Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:48



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten
Hallo, ik heb een Porsche 911 coupe 1979 gekocht met kapotte cylinderkopbouten. Ik heb de motor gedemonteerd en opengedaan om nieuwe cylinderkopbouten te monteren. Ik heb ook de klepveren vervangen en de motor terug dichtgedaan met nieuwe dichtingen, het enige dat ik niet gecontroleerd heb is de k-jet tronic, wanneer ik hem opstart draait hij 5 seconden en dan verzuipt hij, wanneer ik de bougies droog en opnieuw probeer is het terug hetzelfde, hij verzuipt terug.
Wat gaat er mis? Kan iemand mij helpen?
Bedankt


15 nov 2016 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: motor
Gewoon de auto op contact zetten met de injectoren uit de inlaatspruitstukken...
Er mag dan geen brandstof uit de injectoren komen.
Als je onder elke injector een kopje zet kun je zelfs de luchtweger even optillen om de opbrengst per injector te bekijken...
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


Laatst bijgewerkt door Cloaca op 16 nov 2016 14:27, in totaal 1 keer bewerkt.



16 nov 2016 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: motor
Ik denk dat er best wat mensen hier op het forum mee lezen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, maar met de huidige topic titel "motor" denk ik niet dat je ze gaat bereiken.

Wat denk je van: " Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten met net nieuw opgebouwde motor" :wink: Ok, mag wel iets korter


Het helpt ook als iets meer informatie geeft.

Hoe liep de auto voordat je hem uit elkaar hebt gehaald/gekocht hebt?
Heb je nog onderdelen vervangen in het brandstof systeem?

Meten is weten zoals Cloaca al aangeeft. Verder kun je ook wat verder zoeken op deze site of op Rennlist/Pelican perts etc.

En er gaan vast nog wel mensen meer tips geven :salut:


16 nov 2016 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: motor
Heinz schreef:

Wat denk je van: " Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten met net nieuw opgebouwde motor" :wink: Ok, mag wel iets korter


Die is inderdaad écht te lang :wink:



Welkom Wesley :!:

Stel je jezelf en je auto ook even netjes voor in het daarvoor bestemde sub-forum :?:


16 nov 2016 12:05
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star
Welkom Wesley,

Je verhaal lezend, zou het mogelijk aan drie dingen kunnen liggen.

1. De Thermo Time Switch is kapot i.e. hij onderbreekt de stroom richting je Cold Start Valve niet na enkele seconden
2. De Cold Start Valve blijft benzine spuiten na starten. De Thermo time switch zou dat moeten stoppen na enkele seconden maar als hij kapot is zou het kunnen dat de valve maar blijven spuiten. Het zou ook kunnen dan de valve gewoon lekt.
3. Je auto loopt stationair veels te rijk. Dit kan je elimineren/stellen door je bezinepomp te "jumpen". Dus de pomp moet gaan draaien als de auto op contact staan en niet alleen als de motor draaid. Draai de mengschroef helemaal naar de armste stand. Begin dan langzaam de schroef rijker te stellen met een draaiende benzinepomp. Blijf dit doen totdat je een fluitend/krennend geluid uit de spin hoor komen. het geluid klinkt een beetje op een kraan die heel klein open is.

Als de motor eenmaal loopt kan je de CO afstellen met een goed meter.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


Laatst bijgewerkt door Johann op 16 nov 2016 16:36, in totaal 1 keer bewerkt.



16 nov 2016 13:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star
Trek gewoon de stekker even van de "koude start klep"...
Kun je kijken of deze functioneert...

Afbeelding

Wellicht zit de stekker zelfs verkeerd gemonteerd... het zijn namelijk dezelfde stekkertjes...
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


16 nov 2016 14:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star
bedankt voor de tips, zal dit al eens dit weekend bekijken of het probleem opgelost geraakt :)


16 nov 2016 20:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star
Even een update, ik heb de thermo switch klep kortgesloten en hij blijft nu ongeveer 1min draaien voor hij verzuipt, morgen haal ik de koudstart klep uit om te testen... ik hou jullie op de hoogte :bounce:


25 nov 2016 11:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.