Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:56



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
[924] Hoeveel roet moet/mag er uit mijn uitlaat komen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht [924] Hoeveel roet moet/mag er uit mijn uitlaat komen?
Ik heb onder mijn 924 een andere einddemper geplaatst. Het geluid is beschaafd maar fenomenaal en dat was ook de bedoeling.

Nu heb ik na het monteren de bypass en de brandstoftoevoer aangepast omdat 'ie stationair niet lekker wilde lopen. Nu gaat ie prima, alleen komt er erg veel roet uit de uitlaat.

- hoeveel roet mag er eigenlijk uitkomen of is beter helemaal geen roet?
- wat gebeurt er als ik het mengsel te rijk heb behalve hoger verbruik?

Nu heb ik het mengsel teruggedraaid zodat ie wel nog start. Ik kan er ook fatsoenlijk mee rijden, ik heb voor stationair de bypass open gedraaid. Ik moet nu een paar keer van koud naar warm rijden om te kijken of de afstelling werkbaar is. Ik weet alleen niet of ik roet moet en mag verwachten.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


09 jan 2006 18:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
roet wil zeggen dat er geen volledige verbranding plaats heeft, volges mij moet je hem anders afstellen, want bij mijn weten komt er geen(lees: niet veel) roet uit de uitlaat..
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


09 jan 2006 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Roet bij een diesel is normaal, maar bij een benzine idd niet! Ik hou het ook op een slechte verbranding.
_________________________________________
NPC 0577


09 jan 2006 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Toen mijn 924 te rijk liep, cq op 3 poten van de week kwam er ook gigantische (groot niet) maar wel te groot voor een benzine een te grote pluim uit..

Dat wordt even 4-gas meting doen.


09 jan 2006 22:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Meneer aard schreef:
Toen mijn 924 te rijk liep, cq op 3 poten van de week kwam er ook gigantische (groot niet) maar wel te groot voor een benzine een te grote pluim uit..

Dat wordt even 4-gas meting doen.


Die 924 is wel een heel project Aard....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


09 jan 2006 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
lindemans schreef:
Meneer aard schreef:
Toen mijn 924 te rijk liep, cq op 3 poten van de week kwam er ook gigantische (groot niet) maar wel te groot voor een benzine een te grote pluim uit..

Dat wordt even 4-gas meting doen.


Die 924 is wel een heel project Aard....


Jawel, maar het einde is in zicht!

Maar moet even een nieuwe brandstof verdeler reviseren, heb nu een andere maar daarvan zit de plunjer van de luchtmassa meter vast :P En als je hem laat staan (met de orignele brandstof verdeler) draait ie perfect, met koude motor 1100 toeren, maar als je ging afstellen was het raak :(


09 jan 2006 23:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Het einde is in zicht, ik hoop positief dan toch wel he? ;)


10 jan 2006 11:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
paSCal schreef:
Het einde is in zicht, ik hoop positief dan toch wel he? ;)


Jaja ;) Zeker in positieve zin :P Hij gaat er neit uit hoor ;)


10 jan 2006 22:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Nou, de einddemper is weer eronderuit en ik heb de originele er weer onder gezet.

Hoewel de afregeling eindelijk goed was, bleef ik met enkele problemen zitten:

- nieuwe demper had een korte uitloop-pijp waardoor uitlaatgas tegen bumper komt (warm, vochtig, vettig en roet)
- teveel kabaal
- laag koppel bij lagere toeren

Dat teveel aan kabaal dat merk je pas na een paar dagen. In het begin is het cool, maar dan begint het toch stilaan te vervelen. Op sommige momenten resoneert het hele systeem en dat is niet fijn.

Het lagere koppel was voorspeld en het doet zich natuurlijk bij lage toerentallen voor. Het is teveel om zo comfortabel als eerst te rijden en dat was vandaag de reden om de boel weer om te ruilen.

Dus probleem opgelost door het probleem geheel te verwijderen.

Overigens klinkt de auto nu wel heel stil... Ik denk er wel over om de uitlaat-pijp te vervangen door een ander sierstuk van dezelfde lengte want deze ziet er echt niet uit... Dan hebben we de gulden middenweg.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


17 jan 2006 23:19
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.