en het ding zit gemonteerd direct achter je luchtfilterkast achter bij de motor.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
28 maart 2006 12:47
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Dank voor de snelle reactie Roi
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
28 maart 2006 12:52
Beltar
love is in the (h)air!
Belgie
Heeft een 993 een luchtmassameter?
Een 996 wel, die werd vervangen op 90K
Als je alert bent voel je een vermogensdaling die geleidelijk aan intreed.
Naarmate het veregerd kan je een lichte "hapering" ondervinden bij het in de toeren klimmen.
Op mijn vorige alfa 2.4 jtd moest ie 3 x vervangen worden, vandaar dat ik bij de p het probleem onmiddellijk herkende.
Is bij oudere benzinemotoren niet zo gemeengoed. Komt meer voor bij de moderne diesels en de jongere benzinemotoren met kat.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
Laatst bijgewerkt door Beltar op 29 maart 2006 9:37, in totaal 1 keer bewerkt.
29 maart 2006 7:55
Roi
niet meer....
Yep Beltar,
993 heeft ook een luchtmassameter (lmm). En die verschijnselen die jij beschrijft komen door vervuiling van de lmm. Meetsignaal wordt verstoord en de motorelectronica krijgt "verkeerd" signaal binnen m.b.t. aangezogen luchtmassa. Dit komt de prestaties uiteraard niet ten goede.
Schijnt ook verschil te zitten in fabrikaat lmm. Maar ik heb het niet zelf ervaren en zoals jij schetst zijn er wel meerdere autofabrikanten met problemen met deze toepassing... ik denk dat het inherent is aan het principe.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
29 maart 2006 9:08
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weiss
Haarlem
LMM
Het euvel is vaak als volgt.
Het is een meter die de luchtstroom meet aan de hand van de luchtstroom langs een draad waar stroom door loopt en daardoor verwarmd is.
Wat vaak het probleem is, is oxidatie. De lucht die door het filter komt, bevat vocht, en naarmate de jaren (en kilometers) verstrijken komt er langzaamaan oxidatie op het draadje. Juist door die oxidatie verliest het zijn werking. De weerstand wordt immers groter dan de bedoeling is. Hij meet dan minder luchtstroming dan werkelijk het geval is, daarom krijgt de computer verkeerde informatie.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum