Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:40

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Olie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht Olie
Goedendag,

Welke olie kan ik het best gebruiken voor mijn Porsche Carrera 3.0. Op advies heb ik na de motorrevisie Castrol 0W40 vol synt.

Herman Hof

19 jun 2005 22:05
Profiel
PorscheForum Rookie
911 T 1972
Almere
Bericht 
ALweer een aLmeriaan met een P. Reeds heel veel discussie hier op het forum over olie. Daar vind je vast wel een antwoord.

Een andere vraag: je hebt een revisie uit laten voeren. Waar heb je dat laten doen en wat kostte het als ik het mag vragen ?? Enne... is het goed gedaan.

Groet van een andere Almere Buiten Porsche liefhebber (2,4 T)

19 jun 2005 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht Olie
Ik heb de motor met mijn zwager gereviseerd. Ook hebben we de versnellingsbak gecontroleerd en zonodig onderdelen vervangen. Ik ben zo'n € 7.000,00 aan onderdelen kwijt. Arbeidsloon was voor mij een tegenprestatie bij hem alle nieuwe ramen inzetten en schilderen.

Het was voor hem de eerste keer dat hij een Porsche 911 onder handen kreeg. Wel heeft hij in het verleden de nodige auto's gerestaureerd en gereviseerd waaronder een Ferrari. Zijn dagelijks beroep is wel automonteur plaatwerker spuiter.

De onderdelen heb ik bij Alpo in Haarlem gekocht.

Wie weet komen we mekaar een keer tegen

19 jun 2005 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
3.0 uit 1976? :? Weeeeer zo'n oud hok......

:D WELKOM !!!

19 jun 2005 23:01
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Olie
Herman Hof schreef:
Welke olie kan ik het best gebruiken voor mijn Porsche Carrera 3.0. Op advies heb ik na de motorrevisie Castrol 0W40 vol synt.

Heb altijd gehoord dat het niet goed is 'van olie te wisselen'. Echter, of dat na een volledige revisie nog opgaat weet ik niet.

Volsyntheet in oude 911 was volgens mij niet slim (correct me if I am wrong).

Heb zelf 10W40 Mobil in de 964, dat is er altijd ingegaan.

19 jun 2005 23:04
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Na een volledige revisie hoeft het wisselen niet tot problemen te leiden. Als ik echter lees hoe de revisie is gedaan :res:, vraag ik me wel af door wie het advies is gegeven en daarmee hoe betrouwbaar het gegeven advies is. ;)

19 jun 2005 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht olie
Het advies kwam destijds bij CPR vandaan. Zij gebruikte echter Shell Helix echter wel vol synt. maar wel 0W40.

14 dagen geleden ben ik bij Renntech langs geweest omdat een Porschegarage blijkt te zijn die ook verstand heeft van een Sportautomatic. Deze heeft in mijn auto gereden om te kijken of de versnellingsbak correct was afgesteld. Hij gaf toen aan dat het enigste wat hij als opmerking had bij mijn auto dat de oliedruk laag was. Hij vroeg toen wat voor olie ik gebruik en hij zij dat het niet zijn keus zou zijn. Het advies wat hij meegaf was Mobil racing. Volgens hem zou de oliedruk bij een dikkere olie mogelijk hoger worden.

Omdat mijn olie toch moet worden vervangen wilde ik wat informatie van andere rijders hebben.

19 jun 2005 23:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]