Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Signaal gasklep dicht en 3/4 open komt niet binnen op de DME
(voor een 964 C4)
Bij meten in de motorruimte werken de microschakelaars maar de signalen komen niet "binnen" op de DME stekker. Heeft iemand meer info over evt. stekkerverbindingen anders dan dicht bij de schakelaars zelf. Hoe loopt deze kabel door de wagen? Wat zijn de pinnummers van de DME konnector (kan ik ff checke of ik goed zat) om de signalen te meten?
|
19 nov 2005 20:08 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Deze draad heeft drie stekkerverbindingen.
Bij de schakelaar op de gasklep, in de linker zekeringkast in de motorruimte en aan de Motronic zelf.
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 nov 2005 23:56 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Thanks,
enig idee wat er met de draden van de microswitch in de linkerzekeringkast allemaal gebeurt? Ik bedoel eigenlijk: zijn er hier meetpunten te vinden? Alle modules leken goed te zitten.
|
20 nov 2005 23:19 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Nee, hier zitten geen meetpunten.
_________________________________________ Rebel engineering
|
21 nov 2005 0:21 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Ehhh, loopt de kabel er gewoon doorheen. Zit er wel een konnector of puur doorvoer van de kabel naar de kabelboom. Weet je of er toevallig ergens anders nog een stekker of aftakking tussenzit (tussen zekeringkast en DME-unit).
|
21 nov 2005 9:41 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Afgelopen weekeinde weer aan het sleutelen geweest en...
de common van het min. en max. gasstand komt niet binnen. Dit is de bruine draad bij de stekker in de motorruimte.
Ik heb op de DME stekker gekeken en... hier zit een dikkere (wel bruin) draad op de bewuste meetpin. Op een ander kontact meet ik echter wel de common???
Weet iemand waar de dunnere draad van de common vanuit de mtorruimte allemaal heen gaat? Of heeft iemand zelf al een keer er aan gemeten en weet of de meetpunten op de DME stekker kloppen?
Zijn er schema's beschikbaar???
|
28 nov 2005 9:44 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Iemand nog suggesties???
|
29 nov 2005 18:24 |
|
|
Europa Porsche Service
996 CabrioAlkmaar
|
Even naar Alkmaar rijden en laten controleren met de Bosch-hamer.
Daarop is exact te zien welke signalen wel en welke niet binnen komen.
Ook liggen hier alle schema's ter inzage.
Groeten.
|
30 nov 2005 9:29 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
De oorzaak is mij duidelijk maar ik moet weten hoe die kabel loopt. Please hulp... zou iemand het kunnen opzoeken of nameten op zijn auto?
|
02 dec 2005 9:43 |
|
|
Europa Porsche Service
996 CabrioAlkmaar
|
Op de gasklep zit een driepolige stekker ; aansluiting 1 ( wit/bruin ) is voor stationair ( gasklep dicht = schakelaar dicht ) en komt binnen op de DME op pen 52
Vollast is op de gasklep pen 3 ( groen/geel ) en zit op de DME op pin 53. Deze schakelaar is open bij gespoten gasklep en gaat dicht bij 66% gasklep opening.
Pin 2 op gasklep is massa.
Draden lopen rechtstreeks van de gasklepschakelaar naar de DME-computer. Er zitten dus geen andere stekkerverbindingen tussen!
Als het niet lukt mag je me altijd bellen ( 072-5647060 of 06-54715911)
Succes
|
02 dec 2005 14:15 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Als dat de oplossing is .....
Als dit de oplossing is had je dat ook uit je andere topic kunnen halen.
"slecht stationair (of niet) bij koud weer, 964"
In ieder geval succes,
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
02 dec 2005 15:12 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Bedankt,
Ik heb gisteren weer wat lopen meten en het volgende ontdekt:
De massa bij de schakelaar ligt niet aan massa... Maar het rare is dat de draad die op het bewuste kontact van de DME-konnector zit (de massa) een veel dikkere draad is. De massa vanaf de schakelaars ligt dus ergens anders aan massa. In mijn geval dus eigenlijk niet aan de massa.
Ik zit steeds meer aan een noodoplossing te denken door bij de schakelaar de massa even om te leggen naar een massapunt in de motorruimte. Maar ja, zo zit ik eigenlijk niet in elkaar...
|
05 dec 2005 10:37 |
|
|
Europa Porsche Service
996 CabrioAlkmaar
|
Nog even voor je in het schema gekeken.
De massadraad van de gasklepschakelaar loopt van aansluiting nr2 naar een punt in de kabelboom waar nog meer massadraden samen komen. O.a. van de temp.sensor en van de klopsensoren 1 en 2. Ook de massa van div. afgeschermde draden komen op dat punt samen. Vanuit daar loopt er een dikkere draad ( 1,5mm2 bruin ) naar pin nr.30 op de DME stekker.
Met een ohmmeter meten of er wel een goede verbinding is tussen pen2 van de gasklep en pen30 op de Dme stekker.
Pen14 ( 2,5mm2 bruin ) en pen24 ( 2,0mm2 bruin ) verzorgen de Dme met een massa verbinding. Deze twee komen ook in de draadboom bij elkaar en dan als één draad via T31 ( stekker in motorruimte pen 9 ) naar massa punt MPXX1 ( schroefverbinding beide carterhelften net achter de dynamo ).
Zo , je hebt weer wat te meten. Meer info kan ik je niet geven. Als je er niet uitkomt zul je toch met de auto naar de garage moeten.
Nogmaals succes.
|
05 dec 2005 12:01 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Bedankt Europa Porsche Service.
Ik heb geen contact met massa als ik op de konnector meet van de schakelaars in de motorruimte. Dus het zal wel mis gaan op het verzamelpunt...
Waar zitten jullie overigens?
|
05 dec 2005 14:28 |
|
|
Europa Porsche Service
996 CabrioAlkmaar
|
Otterkoog 89 - 91B ( industrieterrein Beverkoog ) te Alkmaar.
072-5647060 of 06-54715911
|
05 dec 2005 15:15 |
|
|