| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

inhouden stotteren vanaf 4000 toeren
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=7546
Pagina 1 van 1

Auteur:  BS [ 07 feb 2006 17:42 ]
Berichttitel:  inhouden stotteren vanaf 4000 toeren

als ik gas geef gaat de motor een beetje haperen vanaf 4000 toeren vooral in de 4e en 5 versnelling. iemand een idee?

thanks!

Auteur:  Blauwe Kikker [ 07 feb 2006 22:58 ]
Berichttitel: 

Bij mij 3 jaar geleden zoiets. Bleek benzine filter te zijn.
Makkelijk te verwisselen.. zag ik.

Auteur:  924carreragt [ 07 feb 2006 23:05 ]
Berichttitel: 

Afstelling carburators, brandstoftoevoer, ontsteking, bougies.

Auteur:  944 type2 [ 07 feb 2006 23:08 ]
Berichttitel: 

misschien is de distributie een tand versprongen?

Auteur:  Double G [ 08 feb 2006 8:50 ]
Berichttitel: 

944 type2 schreef:
misschien is de distributie een tand versprongen?


Dat is bij een 911 met ketting, en nog nooit gehoord dat die een tand kan verspringen.

Auteur:  BS [ 08 feb 2006 14:41 ]
Berichttitel: 

thanks zover

eigenlijk mag het niet maar ik het wilde het weten; als ik over de 4000 toeren ga als ie nog koud is , is e rgeen inhouden en stotteren...

chrs

Auteur:  Nicolò [ 08 feb 2006 14:53 ]
Berichttitel: 

BS schreef:
thanks zover

eigenlijk maar ik het wilde het weten; als ik over de 4000 toeren ga als ie nog koud is , is e rgeen inhouden en stotteren...

chrs

:oops: :roll:

Auteur:  924carreragt [ 08 feb 2006 16:13 ]
Berichttitel: 

Ontsteking.

Auteur:  KEV-911 [ 08 feb 2006 17:45 ]
Berichttitel: 

je hebt een 2.4 T van '73, heb je carburators, k-jetronic of de MFi ?

ik denk dat het de lucht-benzine is die verkeerd geregeld is

Auteur:  Jeroen914 [ 08 feb 2006 18:12 ]
Berichttitel: 

BS schreef:
eigenlijk mag het niet maar ik het wilde het weten; als ik over de 4000 toeren ga als ie nog koud is , is e rgeen inhouden en stotteren...

3.0 SC motor toch?
ben niet zo'n K-jetronic kenner, maar voor zover mij bekend geeft de K-jet extra benzine bij koude motor
dus ik zou het eerst eens in de injectie zoeken en niet in de ontsteking...

Auteur:  924carreragt [ 08 feb 2006 23:01 ]
Berichttitel: 

BS, heb je nog de originele motor met de carburators of heb je injectie?

De afstelling van carbu's en de ontsteking hebben een enorm effect op het optrekken.

Afbeelding

Auteur:  cabrio '87 [ 09 feb 2006 7:55 ]
Berichttitel: 

Heb ik ook ooit gehad ,als "ze" warm stond en ik ging over de 4000 toeren,
stotteren .
Soms zelfs niet meer starten na verloop van tijd wanneer "ze" niet genoeg afgekoeld was.
Bleek de warmte regelaar te zijn, ergens achter de luchtfilter (?)!

Auteur:  BS [ 09 feb 2006 10:24 ]
Berichttitel: 

ja sorry had er bij moeten zeggen , zit een 3.0 blok in

Auteur:  KEV-911 [ 09 feb 2006 16:53 ]
Berichttitel: 

ah de k-jetronic :D , kan een leuke bezigheid worden om het uit te zoeken, het is moeilijk om dit via een forum uit te zoeken maar er bestaan schema's van wat allemaal de oorzaak kan zijn

Afbeelding

Auteur:  BS [ 16 feb 2006 10:08 ]
Berichttitel: 

niuewe bougiekabels gemonteerd en hij gaat weer als de brandweer! de oude waren niet goed dus...

tnx voor de tips!

Auteur:  Nine-eleven [ 06 maart 2006 19:47 ]
Berichttitel: 

Jeroen914 schreef:
BS schreef:
eigenlijk mag het niet maar ik het wilde het weten; als ik over de 4000 toeren ga als ie nog koud is , is e rgeen inhouden en stotteren...

3.0 SC motor toch?
ben niet zo'n K-jetronic kenner, maar voor zover mij bekend geeft de K-jet extra benzine bij koude motor
dus ik zou het eerst eens in de injectie zoeken en niet in de ontsteking...


Hi Jeroen, kan ik jou toch nog wat leren:
De koudestartsproeier op een K-jetronic brandstofinjectie geeft bij koude motor ongeveer 10 seconden extra brandstof.
Dit in combinatie met een "extra luchtschuif" geeft de motor voldoende extra brandstof en lucht om aan te slaan. De extra luchtschuif gaat gedurende het opwarmproces van de motor langzaam dicht waarna deze zijn normale stationair toerental aan kan nemen. Meer doen ze niet.
Groet, Marcel

Auteur:  Erwin [ 06 maart 2006 21:50 ]
Berichttitel: 

De koudstartsproeier werkt bijna nooit. Alleen bij erg koude temperaturen zoals in deze tijd. Dus niet zoals velen denken bij elke koude start.

De warmloopregelaar zorgt voor een verrijking tijdens de koude start, warmloopfase, accelereren en tijdens turbodruk bij turbomotoren.

Auteur:  molen934 [ 08 maart 2006 14:12 ]
Berichttitel: 

Wel duur hé die kabels :!:

Maar als hij het weer goed doet :wink:

Heb dit ook gehad bij mijn SC, en zag bij dit weer gewoon de vonken overspringen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/