Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:22



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Vervangen olie retour leiding 911 3,2 motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 3,2 Carrera
Alphen aan den Rijn
Bericht Vervangen olie retour leiding 911 3,2 motor
Vervangen olie retour leiding 911 3,2 motor.
Wie heeft er ervaring met het zelf vervangen van de 4 stuks olie retour pijpjes van een 911 3,2 motor. (van de cilinderkoppen terug naar het blok)
De O-ingen van deze pijpjes dichten bij oudere motoren veelal niet goed meer af, waardoor olie lekkage ontstaat. Deze pijpje kunnen vervangen worden door een deelbare uitvoering. Echter de oude pijpjes moeten eerst verwijderd worden. er is wat werkruimte, maar doorslijpen lijkt mij problemen te kunnen geven met metaal delen die in de motor terecht kunnen komen.
Wie weet hier een oplossing voor?


07 maart 2006 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Bedoel je deze leiding :?:

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 maart 2006 19:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Is met mijn 3.2 ook gebeurd. Plotseling behoorlijke olie-lekkage, Is (gelukkig) onder garantie hersteld. Ik weet dus niets van kosten of hoe je dat zelf kunt doen.


07 maart 2006 19:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als het de aangegeven leiding is is het zelf te doen.
Leidinkje kostte iets van 25€ en na heel veel losschroeven (je komt er anders niet aan) en een klein 1,5 uurtje werk is het leed weer geleden :wink:
Ik heb hier ook een lekkage gehad bij mijn Elver destijds
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 maart 2006 19:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Ik heb dat zelf wel eens gedaan :mrgreen:

Vorige week nog bij een 3.2 Carrera.

Ik ben er bijna een dag mee bezig geweest. Aan de rechterkant van de motor is het redelijk eenvoudig te doen. Aan de linkerkant moet eerst de kachelpot gedemonteerd worden.
Dit kan het lastigste van de hele klus zijn.

De oude pijpjes knijp je met een waterpomp plat en wrik je dan uit de motor. Daar hoef je niet voor geleerd te hebben. Beetje ervaring met vandalisme kan hier wel eens makkelijk zijn :lol:

De 7 uren die ik vorige week kwijt was aan deze klus kwam omdat alle bouten en moeren weggeroest waren. Met de autogeen brander moest de kachelpot losgehaald worden.
Wat je vaak tegen komt had ik ook bij deze klus. De kachelpotflenzen zaten muurvast over de draadeinden geroest. Als je dit hebt heb je echt een probleem als je thuis bezig bent.

Nu ik weer aan deze klus denk moet ik denken aan de reactie's in het Strooizout topic.
Had de vorige eigenaar in het verleden.......................... laat oiok maar. :mrgreen:

Oja, 911-lover, we hebben het hier over een andere leiding als jij bedoelt.
_________________________________________
Rebel engineering


07 maart 2006 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Hoi Bonder,

Ik weet niet hoe je Duits is, maar kijk hier anders even:

http://www.pocg.de/technik/911_964/911_964_Oelrucklauf_geteilt/s_911_964_Oelruecklauf_geteilt.htm

Met plaatjes erbij is het duidelijk waar je aan begint.

Gr. Gijs.


07 maart 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Heb reeds bij 2 911 jes (3,2) de retourleidingen vervangen. Moet zeggen dat het niet nodig was de warmtewisselaar te demonteren. Het is wel zo dat de rechterzijde geen probleem vormt, links kunnen je wel voor wat hindernissen staan.
Het komt erop aan de (nieuwe)uitschuifbare pijpjes goed te "roderen", dus ervoor zorgen dat ze makkelijk schuiven. Niet te vlot, want dat kan de afdichting achteraf verminderen. Met wat handigheid kunnen ze erop. Uitschuiven en de clip erover.
:?
Hier wat foto's.

Zo was ie:
Afbeelding
het pijpje verwijderd met de tang:
Afbeelding
met de nieuwe pijpjes:
Afbeelding


08 maart 2006 0:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Alkmaar
Bericht 
Goede morgen,

Pijpjes aan de linker kant vervangen is lastig. Ik heb wat gereedschap gemaakt om deze klus wat makkelijker te maken. Als je wilt mag je het van me lenen.
Groeten,
Ronald.


08 maart 2006 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Nou Bonder,

Die kans zou ik niet laten liggen...
Als Europe Porsche Service daar speciaal gerreedschap voor heeft kan je het net zo goed gelijk bij hen laten uitvoeren.
Scheelt een hoop tijd..

gr.

dick


08 maart 2006 14:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 3,2 Carrera
Alphen aan den Rijn
Bericht 
Nou hier kan ik aardig mee uit de voeten. Mooie site overigens van die Duitsers, nogal grundlich.
Dat lenen van die speciale gereedschappen lijkt me wel wat, als dat enigszins in de buurt is van Alphen aan den Rijn.
In ieder geval iedereen hartelijk bedankt voor de info!


09 maart 2006 8:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.