| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Ik denk dat mijn alternator het aan het begeven is ?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=5487
Pagina 1 van 1

Auteur:  Tom1977 [ 26 aug 2005 16:26 ]
Berichttitel:  Ik denk dat mijn alternator het aan het begeven is ?

Hallo allemaal,

Ik heb een Porsche 911 SC van 1979. Heb hem nu al enkele maanden, en in het begin ging het lampje van de alternator aan als de motor onder de 1000 T/min draaide. Eens je aan het rijden was ging het terug uit.

Nu sinds een week, gaat dit lampje pas uit als je rond de 2500 T/min draait, ik vrees dat de alternator zijn beste tijd heeft gehad ?

Is hier iemand die mij kan helpen, en mij zeggen hoe we die eruit krijgen ? Moet daarvoor de hele motorblok er weer uit?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Tom

Auteur:  FlatSix911_BE [ 26 aug 2005 17:14 ]
Berichttitel: 

Tom,

Is de aandrijfriem van je turbine goed aangespannen, alternator zit op dezelfde as en als je riem slipt dan wordt de turbine alsook de alternator niet goed aangedreven en gaat dit lampje branden. Hoe is de temperatuur van de motor ? Ik zou deze zaken eerst controleren, het is wel slecht ermee te rijden als je turbine niet genoeg koelt, slecht koeling kan tot catastrofes leiden dus eerst toch de riem nazien.

Voor meer inlichtingen i.v.m het vervangen van een alternator kijk hier eens
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... eplace.htm kan van nut zijn

Motorblok moet er niet uit.

Peter

Auteur:  patrick911 [ 26 aug 2005 17:17 ]
Berichttitel: 

Hoi Tom,

Ik heb dat met mijn 911je uit 73 ook gehad, en dus de dynamo laten reviseren. Helaas was het daarmee niet opgelost. Het bleek uiteindelijk een elektriciteitskabel te zijn die geschuurd was en daardoor (soms heel kort) sluiting maakte.
Nu dat gefixed is, heb ik er nog wel last van bij de 1000 T/min, maar boven de 1500 is het weg. Volgens de echte kenners schijnt dat OK te zijn.

Ik zou dus het elektische deel bekijken en door (laten?) meten.

Auteur:  Jeroen914 [ 26 aug 2005 18:10 ]
Berichttitel: 

eerst even checken of het echt aan de dynamo ligt
(laadstroom nameten)

om 'm eruit te pulken hoeft de motor er niet uit
op zich valt het wel mee (goed zelf te doen) alleen het los (en weer vast) maken van de bedrading op dynamo is een beetje een :twisted: klusje

als je 'm er dan toch uit haalt heb je meteen een goed excuus om de ventilator en het ventilator huis een opknapbeurt te geven

Auteur:  Tom1977 [ 28 aug 2005 20:01 ]
Berichttitel:  Hoog toerental op stationair draaien

Blijkbaar was het de regelaar die stuk was.

We hebben vandaag een ritje van 300 km gedaan, en alles ziet er goed uit, behalve zitten we nog met 1 zaak waar niemand mij mee kan helpen.

Je vertrekt met de porsche, als je voor een rood licht staat, komt het toerental stationair mooi terug naar 900 T/min, en na een uurtje ongeveer , als de motor goed warm is, blijft hij stationair draaien op 1500 à 2000 T/min. We hebben nu wel een truukje gevonden, voor het rood licht gewoon effe in 3e zetten, en effe vooruit laten gaan, dan zakt hij wel terug.

Aan wat zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt.
Tom

Auteur:  Anne 2.7 [ 28 aug 2005 20:58 ]
Berichttitel: 

Kijk even hier: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1043&highlight=heveltje Er kunnen meerdere oorzaken zijn.

Auteur:  André [ 28 aug 2005 21:02 ]
Berichttitel: 

welkom hier Tom,

Had het zelfde probleem als jou met die toeren,leek alsof het gas bleef hangen.
Bleek de vacuum klep te zijn die ervoor zorgt dat het gas langzaam "afremt" als je snel van het gas af gaat. Daarbij komt natuurlijk ook dat de K-jetronic bij jou alweer 28 jaar oud is en best wel gevoelig is voor kou,vocht en warmte.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/