| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
911 E 1969 5 jaar stilgestaan en loopt niet http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=5752 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Valentijn911 [ 14 sep 2005 18:32 ] |
Berichttitel: | 911 E 1969 5 jaar stilgestaan en loopt niet |
Ik heb een 911 E Targa uit 1969 op het oog, echter de motor loopt niet. Hij staat al 5 jaar stil. Kan iemand mij vertellen waar ik zoal op moet letten en wat een veelvoorkomend probleem is bij dit type? thx valentijn |
Auteur: | Valentijn911 [ 14 sep 2005 18:51 ] |
Berichttitel: | |
Bij deze en afbeelding van de motor. Ik weet het ...niet voor niets een auto..."met werk" |
Auteur: | ome piet [ 14 sep 2005 18:54 ] |
Berichttitel: | |
Lijkt me dat de verkoper het apparaat eerst maar eens aan de praat maakt niet?[of iets te verbergen misschien ] |
Auteur: | Valentijn911 [ 14 sep 2005 18:58 ] |
Berichttitel: | |
Hij is van een particulier, die hem uit de vs heeft geimporteerd. Geeft ook aan dat hij zelf niet veel verstand van motoren heeft |
Auteur: | Valentijn911 [ 14 sep 2005 18:59 ] |
Berichttitel: | |
Heeft iemand overigens een idee wat een complete revisie van deze motor kost..? |
Auteur: | Devils son [ 14 sep 2005 19:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Die vraag is lastig om te beantwoorden zonder dat je weet wat er mis is. Kijk eens bij Van Zweeden op zijn site wat een gebruikte motor kost voor de auto. Weet je iig iets. |
Auteur: | don_carrera [ 14 sep 2005 19:05 ] |
Berichttitel: | |
prijs goed al goed.. je moet hem prijs technisch gezien kopen als motor kapot dan zit je toch altijd goed.. |
Auteur: | Valentijn911 [ 14 sep 2005 19:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ok..Prijs goed al goed... Wat is een goede prijs voor een 911 e targa uit 1969 met een motor die niet loopt? |
Auteur: | Valentijn911 [ 14 sep 2005 19:16 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Merci voor de tip Devils son!!! http://www.v-zweeden.com/transmisie.asp ... thisPage=1 |
Auteur: | Olaf [ 14 sep 2005 19:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Een gebruikte motor dan weet je niet iets .... maar nog niets IMO een verkeerde optie ... beter is om de motor te laten reviseren ... Vraag maar eens aan Robbie965 wat zijn beweegredenen zijn geweest om zijn blok te laten reviseren en niet te 'ruilen' Valentijn911 bel even met een Porsche specialist - met name een die gespecialiseerd is in het reviseren van motoren en bakken vergeet niet dat het bij een ruil motor (zoals Devils son aangeeft) gaat om een gebruikt motorblok en dat je voor die prijs je oude motorblok in moet leveren Ook zit je nog met het in (en eventueel om) bouwen van de (ruil)motor ... Heeft de 911E 'matching numbers' |
Auteur: | Marco [ 14 sep 2005 19:58 ] |
Berichttitel: | |
olaf bedoelt: klik op de oranje letters in zijn bericht |
Auteur: | Van den Berg [ 14 sep 2005 21:40 ] |
Berichttitel: | |
Het principe van een verbrandingsmotoor is nog steeds dat een vonk moet hebben en branddstof moet krijgen om te kunnen lopen. Dus het lijkt mij raadzaam eerst er achter te komen welke van de 2 hij mist. Begin eerst maar eens het een bougiestekker eruit te trekken en een bougie in die stekker te steken en de bougie tegen de massa aan te leggen. Denk erom dat je niet in aanraking bent met de bougie of motor als je dan gaat starten. Start de motor rond en laat een ander kijken of je inderdaad wel " vonk" hebt. Zou zeggen begin hier eerst maar eens mee. Succes en wordt vervolgd. |
Auteur: | Olaf [ 14 sep 2005 21:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Helemaal [ON TOPIC] |
Auteur: | Valentijn911 [ 14 sep 2005 22:00 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Merci Olaf!!!Ga morgen gelijk eea checken en navragen!Hecht persoonlijk ook meer waarde aan de "originele" motor, maar ligt eraan hoeveel er aan moet gebeuren! Momenteel bevind ik mij in een "emotionele" roes die jullie als echte Porsche liefhebbers allen wel kennen.?? SUPER DAT JULLIE ALLEMAAL ZO SNEL REAGEREN!!!hier kan ik echt wat mee |
Auteur: | robbie965 [ 14 sep 2005 22:02 ] |
Berichttitel: | |
ik zou er geen ruilmotor inzetten dan weet je eigenlijk nog niet wat je koopt net een soort blind date |
Auteur: | Rob Herfst [ 14 sep 2005 22:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kan wel HEEL spannend zijn....... |
Auteur: | Jeroen914 [ 14 sep 2005 22:09 ] |
Berichttitel: | |
meteen roepen om een revisie is een beetje voorbarig lijkt me (zeker als je weet wat het kost ) de mechanische injectie die er op zit is redelijk complex/onderhoudsgevoelig en er zijn niet zo veel specialisten meer die 't af kunnen stellen als het goed werkt is het een machtig mooi systeem! als dat ook gereviseerd moet worden, loop je er op leeg zoals Wim zegt, eerst maar eens kijken of je 'm aan de praat kan krijgen vonk? benzine? of draait 'ie uberhaupt niet rond? minstens even belangrijk... hoe is de auto verder? let bij deze bouwjaren vooral op roest, roest en nog eens roest... |
Auteur: | aher [ 14 sep 2005 22:16 ] |
Berichttitel: | |
valentyn staat deze 911 in liempd en is van een zekere jeroen. succes andre 911e. |
Auteur: | Olaf [ 14 sep 2005 22:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
.... maar zoiets werd wel gevraagd niet dat daar een duidelijk antwoord op is gegeven |
Auteur: | robbie965 [ 14 sep 2005 22:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
als je liempde bedoeld dat is 3 km van me af ik wil wel een kijkje nemen van het weekend |
Auteur: | aher [ 14 sep 2005 22:41 ] |
Berichttitel: | |
Dit is inderdaad in liempde,ik heb een paar weken geleden contact gehad met jeroen.Interieur in matige staat,overtrokken dashboard,ats velgen,revisie moter,spuit kosten,Dan heb ik nog niet gehad over onverziene uitgaven.Ik heb zelf een 911e iut 1971 opgeknapt dus weet wel ongeveer wat het kost.mvgr andre 911e eerde. |
Auteur: | Devils son [ 14 sep 2005 22:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Beter wel, maar ook prijziger. Het kan overigens ook heel goed uitpakken, zoals bij de auto van Horn. |
Auteur: | Van den Berg [ 14 sep 2005 22:51 ] |
Berichttitel: | |
Om dan toch maar weer even op prijzen en manco's dit type motor terug te komen; *Riempje van de aandrijving achter op de inspuitpomp gebroken _riempje circa eu 40,- uit mun hoofd) *lekkende of vastzittende brandstofpomp (3 aansluitingen, links boven de linker draagarm, zeer dure pomp circa eu 550,- *versleten gasklephuizen, revisie circa eu 750,- per kant *defect toerental relais (links achter op de relaisplaat) eu 330,- * het belangrijkste de inspuitpomp versleten regelnok, circa eu 4000,- ruildeel *vastgeroeste inspuitventielen *microswitch op de gasstang defect (t.b.v. deceleratieschakeling) *stopmangeet op de pomp defect (drukt de benzineafvoor dicht bij afremmen op de motor, het zgn deceleren, i.c.m. microswitch op de gasklep *kogelkopjes gasstangen versleten *by pass van vacuum dicht geroet in de gasklephuizen, luchtomloop gasklephuizen, t.b.v. synchronisatie gasklephuizen *thermostaat (lucht) op de pomp bi metalen plaatjes voldoen niet meer aan de maat,de pen die de pomp naar een arm mengsel toe moet drukken tijdens de warmloopfase (erg belangrijk onderdeel) Om dan nog maar te zwijgen over de wijze van afstellen van een dergelijk systeem, wat neerkomt dat je een roolebank nodig hebt en een behoorlijke bak (duur) gereedschap en de nodige kennis De afstelling van het systeem is zo gevoelig voor het jaargetijde (luchtvochtigheid) dat de afstelling gedaan is in de zomer absoluut niet toereikend kan zijn voor de koudere periodes. Men dient erdus rekening mee te houden dat de auto dient afgesteld te worden tijdens een jargetijde waarin men de auto het meest gebruikt. Je kunt de regelnok in de injectiepomp vergelijken met het "kenfeld" in een modern DME systeem , dan door alleen maar mechanisch werkende onderdelen geregeld die allemaal slijtgevoelig zijn. Hoop je niet je angst in de schoenen te hebben gejaagd, maar dit is naar mijn mening relaliteit waar je wel rekening mee moet houden. zo goed Olaf, of vindt dat ik nu door sla |
Auteur: | Olaf [ 14 sep 2005 22:56 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Ik vind het allemaal prima ... zolang het maar meer inhoud heeft dan alleen een vandaar m'n Maar zoals al door jou en jeroen914 aangegeven begin bij het begin en kijk eerst eens wat er werkelijk aan mankeert
Als je zo'n knap 3.6 blok koopt en netjes in/om laat bouwen ben je als particulier nagenoeg hetzelfde kwijt als bij een 964 motor revisie IMO is het risico voor Valentijn groter om een gebruikt blok te kopen ... of hij moet er bv een jonger blok in willen zetten |
Auteur: | Valentijn911 [ 15 sep 2005 18:59 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Klopt! hij staat inderdaad bij Jeroen in Liempde! Staat is niet erg goed. Vroeg me af of deze porsche de moeite waard is om op te knappen? Als ik van de Berg zo hoor wordt dit een bodemloze put???? Heb nog een aantal foto's in mijn album staan..zet ze er wel even op.. Mochten jullie opvallendheden zien als kenners, dan hoor ik het graag natuurlijk...alles is welkom! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |