Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:42



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Monteren cilinderkop 951, draadeinden vervangen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Monteren cilinderkop 951, draadeinden vervangen?
Vraagje: Als de cilinderkop van een 951 wordt gemonteerd na het vervangen van de koppakking, is het dan noodzakelijk om de tapeinden te vervangen? Dat wil zeggen, worden ze bij het aanhalen tot in het plastisch gebied gedeformeerd?


06 okt 2005 0:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Het lijkt me als de tapeinden of welke schroefverbinding dan ook tot in het plastische deformatie gebied wordt aangehaald er toch wel een probleem optreedt, daar in dit gebied de sterkte berekeningen niet meer lineair zijn en dus de verbinding niet "gegarandeerd". De normale aanhaalmomenten zullen dan ook nooit tot in het plastiche gebied lopen.

Wat je volgens mij bedoeld is of er een verhoogd risiko is na kopdemontage dat bij de standaard aanhaalmomenten door metaalmoeheid of eerdere klunzenaarij je in het plastische deformatiegebied terecht komt, ja wie zal het zeggen...hoogst waarschijnlijk niet. Een goed inspectie van de tapeinden, draaden etc kan je al veel vertellen, maar niet alles. Meestal wel of ze slecht zijn, maar niet ofdat ze goed zijn.

Aan de andere kant heb je natuurlijk ook weer een risiko dat je buij het uitsdraaien en inzetten van de tapeinden de draad in het blok vernageld, dan ben je ook weer verder van huis.

Dus, gezond verstang gebruiken. Hoe kam de kop los, lopen de draden lekker, hoe zien de tapeinden eruit, hoe zoet de draad er uit, is de kop eerder los geweest etc.

Maar ja wie ben ik, ben zeker geen Porsche monteur...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


06 okt 2005 7:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
Een goed inspectie van de tapeinden, draaden etc kan je al veel vertellen, maar niet alles. Meestal wel of ze slecht zijn, maar niet ofdat ze goed zijn.

Maar ja wie ben ik, ben zeker geen Porsche monteur...

Die laatste zegt iig. bij een 964-blok (en 3.2 en 993 :?: :arrow: 911 :?: ) dat het verstandig is om ze te vervangen, omdat het knappen ervan een (te) vaak voorkomend probleem is waarbij dit niet vooraf aan de tapeinden is te zien. Of dit ook geldt voor een 951-blok :uh:.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 okt 2005 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht Der techniker
Ik zie dat onder het AVATAR van meneer Renntech ook 951 :D staat......en laat die nou technisch onderlegd zijn.

Meneer Renntech zal het antwoord hierop weten lijkt me?

Misschien dat ie nog reageert, wie zal het zeggen?

mvgr. Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


28 okt 2005 0:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Der techniker
Roi schreef:
Meneer Renntech zal het antwoord hierop weten lijkt me?

Misschien dat ie nog reageert, wie zal het zeggen?


'n beller is sneller :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


28 okt 2005 9:04
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flash911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.