| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Eindelijk http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=707 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Gizmo [ 20 maart 2004 1:21 ] |
Berichttitel: | Eindelijk |
Na bijna 2 jr zoeken, eindelijk een geschikte porsche cabrio gevonden ![]() Thnx |
Auteur: | dirkie [ 20 maart 2004 7:19 ] |
Berichttitel: | |
Gizmo, Gefeliciteerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Om op je vraag te antwoorden ![]() Kleppen stellen +- 30.000 km (hebben ze mij ook maar wijsgemaakt) Olie is een ander verhaal ... je gaat hier binnen de kortste keren tegenstrijdigheden te lezen krijgen. Veel hangt af van de gebruiksomstandigheden ![]() Rij je veel, korte afstanden, langere ritten enz enz ... Ik persoonlijk gebruik nu zeer fijne volledig syntetische 0w40 ... mijn motor is "lichtjes" getuned en volgens menig specialist gewoon beter in zo'n geval... Nadeel ... je moet je oliepeil wel echt goed in de gaten houden ... hij gaat ietsie meer olie verbruiken dus. Bij mij gaat ze er onheroepelijk uit na max. 7500km ... liever ietsie te vroeg dan ietsie te laat ![]() Je gaat 10 tallen adviezen krijgen van dit of dat ... zoals ik al zei ... het onderhoudsprogramma stel je best samen met je garagehouder aangepast aan de rijomstandigheden, conditie van je motor enz enz ... Gegroet Dirk ![]() |
Auteur: | John [ 20 maart 2004 8:12 ] |
Berichttitel: | |
Gizmo, Uiteraard een felicitatie waard, welkom in het illustere gezelschap der Porschisten. Een cabrio nog wel, niet mijn persoonlijke keus maar een cabrio is wel makkelijk om fotootjes te nemen on het rijden( ![]() Olie ![]() ![]() ![]() Mijn advies luidt: wat zit er nu voor olie in, oftewel wat is ie gewend, en dat moet je blijven rijden of dat nu dikke of de dunne (syntetische) is, want volgens mij mag je nooit van een 10w 40 over stappen naar de 0w 40, je pakkingen gaan (is mij verteld) op den duur lekken als ze een andere smaak krijgen. Veel rij plezier en blijf sportief rijden, letterlijk en figuurlijk. |
Auteur: | Olaf [ 20 maart 2004 10:25 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Helaas (nog) geen digicam ... dus nog ven wachten tot het rolletje ontwikkeld is ... dan scannen indien er nog wat gelukt zijn ook ![]() Gizmo, Als je niet helemaal zeker bent van wanneer er voor het laatst klepspeling is gecontroleerd - overweeg even een kleine beurt bij een specialist oid, deze kan dan alle kleppen controleren, olie vervangen en het nodige advies geven mbt het onderhoud van je P. Er staat iets van 20.000 Km voor, maar zoals Dirk al aangeeft zijn er genoeg die 30.000 hanteren - dit kan als je van beginsel weet dat alles goed (afgesteld) staat ... IIG gefeliciteerd met je P, maar een cabrio ![]() ![]() |
Auteur: | RS-R [ 20 maart 2004 10:31 ] |
Berichttitel: | |
Weer een cabrio erbij ![]() Gefeliciteerd Gizmo. ![]() |
Auteur: | Gizmo [ 20 maart 2004 11:33 ] |
Berichttitel: | Foto |
Als de zon een beetje schijnt zal ik foto's maken ![]() |
Auteur: | RS-R [ 20 maart 2004 12:46 ] |
Berichttitel: | |
1 mei a.s Dinslaken. |
Auteur: | Gizmo [ 20 maart 2004 13:26 ] |
Berichttitel: | Dinslaken |
Had hem al gezien ![]() |
Auteur: | EriC4C [ 20 maart 2004 15:02 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Dinslaken | ||||||||||||||||||
Gefeliciteerd !!! Weer een cabrio erbij ![]() Mijn onderschrift mag duidelijk zijn ![]()
Kan wel, maar ..... waarom zou je ![]()
Wat betreft olie zijn de meningen inderdaad verdeeld ..... in mijn 964 ('91) zit 10W40 semi-synthetic ![]() |
Auteur: | EriC4C [ 20 maart 2004 15:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dus èn "doorlopende" verversing door bijvulling als gevolg van het hoge(re) olieverbruik ![]() ![]() |
Auteur: | Erwin [ 20 maart 2004 21:04 ] |
Berichttitel: | |
Klepspeling moet elke 20.000 km gecontroleerd worden. De fabrikant heeft dit niet voor niks voorgeschreven. Olie kan ( en moet ) gewoon om de 20.000 km. ververst worden. Er zit technisch gezien geen voordeel aan vast om het vaker te doen. Behalve als er regelmatig echt korte stukken gereden wordt. Tegenwoordig is de olie kwaliteit zo goed dat vaker verversen alleen goed is voor de leverancier. Zeker met synthetische olie is het absoluut overdreven om te vaak te verversen. Bij motoren van voor 1993 is volledig synthetische motor olie niet nodig. Het kan wel maar is wederom vooral goed voor de omzet van de leverancier. Bij getunde motoren gebruik ik wel synthetische motorolie maar dan vooral geen dunne! Ik wil graag maximale oliedruk en dat krijg je niet door dunne olie te gebruiken, slecht advies van jouw specialist, Dirkie. Benzine met octaan 98 kan soms een positieve uitwerking hebben bij 964 motoren. Vooral als er vaak het maximale vermogen wordt benut. De anti klopregeling wordt dan minder vaak in werking gezet waardoor het vermogen optimaal blijft. Euro 95 is bij normaal gebruik de slimste keuze. Erwin. |
Auteur: | Gizmo [ 20 maart 2004 23:29 ] |
Berichttitel: | thnx |
![]() ![]() |
Auteur: | ErikE [ 21 maart 2004 0:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je schrijft een "leuk stukkie" voor iemand en beantwoord meteen vragen die ik ook had n.a.v. mijn "aanschaf" onlangs ![]() Een echte liefhebber/professional, bedankt! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |