| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Kosten ruilmotor 996
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=46951
Pagina 1 van 1

Auteur:  Rob48 [ 04 apr 2016 21:45 ]
Berichttitel:  Kosten ruilmotor 996

Ik lees hier op het forum dat Porsche een ruilmotor voor een 996 inbouwt voor 7K inclusief BTW.
Is dat waar?

Auteur:  Maarten [ 04 apr 2016 22:07 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

15 jaar geleden ja.

Auteur:  Tombalabomba [ 04 apr 2016 22:14 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Dit was de prijs van een onderblok zonder koppen, koppeling etc. Zie andere draadjes

Auteur:  Maarten [ 04 apr 2016 22:17 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Voor 7k liet er elke 5 jaar een nieuw blok in leggen :wink:

Auteur:  DennisvdB [ 04 apr 2016 22:18 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Ruilblok kostte in 2010 16.000 euro ex inbouw. Schijnbaar zijn ze nu wel goedkoper dan voorheen.

Auteur:  Rob48 [ 04 apr 2016 22:25 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Ik dacht het zelfde als Maarten!

Wanneer je niets inruilt bij Resto...wat moet je dan bij de kassa afrekenen?

Auteur:  996Tom [ 04 apr 2016 22:39 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Wellicht zou je er verstandig aan doen hem gewoons eens te bellen... :thumleft:

Google op Resto Nijmegen kan niet missen..

MH Peize zou hier ook de nodige ervaring mee hebben, maar ken ik niet.. :popcorn:

Auteur:  MY00 [ 05 apr 2016 9:36 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Je zou kunnen bellen met een PS, deze geven netjes antwoord. Maar zover ik weet was het wel zo, maar zijn de motoren welke Porsche hiervoor gereserveerd had op. En idd bij het PS vervangen kost ongeveer 19.500 euro en dan komen er nog wat "kleine" kosten bij.

Gewoon even naar RESTO bellen of op ebay.de kijken als je de motor zelf kan inbouwen of iemand hebt welke dit kan bijvoorbeeld: http://www.ebay.de/itm/Porsche-Motor-99 ... Sw37tWDsRP

Auteur:  RichardP [ 05 apr 2016 11:00 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Heb je een reden om aan te nemen dat je een ruilmotor nodig hebt?

Auteur:  Pacoloco [ 05 apr 2016 12:27 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Er is al een hele hoop geschreven over ruilmotoren en/of revisie voor de 996 motor.

Wat ik ervan heb begrepen is de prijs voor een nieuwe motor bij porschecentrum sterk in prijs verlaagd en ligt deze prijs in de buurt van een revisie bij bijv. autoresto. Prijzen die ik heb gelezen liggen rond de 7-9k. Uiteraard afhankelijk wat er gereviseerd moet worden. Maar een nieuwe motor is (zover ik weet) lang geen 16k meer.

als je hier op het forum gaat zoeken kun je nog wel wat dagen vullen met het lezen van informatie over dit topic.

Auteur:  hoefnix [ 05 apr 2016 14:48 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Er is maar één partij die het echte antwoord weet... bel even met een PC!

Auteur:  MY00 [ 05 apr 2016 16:29 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Precies en die zijn altijd vriendelijk hoor.

Auteur:  Ewout [ 05 apr 2016 18:52 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Ik geloof dat zo'n blok ze zelf maximaal 4K kost dus dan maken ze nog steeds veel winst.

Auteur:  Kheldar [ 05 apr 2016 20:46 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Ik had zelfs gehoord dat het rond de 2500euro lag voor Porsche om zo een motor te fabriceren. Was geloof ik bij dezelfde specialist ;)

In ieder geval tel maar uit je winst met zo een plofmotorontwerp!

Auteur:  A-Line [ 05 apr 2016 21:44 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Er zijn niet voor niets zulke dikke bonussen uitgekeerd bij Porsche :mrgreen:

Auteur:  Maarten [ 05 apr 2016 22:11 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Ewout schreef:
Ik geloof dat zo'n blok ze zelf maximaal 4K kost dus dan maken ze nog steeds veel winst.

Dat kan ik me niet voorstellen. Waarom is er dan niemand die die onderdelen veel goedkoper aan gaat bieden?

Auteur:  Rob48 [ 05 apr 2016 22:32 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Gelukkig geen enkele noodzaak voor een revisie. Waarschijnlijk een klepstoter op cilinder 4. De 3.4 loopt na 150.000km nog steeds als een naaimachine.
Met wat schoonmaakmiddel door de olie waarschijnlijk straks weer schoongespoeld.

Wel altijd de overweging gehad preventief een koel en lagermodificatie uit te voeren inclusief bussen, vandaar.

Auteur:  Kheldar [ 06 apr 2016 6:52 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Maarten schreef:
Dat kan ik me niet voorstellen. Waarom is er dan niemand die die onderdelen veel goedkoper aan gaat bieden?


Na een paar jaar is de hele ontwikkeling terugverdiend. Dus kost het ze enkel productieprijs van onderdelen en manuren om in elkaar te zetten. Ik kan me voorstellen dat ze serieus wat blokken op overschot hebben laten gieten. Of vrij simpel is voor P om gewoon weer een set blokken bij te laten maken. De rest van de onderdelen kosten in grote oplage per stuk peanuts.

Vergeet niet dat veel van de motoren door de jaren heen in basis gewoon identiek zijn van opbouw: 986 996 997mk1 Reken dat ook mee in functie van schaalvergroting en drukken van de kosten.

Auteur:  Ewout [ 06 apr 2016 7:31 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Maarten schreef:
Ewout schreef:
Ik geloof dat zo'n blok ze zelf maximaal 4K kost dus dan maken ze nog steeds veel winst.

Dat kan ik me niet voorstellen. Waarom is er dan niemand die die onderdelen veel goedkoper aan gaat bieden?


Dan maak je minder winst..... :wink:

Auteur:  Olaf [ 06 apr 2016 8:04 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Rob48 schreef:
Ik lees hier op het forum dat Porsche een ruilmotor voor een 996 inbouwt voor 7K inclusief BTW.
Is dat waar?


Ik geloof best dat ze bij Porsche voor € 7k een 996 ruil-motor in willen bouwen :popcorn:

Porsche verkoopt geen ruil-motoren, voor zover ik weet - maar alleen nieuwe ;)

Inderdaad lag de prijs járen geleden rond de € 6 K voor een nieuw "draaiend gedeelte", werd dat al snel € 12 K en daarna zelfs meer ....

Auteur:  mgm [ 06 apr 2016 15:11 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Ben hier ook mee bezig geweest 2 maanden geleden. Ruilmotor voor een 996 3.4 X51 dan, volledig motorblok konden ze niet meer leveren. Onderblok zonder koppen was 5201 euro exclusief BTW, dan komt er nog zo'n 1500 euro aan pakkingen , boutjes en moertjes bij (ook ex btw). Zit je toch al ruim boven de 8k voor iets waar nog veel werk uren bij komen. Ik ga er vanuit dat voor een gewone 996 3.4 het blok ongeveer hetzelfde zou kosten, maar wel nog een volledig blok te leveren is. Verwacht toch ook wel 8k + een dag inbouw werk.

Beste manier --> porsche dealer bellen.

Ik ben uiteindelijk naar Resto in Nijmegen gegaan, nieuwe bussen, en alle modificaties (behalve de modificatie voor olieslag, ivm ander inlaatspruitstuk van x51). Ik had niet zoveel zin om een nieuwe blok te laten plaatsen, die dezelfde problematiek weer gaat opleveren (wellicht een aanname, echter voor mijn 996 zou het dan het 3e blok worden). Uiteindelijk was ik goedkoper uit bij Resto in Nijmegen.

Auteur:  Rob48 [ 09 apr 2016 10:11 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Dag mgm,

Die bussen vind ik fascinerend, ik begrijp dat deze bussen van de 3.4 dunner zijn dan in voorgaande motoren maar veel meer krachten (pk's) moeten trotseren.
Wat maakt dat met de bussen van Resto het gevaar van vervormende bussen verdwenen is? De materialen waarvan de bussen zijn gemaakt, de dikte van de bussen of een combi van beide?
Waar staat X51 voor?

Auteur:  Olaf [ 09 apr 2016 10:19 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Rob48 schreef:
Waar staat X51 voor?


KLIK :wink:

Auteur:  Kheldar [ 09 apr 2016 11:39 ]
Berichttitel:  Re: Kosten ruilmotor 996

Ik weet dat Resto zijn eerste blokrevisies door nieuwe bussen te plaatsen liet uitvoeren in de UK door Hartech. Ondertussen is dat een andere partij dichterbij.

Hartech wordt ook beschouwd als een authoriteit en pionier toentertijd op dit gebied en heeft ook veel informatie online staan over de koelproblemen en cilinder resleeving.


http://www.hartech.org/docs/buyers%20gu ... rt%205.pdf

Heb het in andere gelijkaardige topics ook al gepost. Ik vind het een referentiedocument als je meer wilt weten over de technische achtergrond van probleem en mogelijke oplossing(en).

Of het probleem van ovale vervorming van de cilinders met enkel nieuwe bussen opgelost is weet ik niet. Er is hier ook een oplossing voor gevonden door extra verstevigingszones rond de cilinderuiteinden te plaatsen zodanig dat ze minder onderhevig zijn aan vervorming. Of deze oplossing ook standaard wordt uitgevoerd bij nieuwe bussen plaatsen dat weet ik niet. Dat zul je dus moeten navragen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/