Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:05

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
witte rook bij starten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 C4 cabrio tiptronic
Gent
Bericht witte rook bij starten
Soms krijg ik een enorme witte-rookuitwas bij het starten, zeg maar met een volume van de wagen zelf. Nu zowel vandaag als gisteren, en de 996 ging net binnen voor onderhoud. Ik had het nog eens maar toen dacht ik dat er gewoon water in de uitlaat stond. Deze week staat de auto echter binnen.

20 apr 2004 21:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
Dan begint het water te koken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

20 apr 2004 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
996 C4 cabrio tiptronic
Gent
Bericht Re: witte rook bij starten
WalterWeyne schreef:
Soms krijg ik een enorme witte-rookuitwas bij het starten, zeg maar met een volume van de wagen zelf. Nu zowel vandaag als gisteren, en de 996 ging net binnen voor onderhoud. Ik had het nog eens maar toen dacht ik dat er gewoon water in de uitlaat stond. Deze week staat de auto echter binnen.

of omdat ze teveel olie bijvulden?
onder discussies meldt iemand vandaag dat dat niet zonder gevaar is

20 apr 2004 23:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
CGT is besteld!!
Boxtel
WalterWeyne schreef:
WalterWeyne schreef:

of omdat ze teveel olie bijvulden?
onder discussies meldt iemand vandaag dat dat niet zonder gevaar is

Jeps goed opgelet had ik net ook gelezen :D

20 apr 2004 23:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
WalterWeyne schreef:

kan condens zijn. heb ik ook ... ook al staat ie binnen ...

Kevin-GT ... :D :lol: :D :lol: :D ... hij is wel geplaatst :!: :!:

Oeps ... gelijk og alle 996 rijers op men kop ... :wink: :D

Dirk
:wink:

21 apr 2004 5:46
Profiel
PorscheForum Rakker
CGT is besteld!!
Boxtel
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

21 apr 2004 18:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hi.
BEn je er nog uit gekomen wat de witte rook was ? Bij Boxsters een standaard 'probleem' heb het zel fook regelmatig gehad.. Op 986board.com staat er wel het 1 en ander over geschreven. Schijnt ongevaarlijk te zijn. Bij Boxsters blijft er ergens olie 'liggen' ofzo, die verbrandt bij het starten. Weet het niet meer precies. Kijk even op bovenstaande site, daar is wel wat te vinden. Groeten

13 jul 2004 19:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:

Hi.
BEn je er nog uit gekomen wat de witte rook was ? Bij Boxsters een standaard 'probleem' heb het zel fook regelmatig gehad.. Op 986board.com staat er wel het 1 en ander over geschreven. Schijnt ongevaarlijk te zijn. Bij Boxsters blijft er ergens olie 'liggen' ofzo, die verbrandt bij het starten. Weet het niet meer precies. Kijk even op bovenstaande site, daar is wel wat te vinden. Groeten

Je krijgt echt geen witte rook als olie verbrand, moet dus iets anders zijn, lijkt me eerder iets met koelvloeistof of condens.

mhaschreurs.hyves.nl

13 jul 2004 19:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ok, maar de essentie was: er blijft ergens 'een vloeistof' achter die verbrandt bij het starten, en het kon geen kwaad. Maar dat was voor Boxsters....

13 jul 2004 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
996,986 2.7, 944t
heist-op-den-berg
Bericht 
Witte rook bij een boxster komt weleens voor als hij een tijdje heeft stilgestaan of een heel korte afstand heeft afgelegd.
Dit is normaal volgens porsche.

13 jul 2004 19:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
komt misschien vanonder de cilinders olie gedruppeld van tussen de cilinderwand en de segmenten
maar ik heb dat dus niet op mijn 996..... dus ?

ne keer checken bij uw dealer of kompressie laten meten ..

14 jul 2004 21:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
F@RGO schreef:
komt misschien vanonder de cilinders olie gedruppeld van tussen de cilinderwand en de segmenten
maar ik heb dat dus niet op mijn 996..... dus ?

ne keer checken bij uw dealer of kompressie laten meten ..

kvrees dat je dan een ander kleurtje en geurtje gaat hebbe ... :afro:

Witte rook is normaal gezien altijd condens/vocht/water of iets dat er op lijkt ...

Dirkie
:wink:

15 jul 2004 5:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
White Smoke From the Engine

Diagnostic: White smoke comes from tailpipe when the engine is started.

Cause: Oil residue under the pistons heads.

Details: The Boxster engine uses a flat six cylinder design. Because of this construction, oil residue remains under the piston heads and burns off at every start up. This can produce a white puff of smoke. It should only lasts a few seconds. This is normal, and no correction is necessary.

Time in Shop: None.

Repair Instructions: None.

Notes: None.

17 jul 2004 15:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
avs schreef:
This can produce a white puff of smoke. It should only lasts a few seconds. This is normal, and no correction is necessary.

Terwijl WalterWeyne eerder schreef:
Soms krijg ik een enorme witte-rookuitwas bij het starten, zeg maar met een volume van de wagen zelf

Volgens mij is een puff of smoke vrij vertaald een wolkje rook :roll: :shock:

17 jul 2004 17:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
horn schreef:
avs schreef:
This can produce a white puff of smoke. It should only lasts a few seconds. This is normal, and no correction is necessary.

Terwijl WalterWeyne eerder schreef:
Soms krijg ik een enorme witte-rookuitwas bij het starten, zeg maar met een volume van de wagen zelf

Volgens mij is een puff of smoke vrij vertaald een wolkje rook :roll: :shock:

Idd ... die olie zou vanaf de eerste "slag" dan verbrand mutte zijn ... das dan een "puf" ...

Rook die even wat langer blijft ... en ik geef nie op :tongue: ... das vocht/water/condens ... :D :D :D :wink:

18 jul 2004 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Even het volgende;P van mij heeft ook wel een grijs/blauw wolkje bij koude start maar als je m een paar keer verzet daags,zeg maar 'morgens naar buiten en 's avonds weer binnen [enkele tientallen meters]dan rookt ie echt wel blauw als je dan een gewone rit maakt,de 1e paar honderd meter dan he...Conclusie ; onverbrande olieresten...
Correct me if i'm wrong...

19 jul 2004 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
WITTE ROOK!

Rome (Van onze verslaggever Christian van der Heijden) 19 april 2005 – Na een conclaaf van slechts één etmaal is het zover: de Rooms-katholieke Kerk heeft een nieuwe paus. Om 17:55 uur kringelde uit de schoorsteen van de Sixtijnse Kapel Witte Rook. Dit was hét signaal waarop de wereld wachtte: de kardinalen hebben een nieuwe paus gekozen.

Opperste verwarring
Ongeveer een kwartier verkeerden de gelovigen op het Sint-Pietersplein en alle internationale zenders en persbureaux in opperste verwarring. Was er nu werkelijk al witte rook te zien? De klokken gingen luiden, maar omdat het precies zes uur was, gaf ook het gelui geen uitsluitsel. De klokken zwegen vervolgens een aantal minuten, tot de grote wijzer ver genoeg was uitgeslagen. Toen begon het gelui opnieuw. Nu was het zeker: er is een paus gekozen! De op het Sint-Pietersplein verzamelde menigte was niet meer te houden.

21 jul 2005 20:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]