Hallo,
Ik heb een klein olie probleempje en hoop dat julle me een tip kunnen geven. Het is namelijk zo dat mijn versnellingsbak een beetje lekt en het lijkt erop dat een pakking niet goed meer afsluit. Kan ik hier zelf wat aan doen zonder dat de hele motor er uit moet?
Gaarne jullie reactie.
Groet
Marcel.
_________________________________________ Carrera Cabrio
29 okt 2005 21:01
Double G
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Zonder er om heen te draaien: NEE. Het beste is gewoon goed in de gaten houden dat het niet te erg wordt, maar om het echt te verhelpen moeten er waarschijnlijk nieuwe pakkingen tussen. In het gunstigste geval lekt hij langs de aandrijfassen en kun je misschien volstaan met nieuwe keerringen, waarvoor de bak er niet uit hoeft. Succes!
Bedankt Double G voor je eerlijke antwoord, ik zal het goed in de gaten houden en zo nodig een beetje olie bijvullen. Gelukkig is het nog maar in het beginstadium, maar ja, ik had liever alles mooi droog gehad.
Groet Marcel.
02 nov 2005 1:35
Martin3.2
Den Haag
Is de zijkant/onderkant van de bak nat of ook boven de aandrijfassen ?
Ik had dit nl. ook laatst. Bleek het ontluchtingsventiel boven op de bak de verkeerde kant uit te wijzen...
10 nov 2005 23:02
wilbrink-19352
911, 3,2 cabriolet
Appelscha
Hoi Martin,
Mijnn bak is nat aan de zijkant en aan de onderkant, bij de aandrijfassen is alles nog droog.
Groet Marcel
21 nov 2005 14:57
Martin3.2
Den Haag
Check het ontluchtingsventiel. Je komt er moeilijk bij, maar het lukt wel vanaf de differentieelkant. Je kunt het niet zien , maar wel bijkomen. Je kunt ook het gaatje voelen van het ventiel. Deze kun je doodgewoon met steeksleutel 17 de goede kant uitdraaien. Dat moet nl. de voorkant van de auto zijn.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum