| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

welke Koelvloeistof en HOE ontluchten!!
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=7596
Pagina 1 van 1

Auteur:  nicoCarrera [ 11 feb 2006 21:05 ]
Berichttitel:  welke Koelvloeistof en HOE ontluchten!!

Hallo ik rij vanmiddag met m,n Carrera 4S uit 2003 door een haakse bocht schiet er ineens een koelslang los !!
Ik schrik me het lazerus want ineens een witte wolk in m,n spiegel K#T
Dit verwacht je niet van een 2003er Toch??
Nu is heb ik net de slang weer vast gezet maar nu zag ik dat er geen normale koelvloeistof ingaat .
Weet iemand wat er precies in gaat ,en moet ik het systeem ontluchten!!

Auteur:  nicoCarrera [ 11 feb 2006 22:24 ]
Berichttitel: 

Bedankt alvast voor het ondersteunende antwoord :shock:
Daar hebben we wat aan :D
Verder nog iemand met een duidelijk antwoord :?:

Auteur:  Roi [ 12 feb 2006 0:00 ]
Berichttitel: 

He nicocarrera,

Ik vermoed dat je hier wel het één en ander kunt vinden (werkplaatshandboeken 996 14 pdf-files in Engels)
midden op de pagina:

Workshopmanual Porsche 996

Succes

Roi

Auteur:  nicoCarrera [ 12 feb 2006 0:50 ]
Berichttitel: 

Dank je , :D hier kan ik wel wat mee alleen kan ik niet vinden hoe ik het moet ontluchten!
Toch bedankt ROY

Auteur:  924carreragt [ 12 feb 2006 1:01 ]
Berichttitel: 

Spijtig je te zeggen, maar het ontluchten is niet zo simpel voor de 996.

In principe dient de Porsche computer (uitlezen) te assisteren. Ik denk dat er ongeveer 23 liter koelwater :shock: in de auto zit.

Auteur:  rob964.c4 [ 12 feb 2006 1:12 ]
Berichttitel: 

ik hoop niet dat je 23 liter voor deze prijs moet halen

dit is de prijs per gallon

http://www.pelicanparts.com/catalog/shopcart/996M/POR_996M_WATmis_pg1.htm#item6



robert

Auteur:  Epicurus [ 12 feb 2006 13:39 ]
Berichttitel:  Re: welke Koelvloeistof en HOE ontluchten!!

nicoCarrera schreef:
Hallo ik rij vanmiddag met m,n Carrera 4S uit 2003 door een haakse bocht schiet er ineens een koelslang los !!
Ik schrik me het lazerus want ineens een witte wolk in m,n spiegel K#T
Dit verwacht je niet van een 2003er Toch??
Nu is heb ik net de slang weer vast gezet maar nu zag ik dat er geen normale koelvloeistof ingaat .
Weet iemand wat er precies in gaat ,en moet ik het systeem ontluchten!!


Dat mag natuurlijk niet gebeuren. Is er aal eerder 'geknoeid' met deze aansluiting ? (te zien aan vervangen klemmen e.a.)
Ik kan je helaas niet verder helpen met het ontluchtingsverhaal(rij in de luchtgekoelde, niet een waterkoker)

Sterkte

Auteur:  nicoCarrera [ 12 feb 2006 22:45 ]
Berichttitel: 

Aan de slangen klem was niets te zien , het ziet er naar uit dat ie er spontaan af is gesprongen. Wat overegens niet normaal is natuurlijk!!

Auteur:  John [ 13 feb 2006 10:52 ]
Berichttitel: 

bizar verhaal,


Maar rij is langs de dealer, deze zal toch wel antwoord willen geven.


Gezie je geografische ligging moet je naar Wittebrug of A-point, zelf gaat mijn 4s (ze is dan jarig "3", en krijgt een extra verwenbeurt) morgen voor een beurt naar de garage, en wil het eventueel wwel aan Rob Hartog vragen hoe een slang er spontaan af kan springen.

Auteur:  Epicurus [ 13 feb 2006 21:10 ]
Berichttitel: 

John4S schreef:
bizar verhaal,


Maar rij is langs de dealer, deze zal toch wel antwoord willen geven.


Gezie je geografische ligging moet je naar Wittebrug of A-point, zelf gaat mijn 4s (ze is dan jarig "3", en krijgt een extra verwenbeurt) morgen voor een beurt naar de garage, en wil het eventueel wwel aan Rob Hartog vragen hoe een slang er spontaan af kan springen.


Rob H. ? Hmmmm... daar heb ik mijn bedenkingen bij John..... Jij wel goede ervaringen ?

En die slang ? Daar moet toch wat mee gebeurd zijn ? Blok getordeerd tijdens (extreme??) bocht danwel veel gas ? Inderdaad vreemd....

Auteur:  Erwin [ 14 feb 2006 9:49 ]
Berichttitel: 

In een Boxster en 996 of later gaat geen kant en klare koelvloeistof maar antivries. Deze antivries kun je net als bij ons ook bij een Porsche dealer kopen. Er gaat een speciaal voor Porsche ontwikkelde antivries in.

Je moet achter het tankje om en om met een liter antivries en water vullen. Daarna de motor starten en op 2500 toeren houden. Om de 20 seconden een snelle gassstoot en weer terug laten zakken tot 2500 omw/ min. Daarbij het peil constant houden.
Als je de dop erop draait houdt dan ook die 2500 omw/ min aan anders komt het niveau zo hoog te staan dat het tankje overstroomt en kun je weer opnieuw beginnen.
Controleer na een snelle rit en daarna afgekoelde motor het niveau nog eens. Deze laatste regel is het mooiste van het ontluchten en doen wij ook zonder door te factureren :lol:

Sucses, Erwin.

Auteur:  John [ 14 feb 2006 11:06 ]
Berichttitel: 

Epicurus schreef:
Rob H. ? Hmmmm... daar heb ik mijn bedenkingen bij John..... Jij wel goede ervaringen ?....


yep, ik ben nu 4 jaar zeer tevreden klant bij hem, tuurlijk zal er altijd wel iets zijn, maar dat heb je met mensenwerk, ligt ook een deel bij de klant wat ie belangrijk vindt en of snapt hoe het spel gespeeld moet worden.

vb.

"Kan ik helemaal uit mijn panty schieten" omdat mijn krukaskeering der uit lag, en boos worden omdat ik mijn auto weer een ochtend kwijt ben, etc. etc. maar tis nou eenmaal zo.

Ook op dit moment een hoop gelazer bij Porsche inzake de uitlaten bij de 997, de sportuitlaten zijn van een zeer slechte kwaliteit (rammelen, en vallen bijna uit elkaar), en daar kan de dealer, uiteraard niks aan doen, die mag puin ruimen.

Echter bij mij (2 auto's in onderhoud daar, toevallig vandaag de 4s en vrijdag de KJN voor een beurt) is er nog niets op aan te merken.


we zien wel.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/