|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
early911
|
cooling fan belt
De cooling fan belt (sory, hoe zeg je dat in het NL? ik alleen maar engelse 911 boeken... ) van mijn auto (911S 2.4) heeft redelijk wat speling. Hoe strak dient die eigenlijk te zitten? en kan het kwaad dat er speling in zit?
Early911
|
24 jun 2005 10:52 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
De V snaar is een mooi nederlands woord ervoor. Deze moet aardig strak zitten, je moet hem met moeite in het midden ongeveer 5 - 10 mm kunnen indrukken. Afstellen gaat door de ringen die achter en voor de buitenste helf van de poelie zitten (in totaal 6 stuks), naar binnen (losser) of naar buiten te verplaatsen (strakker). Snap je het nog? Het wordt wel duidelijk wanneer je de poelie loshaalt (19 mm moer geloof ik). Achter de moer zit een grote klemring, daarachter de afstelringen, poelie en afstelringen.
Peter
|
24 jun 2005 11:42 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Zie ook Piepende V-snaar
|
24 jun 2005 17:19 |
|
|
early911
|
v snaar montage
Nu eens een antwoord ipv een vraag: ik had wat moeite om nieuwe v-snaar gemonteerd te krijgen tot iemand uitlegde : eerst snaar op buitenste (kleine) poelie onderaan leggen, dan bovenaan de moer weer vastdraaien (wat niet lukt als je de snaar op de binnenste poelie onderaan hebt liggen), dan met auto in vierde versnelling auto vooruit duwen waardoor poelies langzaam draaien; dan met schroevendraaier de snaar naar de binnenste (grotere) poelie onderaan overzetten; je moet het maar weten...
Early911
|
05 jul 2005 21:14 |
|
|
hoek0201
|
PS wel alle ringen gebruiken (6X), dus bijvb 4 onder de snaar en de rest achter de moer.
Gr. Gerko
1978sc
|
05 jul 2005 21:53 |
|
|
Bernardo
911 SCZoetermeer
|
_________________________________________ Carpe Porsche
|
06 jul 2005 22:07 |