|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
911-2016
997.1 - Carrera tiptronic
|
Chiptuning 997 MK1
Zit er aan te denken om mijn auto te laten chiptunen. Ik heb de standaard 3.6 Carrera. Wie kan me uit ervaring vertellen of dit goed te doen is, waar op te letten, door wie dit goed uit te voeren is, vermogenstoename en evt andere positieve bijkomstigheden ?
|
15 okt 2016 15:46 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Chiptuning 997 MK1
Waarom zou je hier in godsnaam aan beginnen? Garantie zal vervallen plus mogelijke schade aan zwakkere delen dat je dan zelf in de hand werkt. Ook een 3.6 zonder S loopt hard zat naar mijn mening. Als dit blok naar jouw idee niet hard genoeg loopt zou ik kijken naar een mk2 3.8S
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
15 okt 2016 19:28 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Chiptuning 997 MK1
Valt mee toch qua extra belasting ... Zoveel valt er niet te halen op deze atmosferische blokken. De standaard map voor de 991jes is af fabriek al redelijk scherp afgeregeld. De winst is hoogstens 15-20pk, niet noodzakelijk over het hele toerenbereik.
Vooral het optimaliseren van het koppel over het toerenbereik is wat je gaat merken. Pakt wat beter op en hangt wat beter aan het gas.
Ik zou niet voor een standaard tune gaan dan. Maar een op maat gemaakte voor jouw auto. Dus met de rollenbank er naast voor een aantal iteratieve metingen om tot het beste resultaat te komen. En misschien een mooi moment om over te stappen naar 200cell katalysator voor wat extra flow.
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 15 okt 2016 20:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 okt 2016 20:23 |
|
|
Guy
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSEGemert
|
Re: Chiptuning 997 MK1
'Hangt wat beter aan het gas' ??
Zou er ook vanaf zien, weinig te halen voor een niet turbo motor
|
15 okt 2016 20:25 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Chiptuning 997 MK1
Ja de reactie op het gaspedaal is via e-gas wat scherper te stellen. En met wat betere respons en iets hoger koppel is de auto wat gretiger, oftewel voelt alsof hij iets beter aan het gas hangt.
Tja, value for money is het niet echt. Maar als het kan ... Waarom niet? Je moet toch niet met alles een kosten batenanalyse gaan maken.
|
15 okt 2016 20:28 |
|
|
PassieP
|
Re: Chiptuning 997 MK1
Chiptuning heeft voorla zin bij turbomotoren. Daar is door aanpassing van turbodruk erg veel winst te behalen. Amotsferische motoren kun je misschien iets optimaliseren, maar winst is nauwelijks waarneembaar. Eén van de beste VW/Audi tuners van Nederland ( JD Engeneering) begint niet eens aan atmosferische motoren.
|
14 nov 2016 22:58 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|