| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Inhouden 911 3.2
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=689
Pagina 1 van 1

Auteur:  gert911 [ 15 maart 2004 0:22 ]
Berichttitel:  Inhouden 911 3.2

Mijn 911 3.2, met G50 bak model 88 zonder kat, heeft een probleem bij 2100-2200 tpm. De motor houdt in als ik konstant dat toerental rijdt. Ook raar is dat de oliedrukmeter dan als een gek heen en weer gaat. Als ik normaal doortrek is er niets aan de hand. Het lijkt mij een electrisch probleem maar tot nu toe heb ik niets kunnen vidnen. Ook mijn specialist niet. Iemand een idee ??

gr
Gert911

Auteur:  Erwin [ 15 maart 2004 9:26 ]
Berichttitel: 

Het "ruckeln" zoals de oosterburen het zo mooi noemen wordt veroorzaakt door een te arm mengsel in dit toeren bereik. Het beste zou het zijn om het CO. (uitlaatgas-uitstoot) onder belasting te controleren. Echter wordt dit in de praktijk nooit gedaan omdat dit veel kosten met zich meebrengt.

Deze storing komt vaker voor bij de carrera modellen met 3.2 motor,
meestal als de km. stand boven de 160.000 km. ligt.

Het wordt veroorzaakt door de luchthoeveelheidsmeter. Doordat er vaak met constante snelheid gereden wordt in dit toeren bereik slijt het mechanische gedeelte in de luchthoeveelheidsmeter. De sleepcontacten maken dan een slechte verbinding zodat het regelapparaat van de injectie de verkeerde informatie krijgt.

De luchthoeveelheidsmeter is soms op te lappen. Dit kost tijd en heeft niet altijd een positieve uitkomst. De weg die ik zou bewandelen is om de luchthoeveelheidsmeter uit te wisselen met een ander exemplaar en de uitlaatgas samenstelling te controleren cq. af te stellen.

Helaas komt het wel eens voor dat er geen verbetering te bespeuren valt na het uitwisselen van de L-meter, er zal dan verder gezocht moeten worden. Maar wees gerust, het probleem is altijd op te lossen. :D

Erwin

Auteur:  gert911 [ 15 maart 2004 21:19 ]
Berichttitel:  inhouden 911 3.2

Hoi Erwin,

Bedankt voor je antwoord. Inderdaad heeft de P bijna 185.dkm gereden. Ik kan mij wel iets voorstellen bij jouw uitleg. Wat mij vandaag op viel is dat als de motor echt warm is lijkt het minder te worden. Je advies ga ik proberen op te volgen en een andere luchtmassameter uit te proberen.

gr
Gert911 :ba:

Auteur:  Blom [ 27 jun 2004 19:25 ]
Berichttitel: 

Hoi Erwin,

Ik heb pas dit mediem ondekt dus is nog allemaal nieuw voor mij.
Maar heb een 911 SC uit 1981 en heeft dit zelfde probleem. De vraag is nu waar kan ik de luchthoeveelheidsmeter vinden.

groeten,

Goos Blom

Auteur:  Erwin [ 27 jun 2004 21:15 ]
Berichttitel: 

Een SC heeft een ander injectie systeem als een 3.2 Carrera.

Wél kunnen ze dezelfde problemen hebben.

Ook in jouw geval geldt : Eerst het ontstekingstijdstip en CO controleren.

Het CO is redelijk eenvoudig af te stellen, tussen de mengverdeler en de rubberen luchtinlaat. Het moet tussen de 1 en 3% staan.

Verticaal een imbussleutel 3 met een lengte van 10 cm. gebruiken.

Erwin.

Auteur:  Blom [ 03 jul 2004 19:58 ]
Berichttitel: 

Beste Erwin,

Bedankt voor deze info

Zal eens gaan proberen of ik dit voor elkaar kan krijgen.

groeten,

Goos Blom

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/