| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

RUF Kompressor
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=7186
Pagina 1 van 1

Auteur:  Carrera4s [ 10 jan 2006 11:53 ]
Berichttitel:  RUF Kompressor

RUF Kompressor Kit for all 996 and 997 Carrera

RUF upgrades all naturally aspirated Porsche 996 and 997 Carrera for more performance.

Many Porsche 996 and 997 Carrera owners would like to have additional horsepower for their vehicles. RUF provides the solution! RUF‘s bolt on Kompressor Kit, which includes a supercharger with intercooler, provides improved acceleration, torque and maximum speed. Horsepower and torque are increased throughout the RPM range.

The Kompressor Kit contains a centrifugal compressor, which is driven mechanically by a Poly-Rip belt. The maximum boost is 0,5 bar; the fuel pressure remains standard. The engine receives a new intake manifold, modified injectors, sports catalytic converters and a modified electronic engine management. The watercooled intercooler has a cooling water circuit with an electric water pump from the water cooler in the front spoiler.

The 996 Carrera 3.4 liter engine has a performance of 360 bhp (265 kW) and a torque of 400 Nm; the 3.6 liter engine has 410 bhp (301 kW) and 440 Nm. The supercharged 3.8 liter engine of the 997 Carrera S provides 435 bhp (320 kW) and 470 Nm torque, the 997 Carrera has 415 bhp (305 kW) and 450 Nm.



996 Carrera 3.4 liter with RUF Kompressor – acceleration: 0 – 62 mph (0 – 100 km/h)
in 4.7 sec., 0 – 125 mph (0 – 200 km/h) in 15.8 sec. Maximum speed: 187,5 mph
(300 km/h).

The Kompressor Kit fits to all 996 and 997 Carrera with rear- or four wheel drive, including manual gear box or tiptronic S.

The Widebody Kit compliments the increased performance of the Kompressor Kit. Included are a RUF designed front spoiler, front and rear fender flares, side skirts and a rear spoiler inspired by the “Ducktail“ of the legendary 1973 911 Carrera RS 2.7. The Widebody Kit also fits the 996 GT 3.

RUF Kompresssor Kit for 996 and 997 Carrera

Basic Engine Performace Torque Kit Assembly
3.4 liter (996) 360 bhp (265 kW) 400 Nm € 13.850,- € 1.680,-
3.6 liter (996) 410 bhp (301 kW) 440 Nm € 13.850,- € 2.530,-
3.6 liter (997) 415 bhp (305 kW) 450 Nm € 15.000,- € 2.780,-
3.8 liter (997) 435 bhp (320 kW) 470 Nm € 15.000,- € 2.780,-

Please take care of the mileage of the engines:

- Up to 40.000 km no special check necessary
- From 40.000 km to 80.000 km we check the engine for the possibility of guarantee and replace the necessary parts
- More than 80.000 km we recommend a replacement of the engine:
p.e. 3,4 l Engine M96.01: € 5.870,-

Guarantee for upgraded engines: 2 years or 25.000 miles (40.000 km).


(bron : RUF)

Prijs valt nog mee als je bekijkt wat het prijsverschil is tussen een "gewone" 996 en een turbo (waarmee de Kompressor uiteraard niet volledig vergeleken mag worden, maar toch : 410 pk tov 420 pk is niet zo'n verschil, enkel in koppel blijft het verschil echt belangrijk)

Auteur:  John [ 10 jan 2006 14:23 ]
Berichttitel: 

Jaja,

'k heb er ook al is naar zitten kijken, maar wat ik me afvraag, kan een normale 3.6 996 blok ineens zoveel extra vermogen verwerken, zonder schade op te lopen.

Een 996 4s kan het wel technisch (onderstel etc.) aan omdat het een 911 turbo is zonder de turbo, op de immitatie "niet holle velgen" na, maar remmen en chassis is 911 turbo.


Maar het blok ????


En kan een ander het ook ipv Ruf, en waar doen ze dat hier in "den lage landen"??

Auteur:  Carrera4s [ 10 jan 2006 15:00 ]
Berichttitel: 

Als RUF 2 jaar of 40000 km garantie geeft, mag je wel van degelijkheid uitgaan. RUF heeft trouwens een reputatie hoog te houden.

Plaatsing is bij RUF zelf of ze sturen een monteur naar jou :shock: (allicht kost het dan wel wat meer :roll: )


In "ons" geval is de vraag natuurlijk of je, als je meer vermogen wil, niet beter de 4S inruilt voor een (2de hands) turbo, eengelijkaardige "opleg" is dan wel haalbaar...

Auteur:  Devils son [ 10 jan 2006 15:01 ]
Berichttitel: 

John4S schreef:

'k heb er ook al is naar zitten kijken, maar wat ik me afvraag, kan een normale 3.6 996 blok ineens zoveel extra vermogen verwerken, zonder schade op te lopen.


Ruf is niet de eerste de beste, dus het zal wel lukken. Wel zal het uiteraard extra slijtage met zich brengen.

Auteur:  John [ 10 jan 2006 15:52 ]
Berichttitel: 

Carrera4s schreef:
In "ons" geval is de vraag natuurlijk of je, als je meer vermogen wil, niet beter de 4S inruilt voor een (2de hands) turbo, eengelijkaardige "opleg" is dan wel haalbaar...


Dat denk ik niet, zeker niet in Holland, een 996 turbo, mits ze er zijn met een vergelijkbare km stand cq bouwjaar (39k en 2003) zit velen malen hoger in prijs dan de ruf kit op je eigen vertrouwde en veilige auto erbij.


En dan heb ik het nog niet eens over de inruilprijs die je krijgt.

Je moet wel er zeker van zijn dat als je zoiets gaat doen, je je eigen auto zeker nog jaren gaat houden, want voor een ander (volgende eigenaar) hoef je het niet te doen.

Maar wel voor jezelf.

Ik ben altijd gecharmeerd van een 996 turbo, echter een nieuwe kan en kon ik niet betalen, dat gat was een dikke 50000 euro (2003) hier, en is nog steeds zo.

Aangezien ik de 996 4s nog steeds een heerlijke super auto vindt om in te rijden, zou ik een mega meerprijs tov een andere 996 turbo niet willen.

Auteur:  s_vandamme [ 10 jan 2006 16:09 ]
Berichttitel: 

replacement 3.4 engine ... minder dan 6000 euro

porsche 911 motor als wegwerp artikel
juist ja , wasserpumpers

Auteur:  Devils son [ 10 jan 2006 17:27 ]
Berichttitel: 

s_vandamme schreef:
replacement 3.4 engine ... minder dan 6000 euro

porsche 911 motor als wegwerp artikel
juist ja , wasserpumpers


Ik vind het geen aanbeveling dat wij "luchtgekoelden" veel meer moeten betalen voor een nieuwe motor...

Auteur:  Marco [ 10 jan 2006 17:36 ]
Berichttitel: 

Devils son schreef:
Ik vind het geen aanbeveling dat wij "luchtgekoelden" veel meer moeten betalen voor een nieuwe motor...

nee ik ook niet, liever een nieuwe motor dan een revisie voor dat bedrag

Auteur:  s_vandamme [ 10 jan 2006 17:41 ]
Berichttitel: 

Devils son schreef:
Ik vind het geen aanbeveling dat wij "luchtgekoelden" veel meer moeten betalen voor een nieuwe motor...



ik vind het geen aanbeveling, dat een Porsche short blok maar 6000 kost
en als je weet dat porsche de meest winstgevende autobouwer is... dan vraag ik me af wat de kost prijs is van zoeen blok , voor Porsche 5000? 4000?

worden die dingen tegenwoordig misschien in taiwan gemaakt, dan naar porsche gestuurd, waar men er de laatste beetjes, aka "porsche" op zit te vijzen?

alles wordt duurder, overal , van de melk in je koffie, tot de benzine in je tank, behalve porsche motoren , die zijn ongelooooooflijk veel goedkoper sinds de Boxster & 996 er zijn...we spreken niet van 5%.. het is veel meer.

ik vind dat toch een beetje raar , tenminste , kwaliteit heeft een prijs
als de prijs opeens zakt , en de winst stijgt... wordt ik achterdochtig

bovendien , de gehele prijs van de 911 reeks , is die dan ook zo ferm gezakt? ik geloof van niet... dus kun je zien waar de winst gemaakt wordt...


waar vroeger de motor een heftig stuk uit de end user prijs was
blijkt dat nu maar 6000 te zijn... op hoeveel? 81000 zonder bpm?

de motor kost nog maar 1/10e van de totale 911

dat was vroeger toch anders , niet?

Auteur:  Devils son [ 10 jan 2006 18:18 ]
Berichttitel: 

s_vandamme schreef:
ik vind het geen aanbeveling, dat een Porsche short blok maar 6000 kost
en als je weet dat porsche de meest winstgevende autobouwer is... dan vraag ik me af wat de kost prijs is van zoeen blok , voor Porsche 5000? 4000?


Veel lager.

Citaat:
ik vind dat toch een beetje raar , tenminste , kwaliteit heeft een prijs
als de prijs opeens zakt , en de winst stijgt... wordt ik achterdochtig


Productiemethoden zijn geoptimaliseerd. Er is een veel grotere productie (DE manier om goedkoper te produceren). Allemaal factoren die meetellen in deze.

Citaat:
bovendien , de gehele prijs van de 911 reeks , is die dan ook zo ferm gezakt? ik geloof van niet... dus kun je zien waar de winst gemaakt wordt...


Nee, behoorlijk gelijk gebleven alwaar alles er omheen duurder is geworden. Relatief is de prijs dus wel gezakt. En de meerwinst komt puur uit kostenbeperkingen.

Kwalitatief is Porsche misschien niet beter geworden, misschien zelfs iets minder. Maar het verschil is niet drastisch. Het prijsverschil is wel drastisch. Vandaar dat ik het geen aanbeveling vind.

Auteur:  André [ 10 jan 2006 19:31 ]
Berichttitel: 

Even naar Soest bellen........... :lol: :wink:

http://www.car-care-porsche.nl/Ruf/ruf.html

kost een paar cent,maar heb je wel wat

Auteur:  yves [ 10 jan 2006 20:01 ]
Berichttitel: 

is het niet algemeen geweten dat de kwakiteit van waterkoelers minder is?

:arrow: enkel en alleen de legeringen van een luchtkoeler zijn veel duurder en kwalitatiever, ze moeten immers een breder temperatuursspectrum aankunnen..

+ die krukas die minder gelagerd is! ( meer trillingen)
+ rms??
+ koelwater spills??

racen ?? hahaha ?? dan gebruikt men toch liever als basis een... luchtkoelerblok en krukas!

serieuze bezuinigingen bij Porsche me dunkt..

.. my 2 cents

grtz

Y.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/