| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
986 Motor kapot :'( http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=45592 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Bblokhuis [ 30 sep 2015 9:12 ] |
Berichttitel: | 986 Motor kapot :'( |
Mannen van het goede leven! Zo blij als een kind was ik 8 weken geleden toen ik mijn eerste Porsche kocht. (Boxster 986 2.5) Heerlijk zonder dak rijden en genieten Nu stond ik op een dag (2 dagen voor mijn vakantie) voor het stoplicht en begon mijn auto te schudden .. stoplicht sprong op groen dus ik gaf een beetje gas .. dat beetje gas werd de motor teveel en begon te ratelen en viel uit. ANWB gebeld weggesleept naar PON, PON kwam met eerste diagnose waarop en nog een diagnose gewenst was, na deze diagnose moest er nog een diagnose gesteld worden (motor eronderuit) waarop ik dacht laat maar dit gaat me klauwen met geld kosten a 120 euro puur. (gelukkig wel met 20% youngtimer korting ....) Dus ik via de verkoper van mijn auto (welke overigens erg behulpzaam is) naar zijn 'mannetje' gebracht, hij heeft de auto opgehaald bij PON en de motor erondervandaan gehaald en zijn diagnose is als volgt: "Je hebt een 2.5 m96.20 motor Ketting cilinder kop is versprongen Alle inlaat kleppen geraakt Afdrukken staan op de zuigers Graag info 2 maal koprevisie En eventueel totaal revisie Motor is al gedemonteerd " Hij opt voor een tweedhandsmotor uit Rotterdam (altijd raak penders), maar na het lezen van een aantal radar en rijdende rechter posts lijkt me dit niet zo'n goed plan. Ik wil gewoon dat de motor gemaakt/gereviseerd word. Momenteel twee mails uitstaan bij zowel MH Automobielen en Autoresto en hopelijk kunnen zij met mijn auto op korte termijn aan de slag .... (Nu de zon nog schijnt) Hebben jullie na het lezen van bovenstaande nog tips/trics/ideeen en of gedachten waar ik misschien iets aan heb om ervoor te zorgen dat ik asap weer dakloos en vrij kan rijden ... of moet ik gewoon sparen voor een 911 ? |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 30 sep 2015 9:21 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Hup naar Resto, aftikken, ff slikken en dan weer genieten. |
Auteur: | Nicolò [ 30 sep 2015 9:58 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Wat een nachtmerrie, sterkte! |
Auteur: | koen85 [ 30 sep 2015 10:27 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Als je begint aan de revisie , laat hem dan helemaal reviseren . Alles ligt dan toch al los en je vergeeft het jezelf nooit mocht er toch ergens iets zitten wat na een half jaar pas naar boven komt. Het kost waarschijnlijk ietsje meer maar je kan er dan ook weer een leven lang tegen aan. |
Auteur: | ErikE [ 30 sep 2015 10:28 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Ongelofelijk, wat een verhaal. Een Boxster nog wel. Bij welke km-stand gebeurde dit? Niet dat het allesbepalend is... Als je laat reviseren, zou ik wel ook alle andere kritische motoronderdelen laten chekcen, voor het nemen van een besluit (revisie / andere motor). Sterkte...! |
Auteur: | MickRS [ 30 sep 2015 11:20 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Das goed balen... Is wel een van de zaken om op te letten bij deze motor. Is dat gecheckt bij de akk? Even googelen levert deze tekst op. Ter info: Engine If there is one area of a Boxster that should be checked on a regular basis by a Porsche specialist, it should be the engine. There are several ways that a Boxster engine can potentially terminally fail, requiring either rebuild or replacement with a new or used item, these are commonly as follows. ...Camshaft chain failure - During a service the engine will be listened to by a technician using a stethoscope in the area of the cam chains, listening for the sound of the chain rattling or slapping within the engine. Usually the failure is caused by the chain becoming slack due to it stretching or through wear in the cam chain guides. As well as head gasket issues, which are common to any model of car, the above are the most common failure causing complete engine failure if not spotted early. However, it is important to say at this point that the above failures are by no means as common as you may imagine if you read posts on forums. instead, the vast majority of Boxsters continue to give good service without issue. However it does highlight that often it is a good idea to have a Boxster inspected by a professional before you buy it, and to have Porsche only specialists or main dealers care for your Boxster after it is purchased to ensure that expensive repairs can be avoided with good servicing or problems being caught early. A Boxster should also run smoothly at both idle and at higher speeds under load. No matter what car you are used to, a Boxster should feel as if it has a smooth balanced engine which produces power without flat spots or hesitation. Some unscrupulous salesmen may say that a flat spot, rough idle or hesitation as a normal feature of a high performance engine. However this is not true with the Boxster engine and may be a sign of faulty sensors or other components on the engine. When checking the service history of any Boxster, it is important to make sure the car has had at least one oil change every year. Even on post 2005 models where Porsche specified that it can be stretched out to every two years. Failure to do this can contribute towards all of the above engine problems .... |
Auteur: | erwin964c4 [ 30 sep 2015 11:49 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Wat ik hier op het pf lees is dat resto zich met recht specialist mag noemen qua jongere porsche motoren en problemen opsporen en oplossingen aandragen en uitvoeren Dus ik zou de motor bij resto afleveren en weer laten opbouwen incl de nodige modificaties En een 911 kan ook kapot is soms ook een kwestie van pure pech dus niet blind staren op een 911 en gewoon je boxster laten repareren en hopenlijk kun je dan nog wat topless genieten dit jaar en de jaren die hierna ongetwijfeld nog gaan komen Sterkte en veel wijsheid gewenst |
Auteur: | horn [ 30 sep 2015 12:01 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Oef, pijnlijk. Particuliere verkoop? Aankoopkeuring gedaan ergens? Sterkte man. Spaarvarken stukslaan en proberen asap te vergeten en weer te genieten! |
Auteur: | Pw250 [ 30 sep 2015 12:06 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Denk niet dat een verspringende ketting bij een AKK "voorkomen" kan worden!? Sterkte, succes! |
Auteur: | Binko [ 30 sep 2015 12:10 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
De enige nachtmerrie waarvan je weet dat het een werkelijkheid kan worden. Echt heel shit. Sterkte. Ik kan alleen maar zeggen: doorzetten, want je hebt straks aan je Boxster met verse motor echt een superfijne auto. Ik begrijp dat je in de regio Rotterdam kijkt, ik zou ook even bellen met Ralf Houweling van Stuttgartparts in Schiebroek. Mijn Boxster is bij hem in onderhoud. Hij is heel redelijk met zijn prijzen en ervaren met onze generatie Porsches. |
Auteur: | arjan [ 30 sep 2015 12:15 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Moet je je ook niet afvragen of de kosten van een revisie de waarde van de 2.5 boxster overstijgt. Zou ook in overweging nemen wat een ruilmotor kost, eventueel met garantie. Misschien is dat beter |
Auteur: | mbembe [ 30 sep 2015 12:38 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
dat is echt vet balen man! sterkte, hou ons op de hoogte van de vorderingen |
Auteur: | geertsabine [ 30 sep 2015 12:50 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Drama dit. Hoop dat de kosten meevallen voor je maar ik ben er bang voor. Ik lees hier toch al een aardig poosje mee maar dat dit met de Boxster kan gebeuren heb ik gemist. |
Auteur: | dpRide [ 30 sep 2015 12:51 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
heb je ook overwogen om er een 3.2 ruilmotor in te lepelen, of zelfs een 3.4 van een vroege 996 (zonder e-gasklep). in combinatie met de standaard 5-bak is zo'n 986 haast niet meer te kloppen door een 996. het verruimt iig je zoektocht naar een ruilmotor idien revisie te duur zou zijn. |
Auteur: | Alfred [ 30 sep 2015 12:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( | |||||||||
+1 |
Auteur: | RichardP [ 30 sep 2015 13:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( | |||||||||
Oef, pijnlijk. Kan mij zo'n motorschade (bij de 996 weliswaar) nog al te goed herinneren.
Wat ik niet kan opmaken hieruit is, of de verkoper ook tegemoet wil komen in de kosten voor de revisie/reparatie? |
Auteur: | Ronaldo [ 30 sep 2015 13:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( | |||||||||
Lijkt me ook. I.i.g. de afweging tussen revisie/ruilmotor en een andere 986 kopen. |
Auteur: | Cloaca [ 30 sep 2015 13:38 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Ja, de huidige Boxster verkopen met motorschade en daarna ééntje terugkopen die 100% is kan een stuk goedkoper zijn... |
Auteur: | Bblokhuis [ 30 sep 2015 14:26 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
WOW Wat een berichten, helemaal overrompelt dankjewel voor alle sterktebetuigingen enzo haha het blijft een 1st world problem !! Ik probeer even antwoord te geven om meerdere vragen: - AKK = Ja uitgevoerd bij Porsche centrum Gelderland, maar snap ook dat ze dit niet hadden kunnen voorzien - Verkopen met schade en nieuwe tweedehands kopen ben ik aan het overwegen (http://www.autowereld.nl/porsche/boxste ... /foto.html) - Totale revisie overstijgt naar mijn idee ook de waarde van een 2.5 - 3.2 / 3.4 motor ben ik ook aan het overwegen maar die zijn ook behoorlijk duur zag ik ... en ik heb nog geen garage gesproken die hier ervaring mee heeft. - Boxster via een klein bedrijfje gekocht, denk wel dat hij me tegemoet gaat komen maar snap ook dat het niet zijn verantwoordelijkheid is .. hij had het ook niet kunnen zien aankomen. - KM stand was/is 183.000 Update: Vanochtend gemaild met Resto, dus ben benieuw naar hun gedachten. Twijfel tussen verkopen en nieuwe tweedehandse te kopen (Zie link boven als optie ) en laten maken bij Resto afhankelijk van de kosten Wordt vervolgd ..... |
Auteur: | MY00 [ 30 sep 2015 14:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( | |||||||||
Indien je garantie hebt zou je toch hier gewoon aanspraak op kunnen maken indien dit binenn de garantie bepaling valt. Jammer dat het dan een klein bedrijfje is maar dat risico loopt men als men auto's verkoopt en wil je dit niet lopen moet je je er tegen verzekeren. |
Auteur: | Bblokhuis [ 30 sep 2015 15:09 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Helemaal mee eens Rene, inderdaad zonder garantie gekocht :'( |
Auteur: | olle griese [ 30 sep 2015 15:42 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
Als het een "blijvertje" is zou ik een totaalrevisie doen. Natuurlijk overstijgt dat de waarde wel maar je hebt dan een dijk van een auto zonder problemen. Een 2.5 is zo ongeveer hufterproef dus je hebt gewoon pech. Een 3.2/3.4 zou ik maar uit m,n hoofd zetten. Lijkt mooi maar er komt dan wel wat meer bij kijken dan alleen een motor. Ik heb bij een VW ooit eens een TD laten vervangen door een TDI. Ook het dashboard en de pedalen moeten dan vervangen worden. |
Auteur: | MickRS [ 30 sep 2015 15:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( | |||||||||
Camshaft chain failure - During a service the engine will be listened to by a technician using a stethoscope in the area of the cam chains, listening for the sound of the chain rattling or slapping within the engine. Usually the failure is caused by the chain becoming slack due to it stretching or through wear in the cam chain guides. As well as head gasket issues, which are common to any model of car, the above are the most common failure causing complete engine failure if not spotted early. |
Auteur: | Bblokhuis [ 30 sep 2015 16:24 ] |
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( |
@MickRS Hadden ze inderdaad moeten doen daar in Gelderland .... :'( |
Auteur: | dpRide [ 30 sep 2015 16:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 986 Motor kapot :'( | |||||||||
je baseert je verhaal blijkbaar op VW. zoveel moet er bij een 986 niet omgebouwd worden. een 2.7 upgraden is iets gemakkelijker dan een 2.5 maar ze zijn beide mogelijk. zelfs de motronic van een 986 2.5L en die van een 996 3.4L is identiek hetzelfde onderdeelnummer mocht de topic starter meer info willen van een garage die hiermee ervaring heeft: http://www.wv-cars.be/ |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |