Auteur |
Bericht |
Gunther930Turbo
|
4 of 5 versnellingen?
Iemand ervaring met het plaatsen van versnellingsbak met 5 versnellingen op 930 Turbo '85? Voor of nadelen?Ombouw 4 naar 5 mogelijk?
|
19 nov 2005 5:51 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
4 bak nu al moe? Draagt juist bij aan de charme van de 930.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
19 nov 2005 13:18 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Deel volgens mij vaak jouw mening Michael , maar was toch wel blij, dat mijn 930 een 5-bak had... ...veel fijner.
|
19 nov 2005 14:00 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 4 of 5 versnellingen?
Alleen maar voordelen. Wel een 89-er Turbo 5 bak nemen.
Het ombouwen is goed mogelijk, echter ben je er niet alleen met een versnellingsbak wisselen.
In ieder geval moet je ook de pedalenset en versnellingspook wisselen.
Misschien nog meer, maar het is al weer een jaar of 8 geleden dat ik zoiets heb gedaan.
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 nov 2005 23:36 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Heb nooit in een 930 met 5 bak gereden, [alleen turbo 2] maar het zal inderdaad wat fijner rijden ja. Maar om dan weer het zaakje om te gaan bouwen en een hoop kosten te maken voor 1 versnellingtje meer, ik zie het nut er niet van in, en hij loopt ook geen meter harder.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 nov 2005 0:26 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik zou het zelf wss ook niet doen , maar wie ben ík om hem te veroordelen... ...zei de gek, die er wel veel voor over had, om een paar gaten te zagen...
|
20 nov 2005 2:36 |
|
|
RufBTR
|
komt best aardig wat bijkijken, de 930 5 bak past er niet zomaar onder, de ophang punten zitten net een stukje verder naar voren, daarnaast zul je de leidingen moeten aanleggen voor de hydraulische koppeling, dus ook een ander pedalensetje.
verschil zit em voornamelijk in acceleratie, en het eerder gebruik kunnen maken van de turbo, omdat de versnellingen korter zijn.
er is zijn wat bedrijven in de US die je een G50/52 bak kunnen leveren met een gemodificeerd huis, die kan je er zo onderschroeven, voor zo ver ik het me kan herinneren kosten die bakken rond de 5500 dollar, maar ja dan moetje de boel nog laten versturen.
|
22 nov 2005 15:33 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Acceleratiegevoel is misschien anders, maar de acceleratiesnelheid blijft gewoon hetzelfde als met de 4 bak.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
22 nov 2005 16:34 |
|
|
John
Cayenne
|
niet ombouwen.
4 versnellingen op een '85 er turbo hoort, en geeft hem dioe charme die bij dat ding hoort.
En als ik zo lees wat je allelmaal moet doen, man is het niet waard, of je huidige bak moet al naar de knoppen zijn.
|
22 nov 2005 16:35 |
|
|
yves
3.2 '86belgië
|
verkopen en een 89-er kopen !!
...my 2 cents
grt,
Y.
_________________________________________ Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .
|
22 nov 2005 21:17 |
|
|