| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Ook dieselgate bij Porsche ?.....
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=49586
Pagina 1 van 1

Auteur:  sportscarfreak [ 12 jun 2017 21:29 ]
Berichttitel:  Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Ik was afgelopen weekend met een groep bij Porschecentrum Hamburg (Eiffestraße) waarbij we bij de uitgang werden opgewacht door
een cameraploeg van der Spiegel en we werden geconfronteerd met het resultaat van een dieselgate-onderzoek bij een Porsche Cayenne en wat we
er van vonden..... Kijk op www.spiegel.de

Auteur:  doctor porsche [ 12 jun 2017 22:05 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Is gewoon een volkswagentje op hoge pootjes voor de iets gefortuneerde VWSuv rijder ;)

Auteur:  rarebear [ 14 jun 2017 10:04 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

De wetgeving is de ware oorzaak van
Dieselgate, overigens horen diesels
niet in personenautos (mijn mening)
In de VS is diesel trouwens duurder
dan benzine en wordt er gefronst gekeken
naar diesel personenautos.
Met de huidige opgelopen milieu gekte
zal het over enige jaren afgelopen zijn
met dieselautos, Volvo stopt er al mee
in de komende jaren.
We moeten electrisch gaan rijden (oeps!)

Auteur:  Brulaap [ 14 jun 2017 21:19 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

rarebear schreef:
De wetgeving is de ware oorzaak van Dieselgate


Hoezo dan :scratch: ?

(ik ben trouwens ook geen dieselfan).

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 14 jun 2017 21:25 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Ja das echt onzin.
Dus de wetgeving is lastig--->VAG wordt gewongen te sjoemelen?
Vorsprung durch technik :lol: :lol: :lol:

Auteur:  rarebear [ 15 jun 2017 16:03 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

de europese testcyclus voor uitstoot wordt gedaan
op de rollenbank, de ECU software pakt dan de
mapping die daar bij hoort, dit is afgesproken in Brussel.
Je krijgt dan een lage uitstoot en de bij behorende
lage verbruikcijfers (niemand haalt in de praktijk
die lage verbruikcijfers !
Die rollenbank mapping heet nu sjoemelsoftware,
de fout is dat het management van VAG (en ook andere
fabrieken) dit niet hebben gemeld aan de klant.

Auteur:  Brulaap [ 15 jun 2017 19:58 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Afgesproken in Brussel? Niet gemeld aan klanten?
Ik snap er niets van. Dit kan toch niet waar zijn?

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 16 jun 2017 9:38 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Dat "afgesproken in Brussel" snap ik ook niet :scratch:

Auteur:  Dial_888 [ 16 jun 2017 11:43 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Nou, indirect wordt het Europese parlement uit geïnde belastingen betaald.....

En

VW straks een dikke boete en hebben ze hun bonus weer binnen...... :mrgreen:

Auteur:  rarebear [ 16 jun 2017 15:01 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

er wordt nu getest met het NEDC protocol, dit bevat ook roadtests....maar linksom of rechtsom , diesels stoten meer vuil uit dan benzine motoren en vooral fijnstof.
Autofabrikanten schermen nog steeds met onmogelijke verbruikscijfers, en wij trappen daar nog steeds in.
De lobby in Brussel is invloedrijk en kijk in eigen land eens naar het gerommel van PON met bepaalde ambtenaren
om toch maar zoveel mogelijk VAG autos aan te schaffen.

Auteur:  Brulaap [ 16 jun 2017 19:47 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Dat is een hele andere discussie dan die over de sjoemelsoftware :salut: .

Voor wat betreft verbruikscijfers die in de praktijk niet haalbaar zijn: zolang elke fabrikant conform dezelfde eisen en onder dezelfde condities test kan je onderling prima de verbruiksverschillen bij auto's met verbrandingsmotoren beoordelen.

Auteur:  Ardennen [ 16 jun 2017 21:22 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Brulaap schreef:
Voor wat betreft verbruikscijfers die in de praktijk niet haalbaar zijn: zolang elke fabrikant conform dezelfde eisen en onder dezelfde condities test kan je onderling prima de verbruiksverschillen bij auto's met verbrandingsmotoren beoordelen.


En dat is exact de reden waarom de lab tests zo opgesteld zijn; voor onderlinge vergelijking.
De vergelijkbaarheid en reproduceerbaarheid is de kern.

Auteur:  Brulaap [ 16 jun 2017 21:28 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

:thumleft:

Auteur:  Mafkeezzz [ 17 jun 2017 12:16 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Ardennen schreef:
Brulaap schreef:
Voor wat betreft verbruikscijfers die in de praktijk niet haalbaar zijn: zolang elke fabrikant conform dezelfde eisen en onder dezelfde condities test kan je onderling prima de verbruiksverschillen bij auto's met verbrandingsmotoren beoordelen.


En dat is exact de reden waarom de lab tests zo opgesteld zijn; voor onderlinge vergelijking.
De vergelijkbaarheid en reproduceerbaarheid is de kern.


Echter moeten de getallen wel reel zijn, als er verregaande gevolgen aan hangen:

Miljarden subsidie op "schone" wagens voor leasebakken,
Enorme kosten aan CO2 belastingen bij "vuile" auto's,
Voorgelogen verbruikscijfers die kosten van een auto ( cost of ownership) stuwen.

Het is domweg legale oplichting

Auteur:  Ardennen [ 17 jun 2017 22:17 ]
Berichttitel:  Re: Ook dieselgate bij Porsche ?.....

Mafkeezzz schreef:
Ardennen schreef:
Brulaap schreef:
Voor wat betreft verbruikscijfers die in de praktijk niet haalbaar zijn: zolang elke fabrikant conform dezelfde eisen en onder dezelfde condities test kan je onderling prima de verbruiksverschillen bij auto's met verbrandingsmotoren beoordelen.


En dat is exact de reden waarom de lab tests zo opgesteld zijn; voor onderlinge vergelijking.
De vergelijkbaarheid en reproduceerbaarheid is de kern.


Echter moeten de getallen wel reel zijn, als er verregaande gevolgen aan hangen:

Miljarden subsidie op "schone" wagens voor leasebakken,
Enorme kosten aan CO2 belastingen bij "vuile" auto's,
Voorgelogen verbruikscijfers die kosten van een auto ( cost of ownership) stuwen.

Het is domweg legale oplichting


Zonder iets te willen verdedigen:

De fiscale regimes staan los van de lab tests die zijn voor de vergelijkbaarheid / reproduceerbaarheid (vandaar lab). Reproductie van de nieuwe tests (NEDC) schijnt overigens ook best lastig te zijn.

Dat er een fiscaal regime aangehangen is met CO2 belasting etc is iets anders en staat los van de type keuring. .
De uitstoot tests zijn internationaal vastgesteld.
Wat natuurlijk absoluut waar is, is dat door de marketing afdelingen van de autofabrikanten gebruikscijfers zijn gebruikt als zijnde realiteit.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/