| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

dynamo kapoet
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=7694
Pagina 1 van 2

Auteur:  dzzl [ 20 feb 2006 10:07 ]
Berichttitel:  dynamo kapoet

wie kan me zeggen wat een nieuwe dynamo kost en eventueel accu. Dit weekend is me gebleken dat hij niet genoeg oplaadt. wegenwacht zegt waarschijnlijk een combi van accu en dynamo....en is het verstandig om een tweedehands dynamo te installeren? Of gewoon een nieuwe?

thx 4 replying... :D

Auteur:  WdePundert [ 20 feb 2006 11:23 ]
Berichttitel: 

Hier al gekekeken?

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 11:27 ]
Berichttitel: 

ik heb een gereviseerde gehaald bij Erpa
viel wel mee in prijs, oude afleveren , gereviseerde terug mee...

Auteur:  Rob Herfst [ 20 feb 2006 22:08 ]
Berichttitel:  Re: dynamo kapoet

dzzl schreef:
wegenwacht zegt waarschijnlijk een combi van accu en dynamo....

Beiden op de zelfde tijd kapot/slecht, het kan............

Ik zou alles gewoon even de accu en de dynamo laten doormeten!
Dan weet je tenminste zeker of beide slecht/kapot zijn!

Een geresviseerde dynamo lijkt mij prima!

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 22:16 ]
Berichttitel:  Re: dynamo kapoet

Rob Herfst schreef:
dzzl schreef:
wegenwacht zegt waarschijnlijk een combi van accu en dynamo....

Beiden op de zelfde tijd kapot/slecht, het kan............

Ik zou alles gewoon even de accu en de dynamo laten doormeten!
Dan weet je tenminste zeker of beide slecht/kapot zijn!

Een geresviseerde dynamo lijkt mij prima!



als een 911 dynamo draait zonder accu, dan gaat de voltage regulater op de dynamo erdoor , is 1 enkele diode

lijkt idd best mogelijk , dat de accu er aangaat, en er electrisch gezien opeens geen accu meer is, en de dynamo er door gaat

het is wel een simpele fix, gewoon nieuwe diode

Auteur:  944 type2 [ 20 feb 2006 22:16 ]
Berichttitel: 

met een gereviseerde dynamo is niks mis mee.


als de dynamo kapot is,wordt de accu niet meer bijgeladen waardoor deze dan leeg raakt.
als je dit gaat doormeten moet je ervoor zorgen dat de accu in goede conditie is wil je een goede meting van de dynamo verkrijgen.

Auteur:  Maxfli [ 20 feb 2006 22:21 ]
Berichttitel: 

Ik heb ook een gereviseerde dynamo erin laten zetten. Gelijk de aandrijfriemen laten vervangen, kostte ongeveer EUR 800,-- als ik het mij nog goed herinner.

Auteur:  Nicolò [ 20 feb 2006 22:22 ]
Berichttitel: 

Nieuwe dynamo zou naar verluidt onzin zijn wegens de hoge prijs. Dynamo laten reviseren, c.q. tegen inlevering kapotte een gereviseerde kopen, leek de betere oplossing. In een gereviseerde zijn de slijtende onderdelen toch vervangen, dus eigenlijk ook als nieuw.
Dynamo vervangen door gereviseerde kostte mij in september 2005 bij een Porsche Centrum aan arbeidsloon 329,04 euro en voor de dynamo 302,22 euro. Dus bij elkaar 631,26 euro incl. BTW.
De accu zou nog goed zijn, maar omdat die door de kapotte dynamo al eens flink was overgekookt (en ook nog lek bleek) heb ik die (zelf) ook vervangen. Gekocht een Bosch Silver Accu voor 124,47 euro incl. BTW.
Als jullie de prijs voor de dynamo en het arbeidsloon laag, precies goed dan wel te hoog vinden, hoor ik dat graag.

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 22:42 ]
Berichttitel: 

weet precieze prijs niet meer voor mijn gereviseerde
maar het was 750 totaal , en daar zat nog een gereviseerd vliegwiel, een harde olieleiding, en een luchtkap en nog paar kleinigheidjes bij zoals 6 vliegwielbouten

kdenk dat de dynamo zelf 450 was...

Auteur:  Nicolò [ 20 feb 2006 22:45 ]
Berichttitel: 

s_vandamme schreef:
weet precieze prijs niet meer voor mijn gereviseerde
maar het was 750 totaal , en daar zat nog een gereviseerd vliegwiel, een harde olieleiding, en een luchtkap en nog paar kleinigheidjes bij zoals 6 vliegwielbouten

kdenk dat de dynamo zelf 450 was...

Bedoel je de poelie van de ventilator i.p.v. vliegwiel? Want het vliegwiel zit toch aan de versnellingsbak?

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 22:54 ]
Berichttitel: 

Nicolò schreef:
s_vandamme schreef:
weet precieze prijs niet meer voor mijn gereviseerde
maar het was 750 totaal , en daar zat nog een gereviseerd vliegwiel, een harde olieleiding, en een luchtkap en nog paar kleinigheidjes bij zoals 6 vliegwielbouten

kdenk dat de dynamo zelf 450 was...

Bedoel je de poelie van de ventilator i.p.v. vliegwiel? Want het vliegwiel zit toch aan de versnellingsbak?


mijn factuur was hele mikmak om motor terug af te werken , geen accu/dynamo...was gewoon om aan te geven wat mijn factuur was, en dat ik de aparte onderdelen prijzen niet meer van buiten wist... zodat je kon zien dat het geen 700 euro voor een gereviseerde dynamo moet kosten

die poelie verslijt niet, die riem kost misschien 15 euro

Auteur:  horn [ 21 feb 2006 0:53 ]
Berichttitel: 

bosch silver accu voor 92 euri incl bij Bosch Center in V'daal gekocht.

Auteur:  dzzl [ 21 feb 2006 14:00 ]
Berichttitel: 

zaterdag gaat ie naar porsche parts in zandvoort (waar ie vandaan komt). doen ze gelijk apk, laat wel weten wat het me kostte.... :roll:

Auteur:  Dick [ 21 feb 2006 21:24 ]
Berichttitel: 

Hallo Dzzl,

Nou, ik zal er ook nog een schepje ontnuchterende info bij op doen :twisted: :

Ik heb wel vaker een kapotte dynamo gehad (nee, niet bij dezelfde wagen...), en geloof me, een 911 dynamo is niks bijzonders.

Als ik er vanuit ga dat je voldoende kennis hebt om 'm er zelf uit te halen (jaja, het is effe een k.. klus...) dan kan je ' gerust naar een vertrouwd dynamo en startmotoren bedrijfje brengen. Eerst even een prijsopgave vragen natuurlijk....Veelal zijn de oudere 911'jes uitgerust met de Franse (!) Paris Rhone dynamo waarvan alle onderdelen normaal verkrijgbaar zijn.

Net voor het Euro tijdperk nog de dynamo van m'n huidige SC laten doen: was toen ca. 125,- oud-Hollandse guldens... en doet het natuurlijk nog steeds !

Wellicht zal het in Euro's ongeveer hetzelfde zijn maar de bedragen waar Porsche rijders nogal eens mee geconfronteerd worden voor een dynamo zijn m.i. verdacht hoog...

Natuurlijk, als je het arbeidsloon van in en uitbouwen mee gaat rekenen zal de rekening uiteindelijk hoger uitvallen. De gemiddelde specialist of zelfs de dealer brengt dynamo's en startmotoren ook gewoon bij de lokale dynamo specialist.

Succes,

Dick

Auteur:  dzzl [ 05 maart 2006 13:23 ]
Berichttitel: 

ik zou nog ff terigkomen op wat ik kwijt was: 600 euro excl BTW. Nieuwe accu, nieuwe dynamo en APK die ook moest. Serieus geld dus... maar hij rijdt en start vooral weer als een sunshine...

Auteur:  Johnnyboyporsche [ 05 maart 2006 17:51 ]
Berichttitel: 

Meten is weten :!:
Ben je tot de conclusie gekomen dat de dynamo/accu idd kapoet zijn NA metingen?
Ik heb de zelfde storing gehad aan de Mercedes en toen bleek de stroomregelaar(paar tientjes) het euvel te zijn :idea:

Auteur:  Jeroen914 [ 05 maart 2006 19:43 ]
Berichttitel: 

zoals dick zegt, gewoon je eigen dynamo effe laten reviseren
was een paar jaar geleden idd iets van 150 euro kwijt
zelf in/uit bouwen is niet zo moeilijk
kan je gelijk de koelvin en huis effe een opknap beurt geven

Auteur:  Gewoon Joost [ 06 maart 2006 22:59 ]
Berichttitel: 

ik had met de 924 ook het probleem dat hij niet meer genoeg stroom gaf,
en in Steenwijk kwam ik erachter dat hij helemaal niets meer deed.
ben met de verlichting en radio aan naar huis gereden :shock: :lol:
geen probleem.
maar bij mij was er een massa kabel losgebroken en de v-snaar was te dun geworden waardoor hij slipte, kosten 8,60 euro, gelijk ook maar nieuwe rubbers besteld om de dynamo in op te hangen. :D

groetn joost

Auteur:  Gerard 924 [ 09 maart 2006 12:04 ]
Berichttitel: 

Citaat:
gelijk ook maar nieuwe rubbers besteld om de dynamo in op te hangen.


Kun je mij vertellen waar je deze vandaan hebt, ik heb ze namelijk ook nodig!

Auteur:  Gewoon Joost [ 13 maart 2006 23:02 ]
Berichttitel: 

wie weet er zowat ze bij een dynamo reviseren?

ik heb zelf mijn dynamo een jaar gelden uitelkaar gehaald, omdat ie een raar geluidt maakte en niets meer lade, ik heb er toen nieuwe lagers ingezet de connectors en koolborstels schoongemaakt, stator doorgemeten, nieuwe gelijkrichter erop en weer gemonteerd, toen had ik weer stroom tegen de 14 volt aan, en geen rare geluiden, kosten 28 euro, wat meer zouden ze doen bij een dynamo bedrijf, waar die hoge kosten uit moeten komen? het werk was een uurtje geloof ik.

groetn joost

Auteur:  Meneer aard [ 13 maart 2006 23:03 ]
Berichttitel: 

NINE24 schreef:
wie weet er zowat ze bij een dynamo reviseren?

ik heb zelf mijn dynamo een jaar gelden uitelkaar gehaald, omdat ie een raar geluidt maakte en niets meer lade, ik heb er toen nieuwe lagers ingezet de connectors en koolborstels schoongemaakt, stator doorgemeten, nieuwe gelijkrichter erop en weer gemonteerd, toen had ik weer stroom tegen de 14 volt aan, en geen rare geluiden, kosten 28 euro, wat meer zouden ze doen bij een dynamo bedrijf, waar die hoge kosten uit moeten komen? het werk was een uurtje geloof ik.

groetn joost


Mijn dynamo laade ook niet meer bij, en de porsche dealer heeft hem voor mijn weggebracht geloof ik was 86 euro zo iets de rekening daarvoor.

Auteur:  dzzl [ 31 maart 2006 9:04 ]
Berichttitel: 

en wat blijkt na alweer twee keer de wegenwacht op bezoek te hebben gehad na een nieuwe dynamo en accu erin gezet te hebben: een los stekkertje is waarschijnlijk de veroorzaker van alle problemen... de dynamo laadde niet op door een los contactje, reparatie was hoogstwaartsichijnlijk niet nodig, in ieder geval is mijn dynamo weer helemaal als nieuw. kan er weer jaren tegen aan! :wink: :wink:

Auteur:  Johnnyboyporsche [ 31 maart 2006 9:23 ]
Berichttitel: 

Alle moeite, kosten en ergernis hadden kunnen voorkomen worden door eerst ff te METEN(is weten) :!: :bang:

Auteur:  dzzl [ 31 maart 2006 9:26 ]
Berichttitel: 

true.

Auteur:  dzzl [ 31 maart 2006 9:32 ]
Berichttitel: 

zelfs wegenwacht en garage ontdekten het probleem niet, het stekkertje (stroomregelaar) was een soort van lam, het ene moment pakte ie wel, de andere keer niet... :roll: :roll:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/