Re: te hard stationair draaien van 911 SC in winterperiode
En als hij koud is dus nog meer? Stationair moet nu eerst het ontstekingstijdstip gecontroleerd worden en eventueel afgesteld. Krijg je hem niet langzaam genoeg om de ontsteking te controleren dan laat je hem desnoods op 4 of 5 cilinders lopen door een paar bougiekabels aan massa te leggen. Als het ontstekingtijdstip zeker weten goed staat moet het stationair toerental en het CO op de goede waarden worden gezet. Is dit niet goed te krijgen heb je misschien een lekke inlaat of is de gasklepaanslag verkeerd afgesteld.
Mengselschroef? Je bedoelt vast de stationair schroef op het gasklephuis.
Werkt de thermostaat wel goed voor jouw rechter achterwiel? Als de motor warm begint te worden moet de thermostaat eerst lang dichtblijven. De leidingen naar voren mogen dus niet te snel warm worden.
Er zit één koelventilator op de motor, dat is die met de v-snaar ervoor. Die draait toch wel, anders was de motor allang vast gelopen door de hitte.
De thermostaat op de motor kan defect zijn maar is moeilijk te controleren, laat staan vervangen.
Als de thermostaat defect is wordt de oliekoeler op de motor meteen warm. En duurt het langer dat de motor op temperatuur is.