| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Speling koppelingspedaal
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=4734
Pagina 1 van 1

Auteur:  Marco911 [ 27 jun 2005 20:37 ]
Berichttitel:  Speling koppelingspedaal

Vandaag onder het rijden een klein tikje van het koppelingspedaal, waarna het pedaal iets naar voren is gekomen. Het pedaal staat ondanks dit op vergelijkbare hoogte met het rempedaal. Wel kan ik het pedaal met de hand enkele centimeters naar achteren bewegen, voordat je weerstand voelt. Dit lijkt mij niet zoals het hoort te zijn. Wellicht lucht in de leiding? Koppelingsnemer bij de bak is recentelijk vervangen en de leidingen zijn goed ontlucht. Vloeistofniveau staat net onder max.

Dit probleem lijkt een beetje op hetgeen onder dit draadje aan bod is gekomen: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... =koppeling

Wellicht een vergelijkbaar euvel of valt wellicht uit hetgeen hiervoor werd geschetst iets anders af te leiden? Schakelen is nog steeds geen probleem, wel is duidelijk merkbaar dat de koppeling nu hoger oppakt. Graag jullie reacties.

Mvg

Marco (3.2 met G50)

Auteur:  anton964 [ 28 jun 2005 16:17 ]
Berichttitel: 

hallo marco

Ik heb het zefde gehad er zit bij het rempedaal ook een pompje die zal je dan ook nog moeten vernieuwen.
Het stuk wat je koppeling is terug gekomen hoort zo.Dat is de vrijslag
die de koppeling nodig heeft.
Maar mischien blijft hij het nu wel goed doen.
Anders even een nieuwe er op het pomje kost 72,10 ex btw.
en is een klein uurtje werk.Met de olie en uurloon moest 162.50 euro betalen.

Groeten Anton

Auteur:  Marco911 [ 28 jun 2005 19:16 ]
Berichttitel: 

Hartelijk dank Anton. Met het pompje bedoel je waarschijnlijk de koppelingsgever. Deze zag er op het oog nog goed uit. Zal dit weekend e.e.a. toch nog eens goed op slijtage c.q. kleine lekkages controleren.

Grtz.

Marco

Auteur:  ROSE [ 29 jun 2005 13:46 ]
Berichttitel: 

heb exact hetzelfde gehad en eerst druknemer onder garantie laten vervangen.
Bleek toch koppelingcylinder te zijn welke afgelopen zaterdag vervangen is.

Je kunt testen of je koppeling 'eraan' is door rusting in zijn 6 te rijden en koppeling in te trappen en in eenkeer op laten komen. Wanneer hij niet 'bijt is dit een goede indicate dat hij inderdaad versleten is.
goodluck

Auteur:  anton964 [ 29 jun 2005 16:23 ]
Berichttitel: 

hallo Rose

Moet hij dan eers een zesbak monteren? :lol:

Groeten Anton964

Auteur:  ROSE [ 29 jun 2005 16:49 ]
Berichttitel: 

ik WIST dat dit ging gebeuren :lol:

nee hoor, indien je nog een 3 bak hebt kan het ook.....
gewoon in de hoogste versnelling :idea:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/