Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
De kachelmotor van m'n 964 C2 stopte er gisteren mee. Waarschijnlijk na een hele dag op volle toeren draaien na de "Manuel Pelzer Eifel Snow Hunt" tocht. Nu verneem ik de optie om eventueel de kachelmotor weg te laten en te kiezen voor de 964 RS optie, namelijk 'gewoon' een pijp te plaatsen, die de warmte door geeft. Volgens mij ziet deze oplossing er zo uit: Wie heeft deze oplossing (ja haha, alle RS bezitters natuurlijk...) op zijn/haar 964? Hamvraag is: Verwarmt de auto nog redelijk normaal, met name op koude dagen?
_________________________________________ Take the long way home....
|
30 maart 2013 11:17 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Uiteindelijk heb ik de motor van die ventilator laten reviseren (à raison van een bak Palm), maar in de tussentijd heb ik met het lege ventilatorhuis gereden. Eigenlijk probleemloos, maar het was toen geen winter. Je kunt het dus eenvoudig nu zelf proberen, door met de leeggemaakte behuizing rond te toeren.
|
30 maart 2013 15:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Is MI ook de goedkoopste oplossing ... want zo'n buis kost gewoon een honderdje of 3
|
30 maart 2013 16:13 |
|
|
arjan
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Zo'n RS buis maakt de motor ruimte wel lekker clean
|
30 maart 2013 17:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Is volgens mij ook toepasbaar op je 993
|
30 maart 2013 18:26 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Heb net een stuk gereden, met 2 graden Celsius. Stekkertje met stroomtoevoer losgehaald. Ging prima, qua verwarming. Wat voegt die kachelmotor dan eigenlijk toe? Wel is het zo dat je de blower met 4 standen mist, als je de temperatuurknop niet op nul hebt staan, heb ik vanmiddag geleerd van de mannen van Waalgarage.
RS "kachelpijp" is erg kostbaar. Schijnt. Ben bang dat ik voor origineel ga...
_________________________________________ Take the long way home....
|
30 maart 2013 19:24 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Als ik me niet vergis mis je ook de na-koeling via de kachelblower na het uitzetten van de motor....
|
30 maart 2013 19:38 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
En hoe zit het dan met je voorruit qua ontwaseming dan
|
30 maart 2013 20:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Niet slechter dan bij jouw Carrera 3.2
|
30 maart 2013 20:29 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
En dat is al beroerd
|
30 maart 2013 20:31 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Bij de montage van de ssi was ook eerst de kachel aanjager weggelaten. Heb hem er maar vlug weer tussen laten zetten. De ruiten werden niet vlug genoeg droog.
|
30 maart 2013 21:00 |
|
|
Wilco911
997S C2 cabrioKrimpenerwaard
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Ik had het ook bij de mijne. De blower van mijn 3.2 blok uit '88 was al kapot sinds ik hem kocht. Nu heb ik de ventilator van de onderstaande link besteld en in de originele behuizing gebouwd. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5700 ... 12-V-GrijsWerkt weer uitstekend en dat voor nog geen 3 tientjes. (natuurlijk niet origineel meer maar whatever)
|
30 maart 2013 23:20 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
handige oplossing ik had dacht ik iets van 130 betaald voor tweedehandse bij v kessel.
|
30 maart 2013 23:48 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Een 964RS heeft ook een kachelmotor. De 964 N/GT (Clubsport) en de Cup hebben er geen.
_________________________________________ Boxer power.
|
31 maart 2013 0:53 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
En dit is op te lossen door onderstaande modificatie: in afwachting van de revisie van mijn fanmotor toegepast en zelfs met deze kou mis ik de fanmotor niet:-) In een hete zomer natuurlijk wel even goed in de gaten houden dat als de motor erg heet is je niet direct de motor uitzet en daardoor zijn warmte niet kwijt kan. Want das idd de 2e functie van de achterste fanmotor. The CCU supervises the rear fan operation by a feedback signal. If the rear AUX blower fan is seized, resistor is faulty or its fuse blown, the CCU will stop the front fans intermittently when the temperature control is turned up and heated air is needed. The defroster fan operation will also cut out shortly after starting due to the max heat setting. CCU connector G19 and G1 are the blower motor supply voltage feedbacks. In case of using a "RS duct" modification and rear fan delete, you will have to fool the CCU into thinking that the fan motor is OK in order to avoid the front fans to shut down. The simplest method to do this is to connect switched +12V to the rear fan terminal 87. (the relay can of course be removed)
_________________________________________ Make the most of now!
|
31 maart 2013 13:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Instructie-Video voor 964/993 van Fabspeed ...Instructies in PDF formaat ...Met een plaatje erbij: Maar het kan blijkbaar ook anders ... (993) ... een jumper van pin 30 naar 87 (relais nummer 5). Het schijnt dat dit dingetje van $ 5,- ook de truuk van het draadje doet:
|
17 sep 2013 12:17 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Nou, net de P wassen en boel geratel uit de motorruimte. Blower... Denk een lagertje kaduuk. Nog iemand een tip? Idee? Handige oplossing of nog ergens een blower of motortje liggen? Zal de stekker er nu maar even vanaf trekken, lijkt me verder geen kwaad te kunnen?
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
22 apr 2016 14:54 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Losse blower et fan kost meen ik 150,- Plaatsen 20min, ff klooien met de behuizing.
|
22 apr 2016 15:18 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Blower motor opsturen naar Duitsland, vernieuwen ze het lager en controleren meteen de rest. Krijg je keurig bericht als er wat meer vervangen moet worden. Kosten ca € 145,00 excl verzendkosten. Moet het adres opzoeken, kan effe duren. Sneller dan ik dacht, deze dus. http://www.ebay.de/itm/Porsche-993-964- ... xyjP1R47Q8
|
22 apr 2016 15:58 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Losse Bosch motor indd gevonden online. 179€ en verzenden. (Met fan meer maar hoeft ook niet) Dan is revisie voor een paar € minder overbodig. Maar bedankt Piet
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
22 apr 2016 16:18 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Denk er ff aan dat als je gaat rijden en je hebt de stekker van de blower achter los liggen de CCU de voorste 2 blowers uitschakelt (omdat de CCU geen signaal meer krijgt van de achterste blower) Je kan dit simpel voorkomen door even een geschakelde 12V + draad op pootje 87 van het relais te zetten (ff het relais verwijderen ) in de kast die links achterin de motorruimte zit. EDIT: ik zie nu dat dit ook al eerder in dit draadje wordt aangegeven
|
22 apr 2016 17:35 |
|
|
Pw250
964
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Hmm, ok. (Ook niet gelezen hierboven) Dan maar een beetje gerammel Nieuwe komt er in.
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
23 apr 2016 10:53 |
|
|
klaasvs31
964 C2, 981 Boxster S
|
Re: Kachelmotor motorruimte stuk (964), is kachelbuis optie?
Ik heb de mijne vorige week ook gefixt door het vervangen van de Bosch ventilatormotor. Kosten waren 151,- incl. verzendkosten. Loopt weer als een zonnetje
|
23 apr 2016 11:57 |
|
|