| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Cartronic http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=687 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | RS-R [ 13 maart 2004 19:05 ] |
Berichttitel: | Cartronic |
Alles gemonteerd. Perfect. Gas-aanname, tussenacceleraties, fenomenaal, haalt veel makkelijker illegale snelheden. ik heb een andere Porsche. Foto's en verdere verhaal volgen. |
Auteur: | dirkie [ 13 maart 2004 19:16 ] |
Berichttitel: | |
Cartronic ... Perfect Mijn 964'je ... is niemeer dezelfde auto ... onmiddellijke gasreactie ... veeeel meer koppel onderin ... boven de 5000 t/min ... veeeel agressiever Deze kit werkt dus echt Is weer even aanpassen ... laat die ophanging maar snel komen ... Bovenop heb ik nog een mega sound er gratis bovenop gekregen ... hij "sounds" super beschaafd bij het cruisen ... zelfs aan +200 km/u ... maar wat een geluid bij een druk op het pedaal Echte racewagenallures ... zo'n lekkere grom ... niet omdat het mijne is hoor ... maar zelden gehoord Denk dat de mede-aanwezigen het daar unaniem over eens waren ... Dit is 200% Porsche Ik ben 200% tevreden met wat ik gekregen heb voor men €uri's Een absoluute aanrader voor elke 964 rijder die wel ff wat meer wil ... ik wacht vol spanning op de eerste 996 confrontatie Mijn eerste stap in de "personalisering/ombouw van mijn 964 is 200% geslaagd ... Dirk |
Auteur: | RS-R [ 13 maart 2004 19:24 ] |
Berichttitel: | |
Thomas mailde net nog, had nog steeds oorpijn van jouw 964. |
Auteur: | dirkie [ 14 maart 2004 14:59 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tja die is gewend van in een 996gt3 te rijen hé ... wat wil je, als je dan opeens weer geconfronteerd wordt met de "echte" Porsche sound |
Auteur: | Gizmo [ 14 maart 2004 17:58 ] |
Berichttitel: | ? Caronic |
geen idee wat dat inhoud en wat het is, aanstaande woensdag staat mijn hopelijk toekomstige Porsche voor een aankoop keuring bij Porshce Witte Brug . En dan ben ik nadien deze goedgekeurd is door de Porsche eigenaar van een 964 cabrio. En ben ik graag van alles op de hoogte. |
Auteur: | Pascal [ 14 maart 2004 20:28 ] |
Berichttitel: | |
WAT? Cartronic is een tuning-bedrijf in Duitsland, die gaan net even ietsje verder dan een "ander sjippie".... Mensen met zeker verstand van zaken... Kijken alles na, doen veel dingen... Geluid van dirkie zijn auto is inderdaad heel beschaafd als je "cruised" en lekker hard als je gas geeft *gniffel, heb hier een filmpje waar ze na mekaar wegrijden, dan hoor je het verschil heel leuk!* |
Auteur: | RS-R [ 14 maart 2004 21:09 ] |
Berichttitel: | |
Zet erop. |
Auteur: | RS-R [ 14 maart 2004 21:24 ] |
Berichttitel: | |
Vandaag even op en neer naar m'n broer geweest. The day after the... etc. Gaspedaal aanraken geeft meteen geweldige respons, lijkt wel of er een aantal kilo's van het vliegwiel is gehaald. Binnenkort ga ik terug voor "ondersteltuning". Demper en veerkarakteristiek komen niet goed overeen, of een van de dempers niet goed is, anyway ,wordt ook binnenkort verholpen. Het effect is eigenlijk pas merkbaar bij > 180km/u, en dan vooral in snelle, flauwe bochten naar rechts. Bijv, die van Roosendaal>Breda, ben in ieder geval erg tevreden en te spreken over Cartronic. Enne John, dat seq, versnellingsbakje, da's iets voor jou. |
Auteur: | Pascal [ 14 maart 2004 21:34 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Dat rijdt daar 200 meter van mijn huis langs en komt niet eens langs?
Die voor de pomp? Overigens, tussen oprit Vosdonk en Afrit St. Willebrord kan ik op rustige moment de 220 aantikken, ook heerlijke bocht .... (maar daar kom jij net niet of wel?)
TJa, ben ik heb wel mee eens, was "vanaf 2.000 Euro" toch? |
Auteur: | RS-R [ 14 maart 2004 21:50 ] |
Berichttitel: | |
Doordraaier naar rechts, 2-baans>1-baans. Recht stuk richting Etten-Leur. Bij 195 zette de achterkant effe een stukje opzij. Mijn vrouw vroeg heel nuchter of dat nou moest |
Auteur: | horn [ 14 maart 2004 22:34 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Want zo zijn kinderen nou eenmaal. Mijn dochter van 3 vroeg vanmiddag op de tribune bij de slalom: 'volgende keer rijden wij ook aan die kant van het hek he pappa?' Ik zal dus wel moeten! |
Auteur: | RS-R [ 14 maart 2004 22:39 ] |
Berichttitel: | |
Kost wel banden En zo'n stapje opzij bij zo'n snelheid is effe schrikken. Stug de richting waar je naar toe wilt opsturen met het gas erop doet het altijd goed Snelheid evenredig met hartslag dat wel, en de 2 kleintjes sliepen op dat moment. |
Auteur: | dirkie [ 15 maart 2004 4:10 ] |
Berichttitel: | |
the day afther Cartronic Uiteraard kon ik vandaag niet wachten de Porsche uit te laten. Een (half) dagje Morres'en te Hulst ... had ik de gelegenheid de N49 nog eens af te knallen ... daar heb je een paar km rechtdoor met nieuwe weg onder de rubbers ... kan je echt es doorknallen Het lijkt wel of de wagen zich nog moet aanpassen aan de kit ... pffff ... wat een verschil seggg Zoals Humpf omschreef ... je pedaalgevoeligheid verbeterd met factor 10 De kickdown is nu echt FUN FUN In mijn geval lijkt er een 2e motortje van 50pk in te zitten dat zich even komt moeien bij de 4300 t/min. Bij het raadplegen van de documentatie die ik bij de kit heb gekregen vond ik al snel het antwoord. De nieuwe elektronica zorgt er nm. voor dat bij 4300 t/min de kleppen zich in de volledig "open" stand zetten ... vandaar dus die extra push bij dit toerental. Natascha omschreef het zo; "die duw in je rug is weg ... je wordt nu echt in de zetel gezogen ... en het duurt gewoon veel langer" (nee heren ... niet wat jullie denken ) Zoals al eerder gezegd ... mensen die denken aan tuning voor hun Porsche ... praat eens met Thomas van Cartronic "no nonsens" tuning aan een eerlijke prijs Bedenk wel dat pkaas €uri's kosten ... met het chippie van 199 kom je er helaas niet vrees ik ... maar op de vermelde prijzen op de site krijg je nog wel wat korting. Dirk |
Auteur: | Marcel [ 15 maart 2004 7:46 ] |
Berichttitel: | |
Dirk, Sorry een beetje uit de roulatie nog steeds. Maar wat heb je nu precies laten doen en hoeveel koste het. Hebben ze je motor ook na gemeten op de rolenbank om de vermogenswinst echt te meten en zo ja - hoeveel? Marcel |
Auteur: | John [ 15 maart 2004 8:46 ] |
Berichttitel: | |
Jaja Mannen, Facts and figures zijn wij dol op. |
Auteur: | dirkie [ 15 maart 2004 10:48 ] |
Berichttitel: | |
http://www.cartronic-motorsport.de/por964_lm220.html http://www.jarke.de/porsche/964powermeasurement.htm Hier vind je alle details. |
Auteur: | EriC4C [ 15 maart 2004 11:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Maar geen antwoord op de gestelde vragen! |
Auteur: | Marcel [ 15 maart 2004 11:17 ] |
Berichttitel: | |
Dirk, Doe even makkelijk voor me, moet ik weer hele pagina's door pluizen. Heb Humprey een tijd geleden ook al gevraagd. Toen ging ie volgens mij voor de chip + nog wat voor een paar honderd euro. Hebben jllie nu die LM kit voor 1500 euro of is het wat anders. Als je het niet wil zeggen mag het ook, maar zeg dat dan aub. |
Auteur: | dirkie [ 15 maart 2004 11:35 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
idd ik heb die Lm voor 1500€ All in. ... klopt Waarom zou ik dat niet wille zegge Is dus een luchtmassameter, K&N filtertje, chip en grotere drosselklappe. Is wel aan te raden (bij de 964 althans) van ook het cuprohr te laten plaatsen (die had ik al). En 964 rijders met een motor van voor 1992 ... met de metalen inletfoilds dienen rekening te houden met dik 10pk minder. Gelukkig had ik al de plastic inlets Humpf heeft de chip en de drosselklappe idd ... de RSR mufflers had ie al. Hoeveel ie nou exact heeft betaald weet ik niet precies. Was zoiets ronde de 500 dacht ik jah. |
Auteur: | Marcel [ 15 maart 2004 11:38 ] |
Berichttitel: | |
Dirk, Bedankt, Ik zit nog steeds in Malaysia, erg druk dus geen tijd om alles uit te pluizen. Als ik nu nog een paar daagjes langer blijf dan ga ik er misschien ook voor. Heeft Humfrey ongeveer hetzelfde? M. |
Auteur: | dirkie [ 15 maart 2004 11:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Jep Marcel ... die van Humpf zit zo rond de 290 Pk's. Het is ook een verschil in prijs met de 964 natuurlek ... logisch ... ik kom van 250pk naar 300 ... en de 993 zit zoiezo al op 272 of 285 ... ik weet niet welk type jij hebt natuurlek... Met of zonder de variocam Als je de vario hebt ga ja nog een 10 pkaas hoger... rond de 300. Jullie krijgen de chip, luchtfilter en drosselklappe. (RSR mufflers zitten uiteraard niet in die 500€'s ) Maar kdacht da jij al zoiets had niet Let op bij de 285pk versie is de drosselklappe niet nodig Dirk |
Auteur: | Marcel [ 15 maart 2004 12:02 ] |
Berichttitel: | |
Dirk, mag toch een beetje hopen voor Humf dat het meer is dan 290 pk, hij heeft net als ik (dacht ik tenminste) varioRAM (niet CAM - is wat anders) met 282 pk, zou maar 8 pkaatjes zijn. DUs als ik goed begrijp 500 euro. Bedankt |
Auteur: | RS-R [ 15 maart 2004 13:47 ] |
Berichttitel: | |
Nee, 272 pk. En inderdaad rond de 290pk. Heb hier al wel een mailtje met ander nokkenassen. Geeft een poweroutput van 320pk. Eerst maar even de LK 993 benutten. Ben om precies te zijn €505 kwijt. K&N, en sportuitlaten had ik al. anders ben je rond de €1500 kwijt. De 272pk versie is trouwens beter te tunen dan de varioram-uitvoeringen. |
Auteur: | WalterWeyne [ 16 maart 2004 11:45 ] |
Berichttitel: | |
Cartronic 996? op de site vind je een kleiner aanbod voor de 996. Dat is wat Thomas hierop antwoordde: Hello Walter, sorry, we do nat have a kit for the 996 model. A Motronic modification which is possible will only gain approx. 10-13 HP. This is not enough for a good feeling !! ) Camshafts / muffler system / air filter / racing headers and chip will gain 25-30 HP. But this is very expensive. ( Euro 5.500 - 6.000 ). What we have is a very good sport muffler for the 996 which comes in exchange to the original. More infos on our webpage. Best regards Thomas |
Auteur: | RS-R [ 16 maart 2004 13:33 ] |
Berichttitel: | |
Ja, und??? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |