ik heb een tijd terug al bericht over tandjes in de olie. Deze blijken zoals eerder vermeld van de rechter kettingspanner te komen.
viewtopic.php?f=3&t=44422Het blok met versnellingsbak is er nu uit en ben druk bezig alles netjes te maken en ook vele bekende olielekkages aan het oplossen
Daarnaast worden de kettingen vervangen en een nieuw spanrolkettingwiel gemonteerd. Verder ook andere gebruikelijke vervangingsonderdelen
Nu loop ik tegen de koppeling aan. De starterkrans is niet erg fraai meer. Op 3 plekken waar de bendix altijd in komt (door de cillinderstand (tdc's?)) zijn de tandjes erg gaar. Deze wordt dus vernieuwd. Drukgroep en lager lijken meer dan prima. De frictieplaat van de koppeling vind ik moeilijk te beoordelen. Daarvoor graag jullie input. De totale dikte van de twee platen waaruit dit onderdeel is opgebouwd is 6mm. Kijkend naar de onderlinge bevestiging van deze platen (metalen roosje) dan zou je zeggen dat die al een eind heen is. Echter, kijkend naar een nieuwe frictieplaat lijkt deze ook niet erg diep weg te liggen..
Wie o wie
?
Huidige:
album/album_page.php?pic_id=65617referentie, Sachs 1861759035:
http://forums.pelicanparts.com/uploads2 ... 967262.jpg