|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Monteren cilinderkop 951, draadeinden vervangen?
Auteur |
Bericht |
gossong
|
Monteren cilinderkop 951, draadeinden vervangen?
Vraagje: Als de cilinderkop van een 951 wordt gemonteerd na het vervangen van de koppakking, is het dan noodzakelijk om de tapeinden te vervangen? Dat wil zeggen, worden ze bij het aanhalen tot in het plastisch gebied gedeformeerd?
|
06 okt 2005 0:26 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Het lijkt me als de tapeinden of welke schroefverbinding dan ook tot in het plastische deformatie gebied wordt aangehaald er toch wel een probleem optreedt, daar in dit gebied de sterkte berekeningen niet meer lineair zijn en dus de verbinding niet "gegarandeerd". De normale aanhaalmomenten zullen dan ook nooit tot in het plastiche gebied lopen.
Wat je volgens mij bedoeld is of er een verhoogd risiko is na kopdemontage dat bij de standaard aanhaalmomenten door metaalmoeheid of eerdere klunzenaarij je in het plastische deformatiegebied terecht komt, ja wie zal het zeggen...hoogst waarschijnlijk niet. Een goed inspectie van de tapeinden, draaden etc kan je al veel vertellen, maar niet alles. Meestal wel of ze slecht zijn, maar niet ofdat ze goed zijn.
Aan de andere kant heb je natuurlijk ook weer een risiko dat je buij het uitsdraaien en inzetten van de tapeinden de draad in het blok vernageld, dan ben je ook weer verder van huis.
Dus, gezond verstang gebruiken. Hoe kam de kop los, lopen de draden lekker, hoe zien de tapeinden eruit, hoe zoet de draad er uit, is de kop eerder los geweest etc.
Maar ja wie ben ik, ben zeker geen Porsche monteur...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
06 okt 2005 7:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Die laatste zegt iig. bij een 964-blok (en 3.2 en 993 911 ) dat het verstandig is om ze te vervangen, omdat het knappen ervan een (te) vaak voorkomend probleem is waarbij dit niet vooraf aan de tapeinden is te zien. Of dit ook geldt voor een 951-blok .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 okt 2005 10:14 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Der techniker
Ik zie dat onder het AVATAR van meneer Renntech ook 951 staat......en laat die nou technisch onderlegd zijn.
Meneer Renntech zal het antwoord hierop weten lijkt me?
Misschien dat ie nog reageert, wie zal het zeggen?
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
28 okt 2005 0:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Der techniker
'n beller is sneller
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
28 okt 2005 9:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|