Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:56



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
3.0 of 3.2 ???? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 car4 Jub
Bericht 3.0 of 3.2 ????
Kan iemand opzoeken aan de hand van motor nr of dit een 3.0 of 3.2 is ?

930 106 102 2R
_________________________________________
Aan en verkoop schade Porsche


05 aug 2005 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik denk een 3.0 liter, maar er moet nog een ander motornr. zijn.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


05 aug 2005 16:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
964 car4 Jub
Bericht 
Waar zou die ergens staan ?
_________________________________________
Aan en verkoop schade Porsche


05 aug 2005 16:39
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
crash schreef:
Waar zou die ergens staan ?


Wellicht word je hier wijzer.

En ik denk een 3.0 1981 SC (gokje).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 aug 2005 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Zit er nog een stickertje op de binnenkant van het kofferdeksel? En wat staan daar voor codes op?
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


05 aug 2005 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Het motornummer 930.10 geeft aan dat het een 3.0 is. een 3.2 heeft als nummer 930.20.
_________________________________________
NPC 0577


08 aug 2005 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Double G schreef:
Het motornummer 930.10 geeft aan dat het een 3.0 is. een 3.2 heeft als nummer 930.20.


Klopt als een bus :lol:

Maar er zijn zoveel meer motornummers voor
de SC en Carrera 3.2 :shock:
_________________________________________
Rebel engineering


08 aug 2005 16:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Citaat:

Klopt als een bus :lol:



...en sluit als een zwerende vinger...

Nog iets specifieker volgens "rebuild bijbel van Pelican Parts":
Als het een type 930.10 is, dan moet het een 3.0 zijn uit de periode 1981-1983, komt niet uit een USA auto. Prijs je gelukkig met het feit dat hier Mahle cilinders en zuigers in zouden moeten zitten, en niet die Kolbenschmidt rommel.... (champagne !!)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


14 aug 2005 2:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Citaat:
Als het een type 930.10 is, dan moet het een 3.0 zijn uit de periode 1981-1983, komt niet uit een USA auto. Prijs je gelukkig met het feit dat hier Mahle cilinders en zuigers in zouden moeten zitten, en niet die Kolbenschmidt rommel.... (champagne !!)


???

Lindemans, wat heb ik dan met mijn 1977 carrera 3.0 (rood blok)? Mahle of rommel? En waarom is Kolbenschmidt rommel?

Thanks,

Jeroen
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


16 aug 2005 21:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Uit kostenoogpunt hebben de mannen in Zuffenhausen gezocht naar alternatieven voor de Nikasil cilinders van Mahle; vanaf 1974 zijn deels ook Alusil cilinders van Kolbenschmidt gebruikt.

Alusil cilinders zijn minder slijtvast en kunnen niet gehoond (opgeruwd) worden bij een revisie; nieuwe zuigerveren slijpen dan niet altijd goed in, waardoor compressie en/of olieverbruik problemen ontstaan (door lek via zuigerveren). Kolbenschmidt setjes worden in het kader van een revisie daarom al snel zien als wegwerpartikel, waardoor je gedwongen wordt een EUR 3000 te investeren in alleen al nieuwe cilinders en zuigers.
Nikasil cilinders kun je wel opnieuw opruwen bij een revisie en zijn zeer slijtvast, bij een revisie normaal gesproken prima herinzetbaar.

De ellende is dat het deels een kwestie is van pech of mazzel wat er in je blok zit. Zover ik uit literatuur / gegevens heb kunnen nagaan is Alusil vooral gebruikt voor de 2.7 en de 3.0 motoren; en voor de 3.0 en de 3.2 langer gebruikt voor export naar USA/Japan dan binnen Europa.

Zover ik kan volgen in literatuur hierover is het zo verdeeld:
- alle 2.7 motoren een mix van Nikasil / Alusil (pech / mazzel hebben)
- alle Euro Carrera's 3.0 1976-77 alleen maar Nikasil
- alle Turbo's van 1976-1989 alleen maar Nikasil
- alle SC's uit 1978-80 een mix van Nikasil / Alusil (pech / mazzel hebben)
- de SC's uit 1981-83: voor de USA export een mix (motortype 930/16 of /17), voor in Europa geleverde motoren altijd Nikasil (motortype 930/10)
- alle Carrera's 1984-89: voor de USA export een mix (motortype 930/21), voor in Europa geleverde motoren altijd Nikasil (motortype 930/20, /25 of 26)

Motortype is terug te vinden op de Fahrzeug ID sticker in je boekje of onder de voorklep.

Dus......
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


17 aug 2005 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Citaat:
Nikasil cilinders kun je wel opnieuw opruwen bij een revisie en zijn zeer slijtvast, bij een revisie normaal gesproken prima herinzetbaar.


Hier verschillen de meningen. Nikasil is zo hard dat opruwen (honen zal je bedoelen) erg lastig gaat en als het je lukt het opppervlaket zo ruw is dat je zuigerveren binnen de kortste keren versleten zijn. Daarnaast hebben ook nikasil cilinders niet het eeuwige leven, ze kunnen bijvoorbeeld ovaal worden.

Peter


17 aug 2005 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Peter 2.4S schreef:
Nikasil is zo hard dat opruwen (honen zal je bedoelen) erg lastig gaat en als het je lukt het opppervlaket zo ruw is dat je zuigerveren binnen de kortste keren versleten zijn. Daarnaast hebben ook nikasil cilinders niet het eeuwige leven, ze kunnen bijvoorbeeld ovaal worden.

Peter


Alles slijt natuurlijk maar de Nikasil cilinders zijn gewoon heel erg goed, de Alusils in ieder geval veel minder.

Nikasil kun je honen met zo'n druiventros-achtige hoon. Daarna slijpen nieuwe zuigerveren beter in.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


18 aug 2005 18:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
lindemans schreef:
- alle Euro Carrera's 3.0 1976-77 alleen maar Nikasil



We zitten weer goed Jeroen C3.0 met onze oude gebakjes :ba: :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


18 aug 2005 20:07
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.