Auteur |
Bericht |
A-Line
LEEUWARDEN
|
996 Type I vs Type II
Wie weet wat het verschil is tussen de 996 motor Type I en Type II?
|
18 sep 2016 16:31 |
|
|
Duc1993
|
Re: 996 Type I vs Type II
Dat is 200 cc
|
18 sep 2016 16:55 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: 996 Type I vs Type II
en 19 pk (dacht ik)
|
18 sep 2016 17:12 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: 996 Type I vs Type II
Verder geen echte wijzigingen aan het blok dan alleen verhogen vermogen? Zou toch ook middels een software update kunnen?
|
18 sep 2016 18:49 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: 996 Type I vs Type II
Hoi Wiets, Ik vind een toename van 200cc (andere boring x slag) toch echt meer dan een software update. Vanwaar je vraag? Heb persoonlijk met een 3,4i (type 1) over vermogen echt geen klagen
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
18 sep 2016 21:36 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: 996 Type I vs Type II
3.6 heeft Variocam plus en is daardoor nog soepeler. Ook is de 3.6 wat meer aanwezig qua geluid na de kritiek op het lage geluidsniveau van de 3.4.
_________________________________________ De precisie 911
|
18 sep 2016 21:51 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 996 Type I vs Type II
de 3.6 liter motor was de 3e gereviseerde ontwerp van de M96 blok. Ook de 3.6 blok bekend als M96/03 kent 2 verdere ontwerp cyclussen met de laatste M96/05 gebruikt in de 997 Carrera. De laatste blok die in de 996 was was de M96/04 blok .
Verder was M96/01 nog met mechanische gaspedaal en de M96/02 heeft een elektronische gas pedaal i.e. geen kabel meer naar de throttle body. Verder zijn er verschillen in de ontwerp van de "Rear Main Seal", koel/olie kanalen en ik dacht ook iets met meer lagers in de krukas maar dat weet ik niet zeker.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
18 sep 2016 21:57 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: 996 Type I vs Type II
[quoteVerder was M96/01 nog met mechanische gaspedaal en de M96/02 heeft een elektronische gas pedaal i.e. geen kabel meer naar de throttle body. quote]
Kan deze motor dan zo ingebouwd worden in een M96/01 auto?
|
18 sep 2016 22:06 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 996 Type I vs Type II
Zal haast wel kunnen, maar er komt een heleboel electronic kijken bij e-gas. Of je mechanise throttlebody op een M96/02 kunt schroeven weet ik niet.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
18 sep 2016 22:10 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 996 Type I vs Type II
De 996mk2 is verder ook een stuk stijver gemaakt tov de mk1. Behalve de mk1 C4 die heeft ook al dit stijvere chassis. Qua motor geloof ik dat de keerringen een update hebben gekregen en de krukaslagers ook anders zijn. Koelkanalen iets gewijzigd etc. Zullen vast nog een hoop kleinere verbeteringen/wijzigingen zijn in het motorblok. Edit: Johannn had het al geschreven (v RL ) Oh ja, niet vergeten, de bekerhouders en het handschoenkastje
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 18 sep 2016 23:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 sep 2016 22:55 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: 996 Type I vs Type II
Gasklephuis kan zo over gezet worden. Alleen komt er een hoop elektronish bij kijken. Met name om de variocam plus goed werkend te krijgen. Zijn diverse draadjes over op bv rentech. De meeste raden het af om een 3.6 in een 3.4 te steken.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
18 sep 2016 23:02 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: 996 Type I vs Type II
Heb laatst een geprek met Resto gehad en die vertelde dat zij meer 3.6 motors met plof binnen krijgen als de 3.4. Iets met dunnere cilinders oid.
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
20 sep 2016 18:56 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 996 Type I vs Type II
Ok ... Wijzigingen zijn niet steeds verbeteringen gebleken. Klopt dat met het motorvolume in het gelijke blok de cilinderwanden dunner worden. En blijkt achteraf dus gevoeliger voor schade te zijn.
|
20 sep 2016 23:45 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: 996 Type I vs Type II
Ik geloof ook dat de 3.6 blokken een langere/grotere slag maken. Kon niet zo snel op internet de details hiervan vinden.
|
21 sep 2016 11:06 |
|
|
vaudi
996 C2, 1998
|
Re: 996 Type I vs Type II
Door die langere slag is de cilinderwand niet per definitie dunner. Wel zal de zuigersnelheid bij gelijk toerental hoger zijn bij de 3.6. Tevens zal er meer warmte ontwikkeling zijn wegens het hogere vermogen.
|
01 mei 2017 22:34 |
|
|
jacco222
|
Re: 996 Type I vs Type II
Hallo, Ik ben op zoek naar een blok 996 uit 2002 3,6
Jacco 06-50412319
|
08 mei 2017 12:46 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 996 Type I vs Type II
Ook welkom hier... Je kunt je vraag beter in de 'Onderdelen Gevraagd' rubriek plaatsen dan hier zomaar in een lopende discussie te dumpen. Ik weet dat het vervelend is dat je een minimaal aantal posts moet hebben om in het 'Aanbod/Gevraagd' onderdeel te mogen posten. Maar dat is net om posts zoals deze te vermijden. PS: Er is een 'Even voorstellen' rubriek waar je je kan voorstellen - helpt ook om aan extra posts te komen
|
08 mei 2017 16:09 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 996 Type I vs Type II
Dag ik ben op zoek naar een stucadoor, graag even bellen op 06-1122334455
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
08 mei 2017 22:33 |
|
|