| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Warme start, 3.0sc
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=51360
Pagina 1 van 1

Auteur:  Rik ten Napel [ 04 jun 2018 11:37 ]
Berichttitel:  Warme start, 3.0sc

Heren,

Even een technische vraag.

Mijn 3.0sc start koud direct, loopt als een warm mes door een pak boter.
Alleen als die warm is, en ik laat hem langer dan 15min stil staan start die erg moeilijk, na 30min zelf echt lang door starten.
Dan komt die eerst op 2 cylinders, dan 5sec later, 4 en weer 5sec later pas op 6 en dan loopt die weer super.

Ik heb afgelopen zaterdag de Accumulator vervangen in de gedachte dat dat het kon zijn, maar hij doet het nog steeds.

Wat denken jullie?

Alvast jullie dank voor het mee denken!

Auteur:  Johann [ 04 jun 2018 12:26 ]
Berichttitel:  Re: Warme start, 3.0sc

Welkom in de wonder wereld van CIS....de oorzaak kan van alles zijn :(

Heb je de systeemdruk gecontroleerd met warm en koude motor (WUR)? Een slechte WUR kan echt alles ontregelen. Daarnaast zou ik ook de spin controleren op de juiste druk.

De beste advies die ik ooit heb gehad is dat je CIS niet als losse componenten moet behandelen maar als een systeem waar alles in balans hoort te zijn.

Als je ziet dat je druk met warme en koude WUR, of the systeemdruk in je spin niet volgens spec is kan jij beter de gehele systeem demonteren en laten balanceren door een expert. Ik kan je wel koppelen aan iemand die hier heel veel verstand van heeft.

Auteur:  TJJ911 [ 05 jun 2018 21:48 ]
Berichttitel:  Re: Warme start, 3.0sc

Klinkt inderdaad als een restdruk probleem, dus accumulator is(was) een goeie eerste stap.
Was de oude inderdaad stuk? membraan gescheurd?
Ik denk dat je toch even je restdruk moet gaan meten om zeker te weten of dat het is.
ik weet de getallen niet uit mijnhoofd maar het systeem moet een tijdje op druk blijven na het afzetten van de motor.
als dat niet gebeurt krijg je "vapor lock" in je systeem waardoor hij zeer slecht start, bij afkoelen lost dit probleem zich weer op en start hij weer gewoon.
Als het inderdaad zo is kan het bv ook je terugslag klep in de brandstofpomp zijn die deels "open" blijft staan waardoor de brandstof terug je tank inloopt zodra de pomp stopt.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/