Re: Motor afstellen 986 Boxster 3.2 S ?
Ja zoiets had ik ook begrepen. Aanpassingen aan de intake zijde zouden dan de curve naar links verschuiven. En uiteindelijk what goes in has also to go out ... Dus wat betere flow achter helpt.
Met een custom tune kun je die verschuiving ook weer wat tweaken naar wens. Naar boven zit er niet zoveel rek op, 20pk max, en dan nog niet eens over een heel groot toerenbereik. Maar mij viel de gretigheid van de motor wel hard op. Ik voel ook heel goed nu wanneer de varioram plus zijn werk doet iets boven de 3000rpm komt er muziek en grinra in. Nu enkel nog die lichte dreun er uit, die zit em in de combi spruitstuk crosspipe vermoed ik.
Ben benieuwd of de reset bij topicstarter iets helpt. Anders een keer uitlaatspruitstuk terugbouwen. Kijken wat dat helpt voor de aarzeling onderin. Aan de carnewal aanpassing in de demper ligt het niet. Geloof dat daar intern enkel wat verandert is aan het resonantie gedeelte daar zou ik geen flow probleem in zoeken.
Je ziet, zoveel variabelen ... Ik moet maar eens vanaf nul beginnen. En misschien gelijk eens een baseline benchmark maken. Om daarna te kunnen vergelijken. Kent er iemand een goed adres? Was geloof ik ook de vraag van TS. Ik dacht zelf aan Easy Tech. We hadden toch een getunede 981 in de projecten rubriek staan. Die is nooit meer in detail gegaan op zijn tweaks. Moesten maar bellen met Steven! Dat doe ik denk ik niet, te vaag verhaal.
Of het economisch rendabel is, geïnvesteerde euros per pk? Ik denk het niet. Begin er niet aan tenzij er net zoals bij mij dingen aan de uitlaat aan vervanging toe zijn. Vergeleken bij tomas en zijn 996tt project blijft het natuurlijk geneuzel in de marge
Maar de sound vanaf 3500rpm is wel fantastisch lekker ... Grin
Je ziet, zoveel variabelen ... Ik moet maar eens vanaf nul beginnen. En misschien gelijk eens een baseline benchmark maken. Om daarna te kunnen vergelijken. Kent er iemand een goed adres? Was geloof ik ook de vraag van TS. Ik dacht zelf aan Easy Tech.
We hadden toch een getunede 981 in de projecten rubriek staan. Die is nooit meer in detail gegaan op zijn tweaks. Moesten maar bellen met Steven!