Auteur |
Bericht |
rudporsche
|
Benzine en toch slaat de motor niet aan
Mijn 911 slaat niet meer aan,
Nadat ik even ben gestopt tijdens een rondrit gisteren sloeg de motor niet meer aan. Benzine is geen probleem ik ruik duidelijk de bezinegeur als ik probeer te starten.
Bij een kontrole v/d onsteking heb ik vatsgesteld dat de bougies geen vonken geven, aan de hoogspanningbobijn krijg ik ook geen spanning naar de delcokop, de zekeringen lijken in orde. Ik heb van een kollega ook de elektronische startdoos geprobeert, ook dan slaat hij niet aan. Er staat geen alarm op de wagen. Iemand enig idee waar ik moet zoeken
Laatst bijgewerkt door rudporsche op 21 mei 2004 19:35, in totaal 4 keer bewerkt.
|
15 feb 2004 11:09 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Benzine en toch slaat de motor niet aan
Welk type Porsche heb jij?
Laatst bijgewerkt door Erwin op 31 okt 2014 9:18, in totaal 2 keer bewerkt.
|
15 feb 2004 11:16 |
|
|
rudporsche
|
911 SC 3.0 van 1977
|
15 feb 2004 11:22 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Je hebt dus een 911 met 180 PK en een K-jetronic injectie systeem.
De modellen met K-jetronic hebben een injectie systeem en een ontstekingssysteem apart van elkaar werkend in tegenstelling tot de jongere modellen.
Dit maakt het storing zoeken eenvoudiger. Even kort uitgelegd hoe de ontsteking werkt, dan kun je de storing eenvoudiger verhelpen.
Onder in de stroomverdeler zit een Hall-gever die informatie geeft over de stand van de krukas aan een BHKZ regel apparaat. Dit BHKZ "kastje" werkt met thyristors om van een 12V accuspanning een hoogspanning te maken van 400 Volt. Deze spanning is nodig om de bobine aan te sturen en maakt hiervan weer een spaning van 35000 Volt. Dit is genoeg om een vonk te kunnen trekken van wel 12 mm. (daarom ook de waarschuwing sticker op het BHKZ kastje )
Het BHKZ kastje krijgt dus als allereerst een spanning van 12 Volt als de auto op contact staat. Als deze ook nog een massa krijgt gaat het kastje een hoogfrequent zoemgeluid maken. Dit moet dus altijd hoorbaar zijn als de auto op contact staat.
Het "Batterie Hochleistung Kondensator Zundanlage" kastje zit links achter in de motorruimte en heeft een 6-polige stekker met een rubberafdekking die er ook wel eens slecht inzit, als dit het geval is kan het dus zijn dat het kastje geen spanning krijgt. Even controleren.
Helaas moet ik nu afsluiten en kan vanavond weer antwoorden en eventueel mijn verhaal afmaken/ toelichten.
Erwin.
|
15 feb 2004 11:57 |
|
|
rudporsche
|
Erwin,
Ik heb dit ook al bekeken, de stekker zit goed vast en als het kontakt aan staat heb ik een zoemend geluid. Ik heb ook 12 V spanning gemeten op de bedrading:
Het is geen bij mijn 911 geen 6 polige stekker maar een 3 polige stekker met een bedrading van WIT/ROOD/WIT en een aparte masse draad.
???
|
15 feb 2004 12:06 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dan heb je ook geen SC , heb je een rode of een groene koelkap en heb je een 5 blad`s ventilator?
Je hebt ook dus ookcontactpunten i.p.v. een Hall-gever, dit maakt het nog gemakkelijker.
Wordt vervolgd. Erwin
|
15 feb 2004 12:19 |
|
|
rudporsche
|
Erwin,
Een rode koelkap en een 5 blad ventilator.
Ruddy
|
15 feb 2004 12:35 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dan heb je geen SC maar een Carrera 3.0 200 PK.
Dit zijn heerlijke Auto`s , veel sneller dan een SC uit 1978.
|
15 feb 2004 13:05 |
|
|
rudporsche
|
Snel is ie wel als hij draaid ))))))
|
15 feb 2004 14:19 |
|
|
rudporsche
|
Erwin,
U blijkt veel te weten over Porsche, weet u ook waar ik een goed gedetailleerd hanboek kan vinden?
Ik zou u een paar fotos willen toezenden over mijn bakske als ge uw mailadres geeft.......
of kan ik hier fotos opzetten? hoe?
Ben niet zo een specialst op PC vlak.
PS: ben dikwijls in Stuttagrt voor mijn werk, en rij dan elke keer voorbij de Porschefabrik, ik werk voor BOSCH beide bedrijven liggen amper 2 KM van elkaar. Deze week stonden er weer veel testwagens naast de hoofdingang, deze zijn dan met speciale zwarte rubberdelen afgedekt om de nieuwigheden te verstoppen. Ben normaal volgende maand verschillende dagen daar hoop de Porschfabrik te bezoeken, een Boschmedewerker uit stuttgart zijn neef werkt bij Porsche en heeft overal toegang ook de plaatsen die normaal door externe niet te zien zijn.
Via deze weg probeer ik aan info te geraken, er zou nu en CD-rom zijn met alle gevens van elk type, hopelijk lukt het zo eentje op de kop te tikken.
Ruddy
|
15 feb 2004 14:35 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
info@rebelengineering.nl , wat voor een informatie zoek je in een boek. Morgen kan ik je dan een paar goede titels geven wat boeken betreft. Nu lukt dat niet want de boeken heb bij mij in het bedrijf liggen. Erwin.
|
15 feb 2004 15:09 |
|
|
rudporsche
|
Erwin,
In zoek een boek waarin de deatils, en de onderdeelnummers staan van een 911 3.0 1977.
Ik zal morgen opnieuw kijken of stuur mij via mail als je wil info door over de mogelijke boeken
Ruddy
|
15 feb 2004 19:41 |
|
|