| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

brandstof 924 1979
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=4801
Pagina 1 van 1

Auteur:  mistynight [ 02 jul 2005 23:20 ]
Berichttitel:  brandstof 924 1979

:batman: Help!

Sinds kort is het bij mij in de buurt behoorlijk moeilijk geworden om Super met loodvervanger te tanken....... Wie kan mij vertellen wat ik nu het beste kan gaan tanken! Heb een Porsche 924 uit 1979 met Audi blok.
Wie o wie kan mij verder helpen zonder mijn auto gaat stotteren of zoiets?

Groetjes mistynight

Auteur:  julius [ 02 jul 2005 23:25 ]
Berichttitel: 

Volgens mij heb je helemaal geen loodvervanger nodig.

je kunt gewoon Super 98 tanken.....

Auteur:  Porsche 924 Martini [ 03 jul 2005 11:35 ]
Berichttitel: 

Loodvervanger niet nodig, zoals julius al zei gewoon Super 98

Auteur:  ome piet [ 03 jul 2005 19:49 ]
Berichttitel:  Re: brandstof 924 1979

mistynight schreef:
:! Heb een Porsche 924 uit 1979 met Audi blok.


Gewaagde stelling op dit forum... 8)

Auteur:  mistynight [ 06 jul 2005 20:40 ]
Berichttitel:  gewaagd?

:D Ik vindt dat gewaagde nog wel mee vallen....... :oops: de waarheid mag hoop ik toch gezegd worden? :? En bedankt voor de tips mijn auto loopt nu sinds enkele dagen op super 98 en hij stottert hier en daar wel een beetje tegen...... maar ik probeer het nog ff vol te houden mocht het niet lukken kan de loodvervanger altijd nog :D

Auteur:  Olaf [ 06 jul 2005 20:46 ]
Berichttitel:  Re: gewaagd?

mistynight schreef:
En bedankt voor de tips mijn auto loopt nu sinds enkele dagen op super 98 en hij stottert hier en daar wel een beetje tegen...... maar ik probeer het nog ff vol te houden mocht het niet lukken kan de loodvervanger altijd nog :D


Wel of geen loodvervanger heeft niets met het stotteren te maken :shock:

Mss even het brandstoffilter vervangen :wink:

Auteur:  Meneer aard [ 25 okt 2005 23:13 ]
Berichttitel: 

Ik geef dit topic even een trap omhoog.

Wat slikt een 924 uit 77 (2.0i) van peut? is dat 95 of 98? Want heb er geen flauw benul van wat ie slikt...

Auteur:  thijzer [ 25 okt 2005 23:23 ]
Berichttitel: 

Daar moet gewoon 98-er moekefoek in, loodvervanger hoeft niet want je hebt geen kat (katalysator dus, je poes, kater of kat heeft er niets mee van doen).

In de film "Manta Manta" wordt geadviseerd om bij achterwielaandrijving ALTIJD loodhoudende benzine te tanken i.v.m. meer druk op de achteras door het extra gewicht.

En als je cowboy-laarzen draagt, moet je er even in pissen "Das machten die Russen damals auch immer, dan sitzen die dir wie gegossen!" Het is maar dat je het weet.

In Duitsland V-power tanken levert je RON 100 op, in Nederland is dat maar 97 (dat je het weet). Bij Heuts koop je een flesje Wynn's octante 10+ en dan boost je 50 liter van die dure but op tot euri 105 en dat is dan weer teveel van het goeie maar altijd goed genoeg.
Of je haalt op het vliegveld een kannetje kerosine en mengt dat 1:50 dan heb je ook een hoog genoeg octaangetal. Je kunt er ook nog alcohol bij mengen, da's ook goed, maar dan gaat je olie naar de pietewei op i.v.m. menging en dan wordt het net snot (L: koeten).

En nu naar bed Aard, morgen is Sesamstraat weer!

Auteur:  Meneer aard [ 25 okt 2005 23:36 ]
Berichttitel: 

thijzer schreef:
Daar moet gewoon 98-er moekefoek in, loodvervanger hoeft niet want je hebt geen kat (katalysator dus, je poes, kater of kat heeft er niets mee van doen).

In de film "Manta Manta" wordt geadviseerd om bij achterwielaandrijving ALTIJD loodhoudende benzine te tanken i.v.m. meer druk op de achteras door het extra gewicht.

En als je cowboy-laarzen draagt, moet je er even in pissen "Das machten die Russen damals auch immer, dan sitzen die dir wie gegossen!" Het is maar dat je het weet.

In Duitsland V-power tanken levert je RON 100 op, in Nederland is dat maar 97 (dat je het weet). Bij Heuts koop je een flesje Wynn's octante 10+ en dan boost je 50 liter van die dure but op tot euri 105 en dat is dan weer teveel van het goeie maar altijd goed genoeg.
Of je haalt op het vliegveld een kannetje kerosine en mengt dat 1:50 dan heb je ook een hoog genoeg octaangetal. Je kunt er ook nog alcohol bij mengen, da's ook goed, maar dan gaat je olie naar de pietewei op i.v.m. menging en dan wordt het net snot (L: koeten).

En nu naar bed Aard, morgen is Sesamstraat weer!


Op internet zeiden ze dat die krengen ook op octaan 87 rijden :?: Want dan kan ik er ook 95 in gooien..maar 98 beter loopt?

En motor schoonrijden gewoon 2 tanks met octaan 100 (kan ik zo aankomen.. van aspen is dat..)

Oh ja morgen ben ik niet @ sesamstraat want deze jonge is morgen vrij ;) Dus geen sesamstraat :P

Auteur:  casper924CGT [ 28 okt 2005 15:35 ]
Berichttitel: 

thijzer schreef:
Daar moet gewoon 98-er moekefoek in, loodvervanger hoeft niet want je hebt geen kat (katalysator dus, je poes, kater of kat heeft er niets mee van doen).


Begrijp ik hieruit dat als je een kat hebt je gelode moet tanken?

Auteur:  S2 [ 28 okt 2005 15:52 ]
Berichttitel: 

Tuurlijk :)

Dan verdient de lokale kat-verkoper ook nog wat aan jou. Voor alle duidelijkheid, lood is dodelijk voor je katalysator.

Anders gezegd:

Wat gebeurt er als ik benzine met lood tank ?

Twee tankvullingen geven zoveel loodaanslag op de edelmetaallaag van de katalysatordrager, dat de werking 50 % afneemt.

Auteur:  thijzer [ 28 okt 2005 16:48 ]
Berichttitel: 

Loodvervanger is een vervanger en dus wel geschikt voor je kath.

Lood is dus alleen goed voor meer gewicht op de achteras.

Ik heb geen kath -> alle moekefoek is goed zolang het maar >98 is.

Auteur:  AndrĂ© [ 28 okt 2005 22:52 ]
Berichttitel: 

Even gebruik gemaakt van de databank van onze P-specialist :wink:

Afbeelding

Auteur:  s_vandamme [ 05 dec 2005 0:07 ]
Berichttitel: 

Meneer aard schreef:
Op internet zeiden ze dat die krengen ook op octaan 87 rijden :?: Want dan kan ik er ook 95 in gooien..maar 98 beter loopt?




ik rijd al 2 jaar met 95 ongelood in mijn 77'er, no problem
kop is wel een jaar of 4 geleden gereviseerd door vorige eigenaar dus mijn valve seats zijn verhard. geen lood vervanger nodig

Auteur:  Gewoon Joost [ 27 dec 2005 11:22 ]
Berichttitel: 

ik rij met mijn '83er 924 altijd op gewoon super 98, staat ook in me tank klepje dat dat erin hoort en hij loopt er goed op, dus iets anders krijgt ie niet.

groetn joost

Auteur:  marnic [ 07 jan 2006 2:43 ]
Berichttitel:  welke benzine voor 924 uit 1979 met katalysator

moet ik dan loodvervanger toevoegen ik heb een katalysator op mijn924 uit 79 ?

M.V.G marnic

Auteur:  911-lover [ 07 jan 2006 12:08 ]
Berichttitel: 

Super 98 tanken en dat rijdt perfect :wink:
Dat tankte ik zelfs in mijn OldTimers (1958, 1960 , 1970) en die reden prefect

Auteur:  Gewoon Joost [ 08 jan 2006 1:31 ]
Berichttitel: 

@ Marnic

een kat op een 924?? :shock: welk jaar dan ook volgens mioj heeft een 924 nooit vanaf de fabriek een katalysator meegekregen :?:

groetn joost

Auteur:  marnic [ 08 jan 2006 1:41 ]
Berichttitel: 

NINE24 schreef:
@ Marnic

een kat op een 924?? :shock: welk jaar dan ook volgens mioj heeft een 924 nooit vanaf de fabriek een katalysator meegekregen :?:

groetn joost


de PORSCHE 924 is afkomstig uit duitsland en daar rijd hij wel met een katalysator hij is van het bouwjaar 1979 en heb hem eind deze maand bij mij thuis ,op de papieren staat dat hij is uitgerust met een katalysator , hopelijk zit er geen onder dan ben ik niet verplicht deze er van onder te halen na de keuring anders zal hij er moeten op blijven, met of zonder katalysator kan voor mij geen kwaad rijden zal deze zekers doen .

Auteur:  Gewoon Joost [ 08 jan 2006 15:17 ]
Berichttitel: 

ik heb de boeken er maar eens op na geslagen :cheesy:

voor het '79 europese model staat niets bij de abgasanlage/entgiftung

bij de 924 USA+JP staat wel ZLP + AGR + KAT

ZLP = Zusatzluftpumpe
AGR = abgasruckfuhrung
KAT = katalysator

standaard zijn dus alleen de USA modellen uitgerust met een katalysator,
de RdW modellen hadden dan misschien als optie een KAT.
de 924 turbo USA model had standaard een drieweg katalysator en een labdasonde, maar die had ook 20 pk minder dan de RdW modellen.

groetn joost

Auteur:  WdePundert [ 08 jan 2006 17:13 ]
Berichttitel: 

Als op de papieren staat dat er een katalysator onderzit dan krijg je volgens mij op je kentekenbewijs de code K6 en blijft dus altijd bekend dat er een katalysator onderhoort.

Auteur:  marnic [ 08 jan 2006 17:24 ]
Berichttitel: 

WdePundert schreef:
Als op de papieren staat dat er een katalysator onderzit dan krijg je volgens mij op je kentekenbewijs de code K6 en blijft dus altijd bekend dat er een katalysator onderhoort.


krijg je de zelfde code of is het een andere als je in belgie woont ?

M.V.G

Auteur:  WdePundert [ 08 jan 2006 17:31 ]
Berichttitel: 

Dat is mij helaas niet bekend. :(

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/