| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Hoge olietemperatuur 964 C4 '89 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=8144 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 21:22 ] |
Berichttitel: | Hoge olietemperatuur 964 C4 '89 |
Ik las hier al op het forum dat de temp meter zo rond de 9 uur positie hoort te staan. Nou, bij mij niet. Bij normaal rijden kruipt de naald richting 10 uur (laatste streepje voor het rode vlak). In de stad gaat 'ie voorbij het streepje. Bij stilstaan gaat soms het olielampje met bijbehorende toeter branden. Zodra ik ga rijden gaat het lampje direct weer uit. Iemand een idee? |
Auteur: | rob964.c4 [ 25 maart 2006 21:37 ] |
Berichttitel: | |
slaat de ventilator wel aan in het rechter voorscherm (olieloeler). Want dit is echt te warm robert |
Auteur: | ruud964 [ 25 maart 2006 21:40 ] |
Berichttitel: | |
Ja check je oliepeil of ga naar een porschespecialist. Is volgens mij echt niet goed hoor! Normaal als ik rij of het nou 80 of 200 is de temperatuur blijft keurig rond 8.00 uur. Bij lang stationair draaien of in de file loopt hij even op naar 9.00 uur. Komt hij daarboven, gaan de oliekoelers aan de slag en loop hij weer terug. Heb je de olie al gepeild????, is de oliedruk tijdens het rijden goed?? |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 21:41 ] |
Berichttitel: | |
Geen idee. Moet je deze horen draaien? Staat 'ie altijd aan of alleen als de motor te warm wordt? |
Auteur: | Devils son [ 25 maart 2006 21:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Hoge olietemperatuur 964 C4 '89 | |||||||||
Dit is echt veel te hoog. Bij mijn 964 (en bij mijn vorige) blijft de temp. tijdens het rijden onder de 8 uur, tenzij er echt op snelheid wordt gereden. |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 22:13 ] |
Berichttitel: | |
Het oliepeil is goed en de oliedruk ook. Volgens mij was de temp een tijdje geleden veel lager; zo rond "8 uur" |
Auteur: | BJ964 [ 25 maart 2006 22:18 ] |
Berichttitel: | |
Ik gok ook op een kapotte oliekoeler rechtsvoor... want die temp is echt veel te hoog (die haal ik nog niet eens in de file met 30 graden buiten). Normaal is inderdaad rond de 8 uur, afhankelijk van de temp buiten en de snelheid die je rijdt. |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 22:29 ] |
Berichttitel: | |
Wat kost zo'n geintje? |
Auteur: | molen934 [ 25 maart 2006 22:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Een "Hollander" |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 23:11 ] |
Berichttitel: | |
Ja, en? |
Auteur: | outletvalve [ 25 maart 2006 23:16 ] |
Berichttitel: | |
de schade bij niet vervanging van de olie koeler is waarschijnlijk een stuk hoger..................... |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 23:17 ] |
Berichttitel: | |
Dat lijkt mij logisch. Ik ben alleen bij benadering benieuwd wat zoiets kost. |
Auteur: | Maxfli [ 25 maart 2006 23:19 ] |
Berichttitel: | |
Pon Porsche prijs (ik lees voor van factuur): voorsch.weerstand oliekoeler blower vervangen (993/964) EUR 169,20 ex btw Valt mee |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 23:21 ] |
Berichttitel: | |
Dat valt zeker mee. Maandag even met Wittebrug bellen. Ik heb geen zin om met de Hoekschewaardrit met een P in puin te staan. |
Auteur: | ppp 356 [ 25 maart 2006 23:24 ] |
Berichttitel: | |
Dit is volgens mij enkel de prijs voor de weerstand, en niet voor de oliekoeler. Het probleem, kan daardoor wel opgelost zijn. |
Auteur: | René2 [ 25 maart 2006 23:25 ] |
Berichttitel: | |
Ik hoop dan dat het alleen die weerstand is. Het moet in ieder geval opgelost worden. Van een naald die steeds richting rood kruipt word je helemaal gek! |
Auteur: | Rene914 [ 26 maart 2006 0:02 ] |
Berichttitel: | |
Is dit gewoon een oliekoeler met een ventilator? Dan kun je beter eerst testen of de fanmotor het wel doet. Gewoon doorverbinden dus. Gaat ie dan draaien even warm rijden en de fan aan zetten. wordt ie koel weet je zeker dat de tempsensor niet werkt. Lijkt mij gewoon een Brezan deel dat je zelf kan vervangen. |
Auteur: | Jaco [ 26 maart 2006 20:24 ] |
Berichttitel: | |
Zou het niet gewoon de thermostaat net voor het rechter AHTERwiel kunnen zijn?? Voordat de fan van de oliekoeler bij het rechter VOORwiel aanspringt moet daar wel eerst hete olie komen. Als de thermostaat niet of nauwelijks werkt, zal het daar bij de koeler niet echt (te)warm worden. Of praat ik nu onzin? |
Auteur: | anton964 [ 26 maart 2006 20:46 ] |
Berichttitel: | |
zoals ik het hoor is het de olie thermostaat net voor het achterwiel. deze laat de olie niet door naar de olie koeler en gaat dus ook niet aan. deze kost best een paar centen ik dacht €300 er zijn ook revisie setjes die kosten rond de €80. heb het zelf ook gehad en heb toen een gebruikte bij van zweeden gekocht. Ik heb pas een nieuwe nieuwe gekocht via e bay altijd makelijk. anton964 |
Auteur: | Roi [ 26 maart 2006 22:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hallo René2, Temp is idd. veel te hoog moet je wat aan doen. Denk eveneens dat het eerder aan de thermostaat ligt die -zoals geschreven- net voor het rechter achterwiel is gepositioneerd.
Hmmmmmmmm........het onderdeel zelf kost € 35,85 (ex btw) dus vangen ze toch aardig wat voor montage..moet wel zeggen dat ie lastig te bereiken is. Trouwens dit kun je heel makkelijk zelf testen. Even een jumpertje (draadje) zetten over poort 87 en 30 van relais 04 (te vinden voor in de kofferbak) en dan draait de fan op hoog toeren en de jumper over 87c en 30 c geeft laag toeren olie koelerfan. Reageert ie bij deze laatste schakeling niet dan is de voorschakelweerstand kapot. (hetgeen bij mij het geval is bij de condensor fan van de airco, nog geen tijd gehad om het ding te vervangen Is trouwens exact dezelfde weerstand). Ook de weerstand v/d. oliekoeler temperatuursensor is ook- relatief- makkelijk te checken. Dit kan op pin G12- G18 van de 35-polige connector achterop de airco/verwamingsbedienings unit (moet je wel dat gereedschap hebben waar je oude Blaupunkt radio's kunt uitbouwen). Weerstand moet bij: * 60 °C ongeveer 3.6 - 4.0 kilo Ohm zijn; * 85°C ongeveer 1.4 - 1.6 kilo Ohm zijn; * 100°C ongeveer 0.9-1.0 kilo Ohm zijn. Net even de garage in gerend -notitie zoeken en tadaah: bij 5°C is het ongeveer 44.7 kilo Ohm. (ongeveer een week geleden nog gemeten.) Of je moet je rechtervoorwiel eraf halen en de wielkast bekleding verwijderen dan kun je de weerstand direct op de sensor zelf meten. Succes, Roi |
Auteur: | René2 [ 26 maart 2006 22:56 ] |
Berichttitel: | |
Ik had al gezien dat er 2 dezelfde relais in de zekeringenkast zitten. Ik heb deze evben verwisseld, je weet maar nooit. De temperatuur bleef gewoon oplopen. Ik zal dat doorverbinden even uitproberen. Waar zit trouwens die schakelweerstand? Bedankt. |
Auteur: | Roi [ 26 maart 2006 23:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Uit een ander topic van mij ff een pic gejat: Het ding zit -zoals je op deze foto tegen de oliekoeler aankijkt- rechts achter de rechtse olieleiding. Is gemonteerd met m6 x 20 op en door het alu plaatje heen (zie je links van de aansluitingen op de oliekoeler en loopt naar rechts door richting bumper). En vergis je niet.......het is behoorlijk diep naar achteren en erg smal. Heeft ook geen zin lampen uit te bouwen want dan kom je weer andere obstakels tegen. Volgens mij mot je de bumper der af hebben wil je er fatsoenlijk bij kunnen. Maar wie weet heeft iemand anders hier op het forum daar nog een idee voor... Roi |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |