Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:30



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
supercharger op 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht supercharger op 3.2
Beste mensen heeft iemand op het forum ervaring met het monteren van een supercharger op een porsche zoals mijn 3.2 carrera? Ik kom op het net regelmatig projecten tegen met een 964 of een 993 en dan met name met apparatuut van de Eaton automotive op de volgende site bv: http://www.magnusonproducts.com/

Iemand ?
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


07 okt 2005 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht 
of deze site
http://www.turboperformance.com/

voorbeeld met een 964 / 993 kit
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


07 okt 2005 12:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:idea: ..... Je zou kunnen beginnen met zelf de zoekfunctie te benutten :!: :roll: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 okt 2005 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Bolt-on compressor (dus zonder interne wijzigingen aan de motor) heeft hier volgens mij niemand. Op Rennlist zijn er enkelen die een supercharger hebben gemonteerd.

Vraag jezelf eerst af waarom je de supercharger wil en neem ook de nadelen mee (hoger verbruik, meer slijtage). Is het om eens iets anders te hebben? WIl je met de auto gaan racen? Ben je het zat om door een Subaru (waar voor de prijs van een tweede Subaru aan is gemodificeerd) het snot voor de ogen te worden gereden?

Heb je bovendien gedacht aan het feit dat waarschijnlijk meer modificaties nodig zijn (remmen, onderstel)?

Heb je het budget om onverwachte kosten te dragen (want die zullen niet zelden om de hoek komen kijken)?


07 okt 2005 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht 
ok thanks voor de reacties ben inmiddels op deze site aanbeland
http://www.pwr-tech.com/project_links_trial7.htm

geeft wel een goed beeld bij hoe het zou kunnen..

en ja ik ben mij bewust van het feit dat je een goed blok en versnellingsbak moet hebben... ik ben echter benieuwd naar de techniek achter het geheel!!! En de haalbaarheid van zo'n project!

en ja binnen 5 jaar heeft de gemiddelde diesel +chip genoeg koppel om mij naar de tweede plaats te rijden mmm ook een motivatie

altijd op zoek naar mooie produkten! en het benzine verbruik gaat bij normaal rijden juist omlaag!

gr. Hermen
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


07 okt 2005 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Hermen 2 schreef:
en het benzine verbruik gaat bij normaal rijden juist omlaag!


Weet je dat zeker? Een mechanische compressor kost nl. vermogen (minder dan wat de druk vulling oplevert, maar toch). Dus of je echt irl zuiniger gaat rijden? Daar twijfel ik aan.


07 okt 2005 13:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Bolt-on compressor (dus zonder interne wijzigingen aan de motor) heeft hier volgens mij niemand.

Wel aanwezig is een 3.6 turbo waarbij de turbo is vervangen door een supercharger/kompressor en het blok gemonteerd is in een 930.

Afbeelding :salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 okt 2005 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht 
ha Eric bedankt voor de foto heb je meer info of een link omtrent deze klus?

oh ja wat betreft brandstof verbruik zal de motor met supercharger wel veel gebruiken als je het pedaal flink beweegt ! echter volgens mijn bronnen is de fuel > power ratio een stuk gunstiger!! onderstaand bedrijf bijvoorbeeld legt zich toe op het produceren van milieu vriendelijke aandrijftechnieken waaronder ook een supercharger..

http://www.opcon.se/index.asp?cID=10&langID=2&sPage=1
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


07 okt 2005 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Neem even contact op met paskal (911 kompressor hier op het forum), het is namelijk zijn auto ;)

Het project is door Inzinger (Geldrop) gedaan....


07 okt 2005 14:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
supercharger :roll: :arrow: :idea:

ik zal er eens over nadenken :P
_________________________________________
duitse laagvlieger


07 okt 2005 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Daar heb je wel het model voor Robbie.. :wink: ...waarom niet.. 8) ?


07 okt 2005 17:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Motortje van Paskal heeft 25000 euro gekost toch?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


07 okt 2005 18:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:
Motortje van Paskal heeft 25000 euro gekost toch?


Maar dat is met een hoop extra werk. Superchargen kan vanaf ong. 7500 euro. Maar de verborgen kosten (en die zullen er altijd zijn) zitten daar natuurlijk niet bij.


07 okt 2005 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Dus zonder montage, intercooler, achtervleugel, sterkere koppeling, enz.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


07 okt 2005 18:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:
Dus zonder montage, intercooler, achtervleugel, sterkere koppeling, enz.


Met montage (als ik mij niet vergis). Zonder intercooler (is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden). Zonder achtervleugel (niet nodig indien geen intercooler). Zonder sterkere koppeling, betere remmen, enz. Dat laatste is eigenlijk wat ik bedoel. De rest van de auto is niet aangepast op het meervermogen en koppel en dat gaat zich onherroepelijk vertalen in onvoorziene kosten.


07 okt 2005 18:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Daar heb je wel het model voor Robbie.. :wink: ...waarom niet.. 8) ?

:roll: ..... Net zoiets als een kaal hoofd hebben en vervolgens :idea: ..... waarom zou ik dan ook geen lollies gaan eten :?: :!: :P :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 okt 2005 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Hermen 2 schreef:
en ja binnen 5 jaar heeft de gemiddelde diesel +chip genoeg koppel om mij naar de tweede plaats te rijden mmm ook een motivatie


Dat gaat geen 5jaar duren :twisted: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


10 okt 2005 15:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Inmiddels per mail contact gehad met Hermen, maar ik heb weinig kaas gegeten van techniek :oops:

Zoals PaScal al zei is e.e.a door Inzinger (tegenwoordig Geeris) gemonteerd en aangepast. De basis was een 964 3.6-blok (en niet een 3.6 turbo zoals ik ook ooit dacht) en daar is de kompressor opgebouwd. Maar met o.a. het verlagen van de kompressie, handgemaakte inlaatspruitstukken en intercooler, GT2-injectoren een DTA-systeem en RVS uitlaat en spruitstukken loopt de rekening hard op. Inclusief bak- en remmenrevisie sloot het kostenplaatje om en nabij de 25 k.

Veel geld, maar het is de afgelopen 20.000 km ondanks het hoge vermogen wel betrouwbaar gebleken en dat is ook wat waard. Deze week komt er overigens een koper kijken dus wellicht is de enige kompressor van het forum straks ook niet meer hier.

Paskal


10 okt 2005 18:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
911 kompressor schreef:
De basis was een 964 3.6-blok (en niet een 3.6 turbo zoals ik ook ooit dacht) en daar is de kompressor opgebouwd.

Tja :oops: ..... informatie wordt onjuist als de data er voor niet klopt hè :roll:

911 kompressor in den beginne schreef:
Het blok is vervangen door een 3.6 Turbo uit 91. De Turbo is vervangen door een kompressor waardoor het vermogen nu op 450 PK zit. Trekkracht is er met 540 Nm ook voldoende aanwezig. De vorige eigenaar was mijn neef Twan.

;) :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 okt 2005 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht 
ha porsche vrienden nou bedankt voor alle reacties!!! toch nog even een nadere toelichting... het is mijn bedoeling niet een bizar vermogen uit het blok te halen , ik wil niet over de 300 pk het is mij voornamelijk te doen om meer koppel bij lage toeren... op internet kun je mooie tweede hands superchargers op de kop tikken die qua specificatie leveren wat ik wil... als je vervolgens de middelen hebt om wat aluminium en dergelijke op maat te maken moet het project voor rond de 1000 euris te doen zijn!!! één en ander hangt ook samen met de pullies die je monteert, de verhouding hierin bepaald ook de laaddruk dus vermogen...
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


16 okt 2005 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
nou, houd ons maar op de hoogte als je het gaat doen.
zou het wel willen volgen,plaats maar foto's.



robert
_________________________________________
remmen is angst


16 okt 2005 22:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
juist

interresant topic
_________________________________________
duitse laagvlieger


16 okt 2005 22:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.