| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
oliedruk 930 3.3 1985 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=7219 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Boerke [ 11 jan 2006 23:24 ] |
Berichttitel: | oliedruk 930 3.3 1985 |
hallo ik had even een vraagje over de oliedruk van een carrera 930 3.3 van bj.1985 kan u mij zeggen wat de oliedruk bedraagt als het voertuig gewoon stationair draait? |
Auteur: | rob964.c4 [ 11 jan 2006 23:33 ] |
Berichttitel: | |
ik kan er geen antwoord op geven maar dat verschilt ook met warme of koude motor en welke olie, robert |
Auteur: | michael [ 12 jan 2006 15:39 ] |
Berichttitel: | |
carrera 930 3.3 ![]() |
Auteur: | Double G [ 12 jan 2006 17:25 ] |
Berichttitel: | |
Lijkt me hetzelfde als een "non"turbo. |
Auteur: | lindemans [ 13 jan 2006 14:05 ] |
Berichttitel: | |
Mijn 3.2 oliedruk staat al 7 jaar lang rond /net onder de 1.0 stationair bij warme motor; volgens mij is dat normaal (hoop ik maar dan.....) |
Auteur: | Devils son [ 13 jan 2006 14:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Niet normaal. Maar: de vraag is, waar ligt het aan? De oliedrukvoeler kan stuk zijn. De meter in het dashboard is misschien niet meer goed. Nameten en je weet het zeker. Structureel een te lage druk bij stationair kan problemen geven. Het feit dat je al 7 jaar lang geen metaaldeeltjes aantreft in de olie doet mij vermoeden dat de werkelijk druk wat hoger is. Overigens: bij filerijden kan de oliedruk wel verder teruglopen. |
Auteur: | Anonymous [ 13 jan 2006 14:51 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij is dat wel normaal bij warme motor. |
Auteur: | willem.964.c2 [ 13 jan 2006 15:11 ] |
Berichttitel: | |
ff belle met +31-521-511 268 en vragen na Erwin,, ik wens je het beste ermee en hoop dat 't goed zit,want slechte olie druk lijkt me erg,,,,net al is je kind ziek. |
Auteur: | porsche1973s [ 14 jan 2006 0:43 ] |
Berichttitel: | oliedruk |
Ha die mannen, bij mijn turbo stond die stationair +/- 1bar. Je mag rekenen als volgt 1bar/1000rpm |
Auteur: | wolf [ 14 jan 2006 9:49 ] |
Berichttitel: | |
dat klopt wel als de motor goed warm is. liefst nog ietsje meer druk. |
Auteur: | lindemans [ 14 jan 2006 11:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Alsie koud is staat-ie een stuk hoger bij mij hoor; rond de 2; olie is dan nog dikker. |
Auteur: | Erwin [ 14 jan 2006 18:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Daar is dus niks mis mee. Het blijkt ook wel, want je hebt het al zeker 7 jaar ![]() |
Auteur: | Devils son [ 14 jan 2006 18:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik neem aan dat jouw conclusie nu vasthangt aan die 7 jaar, want 1 bar vind ik toch aan de lage kant. |
Auteur: | Erwin [ 14 jan 2006 20:40 ] |
Berichttitel: | |
De oliedruk stationair zegt wel wat maar niet alles. Als ik alle motoren van de auto's moest reviseren die ik in de werkplaats zie, die staionair 1 bar olie druk hebben dan kom ik nergens anders meer aan toe. ![]() Porsche geeft ook geen oliedrukwaarde aan bij stationair maar alleen een controle waarde bij 5000 omw/min. Ik heb zelfs een paar oudere Porsche's in onderhoud die stationair bijna geen druk hebben. En elk jaar zie ik ze weer terug voor een APK. ![]() |
Auteur: | Devils son [ 16 jan 2006 18:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De vraag is alleen of die ook echt een lage oliedruk hebben, of dat het metertje te weinig aangeeft. Overigens: de lakmoesproef is volgens mij het waarschuwingslampje voor de oliedruk. Als die ook gaat mekkeren is onderzoek nodig. En ineens (veel) lagere oliedruk lijkt mij ook een goed moment. |
Auteur: | wolf [ 16 jan 2006 18:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
neen, bij goed hete motor in stationairloop mag lampje af en toe branden. |
Auteur: | Devils son [ 16 jan 2006 18:49 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoeft het geen probleem te zijn indien het lampje af en toe brandt... Maar het zou voor mij reden zijn om eens nader te laten kijken. Het is ook zo wat als je een revisie had kunnen voorkomen door op tijd erbij te zijn. Het is iig niet gebruikelijk dat het oliedruklampje gaat branden. |
Auteur: | WdePundert [ 16 jan 2006 18:53 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij moet af en toe even heel zwak oplichten geen probleem zijn. Maar, waar bemoei ik me mee, dat soort zaken moet ik aan Renntech overlaten. |
Auteur: | wolf [ 16 jan 2006 20:14 ] |
Berichttitel: | |
misschien dan toch wat preventief onderhoud, devil? ![]() |
Auteur: | Devils son [ 16 jan 2006 21:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Zoals ik al eerder aangaf: preventief onderhoud is geen probleem, het ging om hetgeen werd voorgesteld als preventief onderhoud. |
Auteur: | michael [ 16 jan 2006 23:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Staat zelfs in het onderhoudsboekje. |
Auteur: | WdePundert [ 17 jan 2006 17:47 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Dan ben ik toch deskundiger dan ik dacht. |
Auteur: | Devils son [ 17 jan 2006 18:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
In het onderhoudsboekje staat ook dat 1,5 liter olieverbruik op 1000 km normaal is... Maar voor mij is het een reden om op onderzoek uit te gaan. |
Auteur: | Marco [ 17 jan 2006 18:10 ] |
Berichttitel: | |
gisteren even opgelet, bij (steen-)koude motor 3; warm net boven de 1 dit is dus bij mijn '89-er 3.2 |
Auteur: | WdePundert [ 17 jan 2006 18:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Bij mijn, zelfs-nog-één-jaar-oudere-3.2-tje, ongeveer dezelfde waarden. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |