Re: Bougies en bobines vervangen 996 4S
Hallo,
Dit is jou net een karweitje wat je zelf kunt doen. De bumper van de 4s hoeft er niet af. Toen ik het voor de eerste keer deed ( ha, ha) heb ik de bumper de bride uit laten en de achter wielen erafgehaald.
Toen de belde hitteschilden, waarbij vooral de achterste boutjes een ramp zijn.... dan de stekkertjes van de bobines af halen let een Klein schroevendraaiertje, dan de inbusboutjes eruit met een kort dopje en een klein rateltje. Je maar heel weinig plaats om te manouvreren tussen de uitlaat houder en de cilinderkop, maar het lukt wel. Dan met een draaiende en kantelende beweging de bobine eruit halen. Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om de bougies te vervangen. Dit doe je het best met een kort ratelverlengstuk en een 15mm bougiedop. Let op: in de bougiedop moet een rubber ringetje zitten, die de bougie vasthoud als ie eenmaal losgedraaid is. Zo niet dan is de bougie lastig uit de kop te vissen...( been there!)
Als de bougies er weer in zitten kan je de bobine weer monteren: ook hier is een waarschuwing op zijn plaats: duw de bobine met de hand zo diep mogelijk over de bougie. Gebruik de inbus boutjes niet daarvoor. De bobine dan scheef op de bougie getrokken en dan barst de behuizing. Mijn wagen was in een Porsche centrum ' behandeld' alwaar dit dus is gebeurd. Na het vervangen van twee bobines liep de wagen weer als een zonnetje.
Dus gewoon doen zou ik zeggen.
Succes