| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Grote beurt 965: motor wel of niet er uit? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=9329 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | addie [ 22 jun 2006 21:42 ] |
Berichttitel: | Grote beurt 965: motor wel of niet er uit? |
heb nu al vele meningen gehoord over het feit dat bij een grote beurt van een turbo 965, de motor er uit moet om de kleppen te stellen.de een zegt dat hij eruit moet, en de ander weer van niet. heeft iemand hier ervaring mee ? (vast wel) hoor het graag |
Auteur: | wolf [ 22 jun 2006 23:53 ] |
Berichttitel: | |
Kan het me niet voorstellen dat de motor uitgebouwd moet om de kleppen te stellen. |
Auteur: | michael [ 23 jun 2006 0:50 ] |
Berichttitel: | |
Bij een 930 gaat altijd de motor eruit. |
Auteur: | Peter [ 23 jun 2006 7:55 ] |
Berichttitel: | |
Of je gaat op zoek naar een goede specialist die kleppen stellen kan zonder de motor er uit te halen. Ze zijn er, echt. |
Auteur: | michael [ 23 jun 2006 10:30 ] |
Berichttitel: | |
Kleppen stellen is grote beurt. En dan gaat de motor eruit, zal die goeie specialist je vertellen. |
Auteur: | debo [ 23 jun 2006 19:12 ] |
Berichttitel: | |
de motor hoeft er niet uit om kleppen te stellen het is echter wel een stuk makkelijker werken. Je moet een en ander slopen om er bij te kunnen en het is een takkeklus maar wel te doen. |
Auteur: | Jaco [ 23 jun 2006 19:23 ] |
Berichttitel: | |
Heb me wel eens laten vertellen dat je de motor een stukje kan laten zakken, om het kleppen stellen te vergemakkelen. Maar er schijnt toch ook voorop de motor een (olie)pomp met een af en toe te vervangen tandriem te zitten waar je anders ook niet/moeilijk bij kunt zonder de motor uit te bouwen? |
Auteur: | debo [ 23 jun 2006 19:38 ] |
Berichttitel: | |
bij de turbo misschien, geen idee maar niet bij de gewone 964. Overgens hoef je de motor niet te laten zakken om de kleppen te stellen. |
Auteur: | horn [ 23 jun 2006 20:08 ] |
Berichttitel: | |
Ik vind het vervangen van de ruitenwissers al een takkenklus |
Auteur: | frank 964 [ 23 jun 2006 21:01 ] |
Berichttitel: | |
Bij Porsche centrum Gelderland hoeft de motor bij een 964 er niet onder uit ook groot onderhoud incl kleppen stellen natuurlijk ,kan het me haast niet voorstellen dat dit bij een 965 anders is. Anders bel eens met ze . |
Auteur: | Erwin [ 23 jun 2006 22:27 ] |
Berichttitel: | |
De motor moet er niet uit bij een grote beurt |
Auteur: | maurice [ 23 jun 2006 23:03 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Of zou Erwin bedoelen dat er autos zijn waar ie er vanzelf uit valt |
Auteur: | Erwin [ 23 jun 2006 23:13 ] |
Berichttitel: | |
De motor moet er niet uit om kleppen af te stellen. Wel kost het demonteren zoveel werk dat je net zo goed de motor er uit kunt halen. Je kunt in ieder geval de klepspeling veel nauwkeuriger afstellen met gedemonteerde motor. Een paar voorbeelden van een grote beurt aan een 911 Turbo waar ik deze weken mee bezig ben. Meestal kan ik het niet laten om meer te demonteren dan afgesproken. Dan kan ik het weer niet laten het net wat uitgebreider en beter te doen dan de klant verwacht. Dat is voor de klant het voordeel als de monteur ook hobby heeft in repareren van Porsche's |
Auteur: | Roi [ 24 jun 2006 0:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Erwin, dit geldt natuurlijk ook voor de atmosferische motor...als je er goed bij kunt is het stellen vd kleppen altijd makkelijker en nauwkeuriger te doen, toch Kleppen stellen bij de 964 wil ik over een tijdje gewoon zelf doen...lijkt me gewoon leuk, bijvoorbeeld ten tijde vd. winterstalling mvgr. Roi |
Auteur: | debo [ 25 jun 2006 1:58 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Is de motor van een 964 dan geen atmosferische motor? |
Auteur: | Roi [ 25 jun 2006 14:06 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je begrijpt me verkeerd Debo, de 964 is juist de atmosferische, de turbo -965 -laat een overdruk t.o.v. de atmosferische omgevingsdruk. Die van ons moeten het met de op en neer gaande zuigertjes doen als luchtpompie. Maar goed, als ik Erwin's verhaal tussen de regels doorlees, prefereert Erwin het kleppenstellen bij de 964 ook met uitgebouwde motor. mvgr. Roi |
Auteur: | paulb [ 25 jun 2006 14:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Grote beurt 965: motor wel of niet er uit? | |||||||||
Erwin (Renntech) heeft me vooraf verteld dat het niet "moet" maar ik heb het advies gevolgd om de motor er wel uit te halen. Bij mij was toch wel het e.e.a aan een grondige inspectie/beurt toe en ik ben blij dat alles in prima overleg is gedaan. Verder is het natuurlijk heel fijn voor Erwin (and I quote "Dat is voor de klant het voordeel als de monteur ook hobby heeft in repareren van Porsche's" dat ie nu van die mooie foto's heeft van diverse roestige onderdelen zoals wastegate's en van die verrotte luchtleidingen etc.....Ik heb ook van die foto's gekregen Volgens mij moet je gewoon naar iemand met verstand van zaken gaan en afhankelijk van het advies en de centjes overleggen over wat je wilt. Je wil een grote beurt toch ?! Als de motor er dan toch uit is kun je meteen even de koppeling laten bekijken en als't dan toch een begrotelijk verhaal wordt, laat er dan meteen maar een 1Bar veertje inzetten, je kan er dan zo makkelijk bij, het zou een gemiste kans zijn Dat het *kan* wil nog niet zeggen dat het verstandig is Trouwens, je wil voor je fotoalbum toch vast zo'n foto als hieronder ? |
Auteur: | WdePundert [ 25 jun 2006 14:27 ] |
Berichttitel: | |
Paulb, Wat is een 1Bar veertje? |
Auteur: | Erwin [ 25 jun 2006 14:35 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee, bij de 964 is het onzin om daarvoor de motor uit te bouwen. Bij deze kun je perfect met ingebouwde motor een grote beurt uitvoeren. |
Auteur: | paulb [ 25 jun 2006 14:40 ] |
Berichttitel: | |
Een 1Bar veertje is voor de overdruk klep (wastegate) van de turbo. Dit is normaal een 0.7 Bar veer. Deze veer houdt de klep van de wastegate gesloten. Met een 1 bar veer blijft 'ie langer dicht en heb je meer vermogen. Het kost alleen wat vermogen om het in te bouwen |
Auteur: | Jaco [ 25 jun 2006 14:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is dé veer in je wastegate, die zorgt dat je turbo meer druk op bouwt dan de standaar 0,7/0,8 bar. Dus meer vermogen hebt, dat merk je gelijk. Heb zelf een regelbare (vanuit de cockpit ) , is echt bizar als je bijv. in zn 5 volgas optrekt en denkt van "wooow" dit gaat hard, om dan nog eens de druk naar 1/1,1 bar te verhogen...................lijkt de turbo-boost van de "knightrider" wel. Sorry Paul om voor je te antwoorden........ :wink: Laat maar, typ weer eens te langzaam zie ik...... |
Auteur: | paulb [ 25 jun 2006 15:13 ] |
Berichttitel: | |
Jaco, ik wil op de forum jubileum rit in Aug. wel eens even in de cockpit van je kijken hoe je die druk kunt regelen! Ik rijd nu permanent met die 1Bar terwijl dat niet echt nodig is. Ik ben benieuwd met wat voor (standaard?) spul je dat voorelkaar hebt gekregen...Afijn, tot op de jubi rit! gr, Paulb |
Auteur: | Jaco [ 25 jun 2006 16:09 ] |
Berichttitel: | |
Geen probleem Paul, kijk maar in mn album. Het is een setje van Techart of Gemaballa Niets anders dan een grote draaiknop. |
Auteur: | Jurgen [ 25 jun 2006 16:25 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Welk nadeel is hier dan aan verbonden? Als je vind dat de turbo teveel druk opbouwd (ivb evt overmatige slijtage..?) dan geef je toch net iets minder gas ipv volgas? ...of denk ik te simpel... |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |