Auteur |
Bericht |
Kitno
'91 964 C2 cabrioTongeren, België
|
g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Hallo,
Ik heb in mijn 964 momenteel een G-pipe gemonteerd. Het geluid is gewoonweg fantastisch. Alleen, tijdens lange ritten wordt het echt vermoeiend. Vermits ik deze zomer de route des Grandes Alpes en Route Napoleon ga doen wil ik de G-pipe eruit halen een cuprohr monteren. Bij Porsche Centrum Maastricht heeft men mij dat aangeraden. Op deze manier wordt het geluid wat “beschaafder” maar heb je nog het sportwagen gevoel.
Heeft iemand hier ervaring mee qua geluid?
Ik moet natuurlijk terug een einddemper monteren. Heeft misschien iemand er een in de aanbieding?
Tx
|
26 apr 2019 16:18 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Cuprohr is een beschaafde sound en als je echt gas geeft erg sportief geluid
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
26 apr 2019 17:57 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Of je monteert een einddemper met het door jou gewenste geluid: Bijvoorbeeld op maat gemaakt door http://www.pmperformance.nl/index.html
|
26 apr 2019 20:56 |
|
|
Mart WTL
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Die G-Pipe in de cabrio was niet te doen, ook niet op korte ritten, wel lachen, maar met oorsuis, niet fris meer.
Die nabrander vlammen die je eruit kunt laten slaan, waren ook spectaculair, maar daar zie je zelf niet zoveel van, hahaha.
Cup roar, is dat hetzelfde als een Cup uitlaat, dannuh aanradertje, de fijnste 964 luchtgekoelde sound, sophisticated, herkenbaar, decent en legaal bovendien!
Sounds like Music to me, zonder oor suisen.
_________________________________________ 'Life is what you make it!'
|
27 apr 2019 10:22 |
|
|
Kitno
'91 964 C2 cabrioTongeren, België
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Ik heb ook een cabrio en inderdaad, met de kap neer is het te veel. Tx voor de input.
|
27 apr 2019 12:33 |
|
|
Kitno
'91 964 C2 cabrioTongeren, België
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Bedankt voor de bevestiging.
|
27 apr 2019 12:36 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Rij sinds de aanschaf met een Cuprohr (door de vorige eigenaar gemonteerd), en ik denk dat het een prima compromis is. Een lekkere vette roffel, maar in het geheel niet storend op lange ritten. Integendeel. Bij een constante snelheid merk je er eigenlijk niets van. Ga je serieus gas geven, dan hoor je wat je WIL horen. Zeker met een raampje open, dus geen airco aan en raampje dicht ...
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
27 apr 2019 23:10 |
|
|
Kitno
'91 964 C2 cabrioTongeren, België
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Dat is inderdaad wat ik zoek. Het moet een sportief geluid hebben maar niet storend worden. Na 3 uur toeren en de Eifel bijvoorbeeld begint de g-pipe echt vermoeiend te worden. En ik ga meer dan 3000Km doen, dus een oplossing is wel aan de orde.
Bedankt.
|
28 apr 2019 11:06 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Ik had bij mijn 964 ook een cup rohr. Fantastisch geluid en niet storend, ook niet bij lange ritten. Een aanrader.
|
01 mei 2019 12:20 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Ik heb op dit moment een cup rohr en een rvs sport einddemper van Dansk (deze https://www.design911.co.uk/fu/prod1786 ... 964-C2-C4/) eronder zitten. Iets zwaarder geluid dan met alleen een cup rohr en af en toe lekker klappen bij gas los. Op lange ritten absoluut niet storend.
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
01 mei 2019 14:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Heb ze zowel met cup-rohr als met G-pipe gehad en gereden. G-pipe geeft een ander (mooier?) geluid dan een cup-rohr. Té luid vond ik het niet met de G-pipe, maar dat komt wellicht omdat ik de cup-pipe samen met een lege kat. reed Wat pas luid èn vervelend is, is de combinatie Cup-rohr én G-pipe
|
01 mei 2019 14:51 |
|
|
oliver
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Is het zo dat de lege cat zorgt voor de plofjes bij gas lossen, of is het de g-pipe?
|
01 mei 2019 15:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Geen van beide volgens mij ....
|
01 mei 2019 17:03 |
|
|
Kappi2907
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
RSchip zorgt voor lekkere plof omreden dat mapping is aangepast. Bij loslaten gas wordt er nog wat brandstof ingespoten tbv koeling.....en ploft daarna lekker ff na (-:
|
01 mei 2019 18:19 |
|
|
Kitno
'91 964 C2 cabrioTongeren, België
|
Re: g-pipe eruit, cuprohr erin wegens te luid.
Hallo,
Gisteren de hele dag gereden met de nieuwe cup pipe en een einddemper. De g-pipe eruit. Wat een verschil. Als ik doortrek klinkt de 964 heerlijk en in de lagere toeren kijkt niemand meer verschrikt op.
Na een hele namiddag rijden heb je geen hoofdpijn meer.
Tx
|
03 jun 2019 10:55 |
|
|