|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
olieverlies bij oliedruk sensor
Auteur |
Bericht |
TIM23ie
911 SC 3.0 SC 1983
|
olieverlies bij oliedruk sensor
Hallo,
In mijn Porsche 911 SC 3.0 heb ik de oliedruk sensor die de oliedruk aangeeft op het dashboard vervangen. Het is een moeilijk bereikbaar plek om deze sensor te vervangen (vooral met een voertuig met airco). Het is mij uiteindelijk gelukt door een platte sleutel van 24 door te zagen en in een hoek van 90° terug geslast,...zo kon ik er exact door en de sensor vervangen. Nu zit ik met een ander probleem,...er lekt olie nu bij de oliedruk sensor, heb wel een koperen pakking gebruikt. De olie zie ik eruit lopen tussen het vierkantje blokje waarop de oliedruk sensor gemonteerd is en de leiding die dwars door dit ijzeren blokeje gaat ( de leiding gaat naar de automatische ketting spanners). Voordien beweegde het ijzeren blokje niet rond de leiding , nu wel,... Is het enkel even aanspannen of komt het vaker voor bij het vervangen van een oliedruk sensor ?
Heb vandaag even motor laten draaien en verlies bijna een liter olie op 15 minuten als de motor draait,....
Weten jullie hoe ik dit ter plekke kan oplossen ?
Groetjes
TIM
|
19 maart 2006 22:45 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ik heb 'm destijds ook vervangen, en inderdaad compleet met koperkleurige ring, en toen lekte het "blokje" ook opeens. Ik heb het blokje nog toen ook even losgemaakt en het geheel met zowel nieuwe ringen als met een klein beetje vloeibare pakking weer gemonteerd. Weg lekkage...
Maar als je nog voldoende "slag" hebt om het blokje vast te zetten kan je dat gerust doen.
gr. en succes,
dick
|
20 maart 2006 17:06 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dit zie je heel vaak. Door het losdraaien van de oliedrukzender , die vaak plotsteling losschiet, verdraaid het blokje waar de zender inzit.
Je moet eigenlijk nu eerst de olieleiding naar de nokkenas losdraaien met een sleutel 14 en daarna het blokje vasterzetten met sleutel 17.
Hierna weer de leiding vastzetten en vooral met sleutel 17 de bout goed tegenhouden waar de nippel opzit die je met sleutel 14 vastezet.
Denk er wel aan dat je het blokje ook niet te vastzet want het is een erg fijn schroefdraad die je niet moet doldraaien in het carter.
De allerbeste manier is natuurlijk om ook de koperringen te vervangen.
Erwin.
_________________________________________ Rebel engineering
|
20 maart 2006 17:23 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|