| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=48337
Pagina 1 van 1

Auteur:  wesley9897 [ 15 nov 2016 22:06 ]
Berichttitel:  Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten

Hallo, ik heb een Porsche 911 coupe 1979 gekocht met kapotte cylinderkopbouten. Ik heb de motor gedemonteerd en opengedaan om nieuwe cylinderkopbouten te monteren. Ik heb ook de klepveren vervangen en de motor terug dichtgedaan met nieuwe dichtingen, het enige dat ik niet gecontroleerd heb is de k-jet tronic, wanneer ik hem opstart draait hij 5 seconden en dan verzuipt hij, wanneer ik de bougies droog en opnieuw probeer is het terug hetzelfde, hij verzuipt terug.
Wat gaat er mis? Kan iemand mij helpen?
Bedankt

Auteur:  Cloaca [ 16 nov 2016 10:40 ]
Berichttitel:  Re: motor

Gewoon de auto op contact zetten met de injectoren uit de inlaatspruitstukken...
Er mag dan geen brandstof uit de injectoren komen.
Als je onder elke injector een kopje zet kun je zelfs de luchtweger even optillen om de opbrengst per injector te bekijken...

Auteur:  Heinz [ 16 nov 2016 10:50 ]
Berichttitel:  Re: motor

Ik denk dat er best wat mensen hier op het forum mee lezen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, maar met de huidige topic titel "motor" denk ik niet dat je ze gaat bereiken.

Wat denk je van: " Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten met net nieuw opgebouwde motor" :wink: Ok, mag wel iets korter


Het helpt ook als iets meer informatie geeft.

Hoe liep de auto voordat je hem uit elkaar hebt gehaald/gekocht hebt?
Heb je nog onderdelen vervangen in het brandstof systeem?

Meten is weten zoals Cloaca al aangeeft. Verder kun je ook wat verder zoeken op deze site of op Rennlist/Pelican perts etc.

En er gaan vast nog wel mensen meer tips geven :salut:

Auteur:  Olaf [ 16 nov 2016 12:05 ]
Berichttitel:  Re: motor

Heinz schreef:

Wat denk je van: " Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na starten met net nieuw opgebouwde motor" :wink: Ok, mag wel iets korter


Die is inderdaad écht te lang :wink:



Welkom Wesley :!:

Stel je jezelf en je auto ook even netjes voor in het daarvoor bestemde sub-forum :?:

Auteur:  Johann [ 16 nov 2016 13:52 ]
Berichttitel:  Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star

Welkom Wesley,

Je verhaal lezend, zou het mogelijk aan drie dingen kunnen liggen.

1. De Thermo Time Switch is kapot i.e. hij onderbreekt de stroom richting je Cold Start Valve niet na enkele seconden
2. De Cold Start Valve blijft benzine spuiten na starten. De Thermo time switch zou dat moeten stoppen na enkele seconden maar als hij kapot is zou het kunnen dat de valve maar blijven spuiten. Het zou ook kunnen dan de valve gewoon lekt.
3. Je auto loopt stationair veels te rijk. Dit kan je elimineren/stellen door je bezinepomp te "jumpen". Dus de pomp moet gaan draaien als de auto op contact staan en niet alleen als de motor draaid. Draai de mengschroef helemaal naar de armste stand. Begin dan langzaam de schroef rijker te stellen met een draaiende benzinepomp. Blijf dit doen totdat je een fluitend/krennend geluid uit de spin hoor komen. het geluid klinkt een beetje op een kraan die heel klein open is.

Als de motor eenmaal loopt kan je de CO afstellen met een goed meter.

Auteur:  Cloaca [ 16 nov 2016 14:31 ]
Berichttitel:  Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star

Trek gewoon de stekker even van de "koude start klep"...
Kun je kijken of deze functioneert...

Afbeelding

Wellicht zit de stekker zelfs verkeerd gemonteerd... het zijn namelijk dezelfde stekkertjes...

Auteur:  wesley9897 [ 16 nov 2016 20:52 ]
Berichttitel:  Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star

bedankt voor de tips, zal dit al eens dit weekend bekijken of het probleem opgelost geraakt :)

Auteur:  wesley9897 [ 25 nov 2016 11:15 ]
Berichttitel:  Re: Verzuipen van 911 uit 1979 met K-jet tronic kort na star

Even een update, ik heb de thermo switch klep kortgesloten en hij blijft nu ongeveer 1min draaien voor hij verzuipt, morgen haal ik de koudstart klep uit om te testen... ik hou jullie op de hoogte :bounce:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/