Auteur |
Bericht |
9elfer
Belgie
|
911 motor conserveren
Kan me iemand wat nuttige tips geven ivm het conserveren van een 911 motor?We hebben vandaag de 3.0 liter motor van mijn 911 uit 1983 uit de wagen gehaald en geinstalleerd op een pallet. Daar gaat hij waarschijnlijk enige tijd op blijven staan tijdens het restaureren van de wagen.
Alvast bedankt.
|
11 apr 2006 17:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik had 'm voor het uitbouwen goed warm laten draaien - olie ververst (incl. filter) en vervolgens weer goed warm laten draaien
|
11 apr 2006 18:13 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
paar maand geen probleem
Een paar maand weg zetten op die manier is geen probleem...
en daarna "schudden voor gebruik "
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
11 apr 2006 20:12 |
|
|
9elfer
Belgie
|
Zal toch voor een jaar of twee zijn.
|
11 apr 2006 21:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Na twee jaar ..... nieuwe olie erin en eerst langzaam ronddraaien .... dmv een sleutel aan de krukas ...
Je zou ook even de Forum Techniker kunnen bellen voor een vakkundig advies
|
11 apr 2006 21:58 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Haal hem dan gelijk uit elkaar en reviseer hem, niks zo makkelijk nu dat je hem toch niet nodig hebt.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
11 apr 2006 23:15 |
|
|
9elfer
Belgie
|
Motor is vorig jaar al gereviseerd. Heb er nu ong. 2000 km mee gereden en nu is de rest van de auto aan de beurt.
|
12 apr 2006 9:25 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Nou, da's grondig. Heb je gelijk een hele nieuwe over een paar jaar. Hou je ons hier op de hoogte van het verdere verloop?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
12 apr 2006 9:47 |
|
|
9elfer
Belgie
|
Zal mijn best doen
|
12 apr 2006 14:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het blok uit mijn Jaguar heeft 3 jaar op een pallet gestaan. Voor het demonteren eerst nieuwe olie erin en nog zo'n 50 km mee gereden.
Toen het blok op de pallet stond heb ik een paar druppels olie in de cylinders laten vallen en de krukas een paar maal laten draaien.
Na drie jaar kwam het blok met veel rook en gepuf weer op gang en na wat moeizame eerste kilometers liep hij weer als een zonnetje.
Na een ritje van zo'n 20 km uiteraard weer olie ververst en verder een grote beurt gegeven
|
13 apr 2006 12:30 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Was het niet slimmer geweest om dan de motor pas te reviseren net voor het moment dat je er weer mee wilt gaan rijden? Rubbers en pakkingen gaan er kwalitatief niet op voorruit als ze zolang droog staan.
_________________________________________ NPC 0577
|
13 apr 2006 20:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het blok was een jaar daarvoor al helemaal uit elkaar geweest. is inmiddels als weer 50.000km mee gereden zonder noemenswaardige problemen. Behalve dat zo'n 4,2l een aardige slok lust is het verder best een sterk blok
|
13 apr 2006 20:57 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Maar in het geval van 9elfer?
_________________________________________ NPC 0577
|
13 apr 2006 21:00 |
|
|
9elfer
Belgie
|
Ik heb hier en daar wat vernomen:
1 . motor voorzien van olie ( ik ga proberen om er 5 liter in te doen)
2. bougies eruit.
3. beetje olie spuiten in cilinders.
4.olieverbinding maken zodat olie kan circuleren .
4. om de week of twee de motor een paar omwentlingen laten maken dmv sleutel op moer krukas.
Iemand nog voorstellen AUB?
|
16 apr 2006 14:42 |
|
|