Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:33

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
KAT DE KAT GEVEN? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht KAT DE KAT GEVEN?
kennis van mij beweerde dat de katylisator die onder mijn 911 3.2 ligt (welke nadien in 98 in dld is ingebouwd waar die ook vandaan komt, scheelde steuer of zoiets) het vermogen knijpt.
eronderuithalen of leeghalen voor meer pks, hij zei dat het wel 10-15 pks minimaal scheelt :!: :?: :!: :roll:
wie weet hier ietsvan en hoe zit het met verbruik en octaan :?: (tank nu 95, moet je dan over naar 98 )

meer vermogen zonder veel kosten, wie wil dat niet :D :shock: :D

mazzel en thanks

11 okt 2005 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Idd leeg halen ,die handel ,meer power,maar ook meer sound :!: :!:

Kunt ook een katvervanger setten das zo'n tussenpijp effect ervan is bijna hetzelfde :wink: :wink:

http://www.degeusmakelaars.com

11 okt 2005 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
heb ik ook 8)

nice sound :P

11 okt 2005 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Let even op of de apk dat ding niet verplicht. Anders buis ertussen lassen en karren met die handel.

Als je dat ding in de hand hebt, blaas er eens voor de grap doorheen. Kun je zien hoeveel ie knijpt!
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

11 okt 2005 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Wanneer is een kat verplicht voor de APK, ik heb een 964 uit '91... met kat dus?

01 nov 2005 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
voor een 3.2
uit mijn hoofd 217 respectievelijk 231 pk
was in nederland orgineel een optie van ik dacht 500 gulden om em zonder te bestellen

01 nov 2005 11:26
Profiel WWW Facebook 
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Persoonlijk zou ik hem er gewoon onder laten zitten. Ik ben geen milieu freak, maar waarom extra rotzooi produceren als het niet noodzakelijk is.

IK WEET HET, ik heb zelf een 11je zonder kat, maar dat was toendertijd nog niet. :idea:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

01 nov 2005 12:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MyFirst964 schreef:
Wanneer is een kat verplicht voor de APK, ik heb een 964 uit '91... met kat dus?

In 1991 was een kat nog niet verplicht. Je moet kijken vanaf welk jaar een viergastest noodzakelijk is. Volgens mij 1993. Dus auto's vanaf bj 1993 (waarmee ik bedoel: vanaf 1-1-1993 op kenteken gezet) hebben WEL een probleem met een katvervanger.

Bij mijn weten is het overigens niet toegestaan om de kat te verwijderen indien de auto typegoedkeuring met kat heeft gekregen (hetgeen bij de 964 het geval is). Maar een 1991-er komt dus wel door de APK zonder kat. Bij een uitgebreide check door de RDW misschien niet en dan kan een boete volgen. Maar ik heb er nog nooit van gehoord.

01 nov 2005 13:47
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Wanneer op het kentekenbewijs K6 of U9 staat mag je volgens mij officieel de kat niet verwijderen. (Bij de APK moet die dus aanwezig zijn).

01 nov 2005 17:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
WdePundert schreef:
Wanneer op het kentekenbewijs K6 of U9 staat mag je volgens mij officieel de kat niet verwijderen. (Bij de APK moet die dus aanwezig zijn).

Klopt als een bus! Dit zijn dacht ik iets van coderingen voor uitlaatgas emissie eisen.

01 nov 2005 22:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Bij mijn weten is het overigens niet toegestaan om de kat te verwijderen indien de auto typegoedkeuring met kat heeft gekregen (hetgeen bij de 964 het geval is).

Als er U9 op het kentekenbewijs staat heb je katalisator PLICHT ... echter alleen optisch :idea:

01 nov 2005 23:00
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Olaf schreef:
Als er U9 op het kentekenbewijs staat heb je katalisator PLICHT ... echter alleen optisch :idea:

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat er bij een APK dus niet gekeken wordt of die kat er ook echt inzit.

02 nov 2005 19:57
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Exact en wanneer de waarden gewoon bereikt worden...
De Lambda-sonde (in geval van U9, niet bij een 86-er 3.2 dus) blijft gewoon en een katvervanger ziet er aan de buitenkant gewoon uit als een kat... Het is dan altijd mogelijk wanneer het ooit nodig mocht zijn, de originele kat terug te plaatsen.

Afbeelding

02 nov 2005 21:22
Profiel
Groningen
Bericht 
Auto's vanaf '93 moeten inderdaad aan de 4-gasmeting voldoen. Auto's van vóór '93 met bijvoorbeeld U9 op het kentekenbewijs moeten optisch een katalysator hebben én voldoen aan de CO-norm. Ik ben even vergeten wat de grens ook weer was maar het schijnt dat deze test ook problemen kan geven bij auto's waar de kat leeggehaald is. Verschilt per auto en derhalve moeilijk te voorspellen.

03 nov 2005 3:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]