| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
996 Type I vs Type II http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=47986 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | A-Line [ 18 sep 2016 16:31 ] |
Berichttitel: | 996 Type I vs Type II |
Wie weet wat het verschil is tussen de 996 motor Type I en Type II? |
Auteur: | Duc1993 [ 18 sep 2016 16:55 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Dat is 200 cc |
Auteur: | ruud janssen [ 18 sep 2016 17:12 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
en 19 pk (dacht ik) |
Auteur: | A-Line [ 18 sep 2016 18:49 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Verder geen echte wijzigingen aan het blok dan alleen verhogen vermogen? Zou toch ook middels een software update kunnen? |
Auteur: | 996Tom [ 18 sep 2016 21:36 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Hoi Wiets, Ik vind een toename van 200cc (andere boring x slag) toch echt meer dan een software update. Vanwaar je vraag? Heb persoonlijk met een 3,4i (type 1) over vermogen echt geen klagen |
Auteur: | Alfred996MKII [ 18 sep 2016 21:51 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
3.6 heeft Variocam plus en is daardoor nog soepeler. Ook is de 3.6 wat meer aanwezig qua geluid na de kritiek op het lage geluidsniveau van de 3.4. |
Auteur: | Johann [ 18 sep 2016 21:57 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
de 3.6 liter motor was de 3e gereviseerde ontwerp van de M96 blok. Ook de 3.6 blok bekend als M96/03 kent 2 verdere ontwerp cyclussen met de laatste M96/05 gebruikt in de 997 Carrera. De laatste blok die in de 996 was was de M96/04 blok . Verder was M96/01 nog met mechanische gaspedaal en de M96/02 heeft een elektronische gas pedaal i.e. geen kabel meer naar de throttle body. Verder zijn er verschillen in de ontwerp van de "Rear Main Seal", koel/olie kanalen en ik dacht ook iets met meer lagers in de krukas maar dat weet ik niet zeker. |
Auteur: | A-Line [ 18 sep 2016 22:06 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
[quoteVerder was M96/01 nog met mechanische gaspedaal en de M96/02 heeft een elektronische gas pedaal i.e. geen kabel meer naar de throttle body. quote] Kan deze motor dan zo ingebouwd worden in een M96/01 auto? |
Auteur: | Johann [ 18 sep 2016 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Zal haast wel kunnen, maar er komt een heleboel electronic kijken bij e-gas. Of je mechanise throttlebody op een M96/02 kunt schroeven weet ik niet. |
Auteur: | Kheldar [ 18 sep 2016 22:55 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
De 996mk2 is verder ook een stuk stijver gemaakt tov de mk1. Behalve de mk1 C4 die heeft ook al dit stijvere chassis. Qua motor geloof ik dat de keerringen een update hebben gekregen en de krukaslagers ook anders zijn. Koelkanalen iets gewijzigd etc. Zullen vast nog een hoop kleinere verbeteringen/wijzigingen zijn in het motorblok. Edit: Johannn had het al geschreven (v RL ) Oh ja, niet vergeten, de bekerhouders en het handschoenkastje |
Auteur: | Jens01 [ 18 sep 2016 23:02 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Gasklephuis kan zo over gezet worden. Alleen komt er een hoop elektronish bij kijken. Met name om de variocam plus goed werkend te krijgen. Zijn diverse draadjes over op bv rentech. De meeste raden het af om een 3.6 in een 3.4 te steken. |
Auteur: | Jens01 [ 20 sep 2016 18:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II | |||||||||
Heb laatst een geprek met Resto gehad en die vertelde dat zij meer 3.6 motors met plof binnen krijgen als de 3.4. Iets met dunnere cilinders oid. |
Auteur: | Kheldar [ 20 sep 2016 23:45 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Ok ... Wijzigingen zijn niet steeds verbeteringen gebleken. Klopt dat met het motorvolume in het gelijke blok de cilinderwanden dunner worden. En blijkt achteraf dus gevoeliger voor schade te zijn. |
Auteur: | RichardP [ 21 sep 2016 11:06 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Ik geloof ook dat de 3.6 blokken een langere/grotere slag maken. Kon niet zo snel op internet de details hiervan vinden. |
Auteur: | vaudi [ 01 mei 2017 22:34 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Door die langere slag is de cilinderwand niet per definitie dunner. Wel zal de zuigersnelheid bij gelijk toerental hoger zijn bij de 3.6. Tevens zal er meer warmte ontwikkeling zijn wegens het hogere vermogen. |
Auteur: | jacco222 [ 08 mei 2017 12:46 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Hallo, Ik ben op zoek naar een blok 996 uit 2002 3,6 Jacco 06-50412319 |
Auteur: | Kheldar [ 08 mei 2017 16:09 ] |
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II |
Ook welkom hier... Je kunt je vraag beter in de 'Onderdelen Gevraagd' rubriek plaatsen dan hier zomaar in een lopende discussie te dumpen. Ik weet dat het vervelend is dat je een minimaal aantal posts moet hebben om in het 'Aanbod/Gevraagd' onderdeel te mogen posten. Maar dat is net om posts zoals deze te vermijden. PS: Er is een 'Even voorstellen' rubriek waar je je kan voorstellen - helpt ook om aan extra posts te komen |
Auteur: | brian951 [ 08 mei 2017 22:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 Type I vs Type II | |||||||||
Dag ik ben op zoek naar een stucadoor, graag even bellen op 06-1122334455 |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |