| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
924: Dampbellen in het brandstofsysteem http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=9654 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | BW [ 22 jul 2006 23:33 ] |
Berichttitel: | 924: Dampbellen in het brandstofsysteem |
In mijn 924 zit de k-jetronic systeem. Dit systeem bezorgt mij nog steeds het probleem van moeilijk aanslaan bij warme motor. Ik heb al heel wat gelezen op deze forum over dit probleem, en er zaten ook veel tips bij, maar geen oplossingen wat er aan te doen. Het volgende heb ik al gedaan: - Verstuiverbeeld gecontroleerd (alle 4 goed) en geen lekkende verstuiver erbij. - Verstuivers gereinigd. - Luchtschuif gecontroleerd (ook goed) - Brandstoffilter vervangen. - Luchtklep (bij de luchtfilter) gecontroleerd en opnieuw afgesteld. Alleen de restdruk heb ik nog niet gecontroleerd en ik weet dat hier misschien het probleem ligt, maar ik wil eerst even weten WIE de restdruk vasthoud en WAAR die zit. En hoe kan het dat als de motor koud is en je draait de sleutel om dat de motor gelijk aanslaat? Dan zal ik denken dat er toch voldoende restdruk aanwezig moet zijn? Misschien dat Rentech een oplossing heeft of anders wel een goed antwoord. Groetjes, Bert |
Auteur: | Targa911S1967 [ 22 jul 2006 23:54 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb wel eens gehoord dat je de flexibele brandstofleidingen (die dus ook uitzetten en krimpen) moet vervangen door vaste brandstofleidingen (eigenlijk dus pijpjes..), ik weet niet of dit klopt en mogelijk is....... |
Auteur: | Meneer aard [ 22 jul 2006 23:56 ] |
Berichttitel: | |
Gisteren heeft mijn auto hele dag in de bakkende zon (zonder schaduw) op open veld gestaan. Ik heb met koude start zeker goed 10 sec moeten door starten voordat ie op 3 poten aansloeg. Die plastic pijpjes zijn gewoon zooi. Ik ga mijnde ook via een maat vna mijn laten vervangen door compleet stalen leidingen. En dan extra geisoleerd met Alu tape + rubberen ommanteling voor de looks. Kijken of dat verschil geeft. |
Auteur: | 924 [ 22 jul 2006 23:58 ] |
Berichttitel: | |
Laat me iets weten Aard |
Auteur: | thijzer [ 23 jul 2006 1:20 ] |
Berichttitel: | |
Is allemaal wel leuk, maar met metalen leidingen heb ik het probleem nog steeds. Vaporlock lijkt te ontstaan door dalende druk in het systeem. Ik ben er nog niet uit, maar isoleren van de leidingen heeft nog niks opgeleverd. |
Auteur: | 924 [ 23 jul 2006 1:23 ] |
Berichttitel: | |
ik dacht dat het probleem was opgelost vanaf 81? |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 15:06 ] |
Berichttitel: | |
Ik wil heel graag een oplossing horen. |
Auteur: | Rick [ 23 jul 2006 15:58 ] |
Berichttitel: | |
Heb je de thermo-schakelaar al op goede werking gecontroleerd, die de vacuumpomp, EGR-klep en decelaratieklep aanstuurt? |
Auteur: | maurice [ 23 jul 2006 16:38 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Vaporlock ontstaat wanneer (vooral bij hogere temperaturen) een onderdruk in de leidingen krijgt. Door de lagere druk gaat de benzine spontaan tot gasvorming over. Metalen of kunstof leidingen helpen hier weining tegen evenals het isoleren van leidingen maar ten dele helpt. De brandstofpomp beinvloed de druk in de leidingen wel en dus is dat eerder een factor om eens naar te kijken. Wanneer de brandstof vanuit de tank wordt gepompt houd de brandstofpomp meestal wel voldoende druk op de leiding om vaporlock te voorkomen. |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 16:52 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De thermo-switch werkt naar behoren en de rest zit niet op een 924. |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 16:55 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
De brandstofpomp bij een 924 werkt pas als de startmotor draait. Dus de restdruk wordt door de pomp behouden?, maar waarom kun je wel gewoon starten als de motor koud is? |
Auteur: | Dick [ 23 jul 2006 17:50 ] |
Berichttitel: | |
Even inbreken: De restdruk in je brandstofleidingen worden behouden door het restdrukventiel welke doorgaans bij Porsches rechtstreeks op de brandstofpomp geschroefd zit. Als je denkt "wat is die banjo-aansluiting bij de brandstofpomp overdreven lang"... dat is is dus je restdrukventiel... Een accumulator helpt slecht gedeeltelijk om restdruk te behouden, de accumulator is een "drukvervlakker" of te wel: zorgt er voor dat de druk gelijkmatig blijft onder alle omstandigheden.. (nou, discussieren maar weer...) Succes, Dick |
Auteur: | Meneer aard [ 23 jul 2006 19:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Er is toch een upgrade die toendertijd werdt vervangen door een groter model op de 924 naar 40cc toe? of 2x20 cc om de warme start op te lossen? |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 19:25 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Oke, Elven, je zou wel eens gelijk kunnen hebben maar waar zit deze drukaccumulator |
Auteur: | Meneer aard [ 23 jul 2006 19:35 ] |
Berichttitel: | |
Die zit achter bij je benzine tank, beetje tegen de versnellingsbak aan. Hij heeft een eigen steuntje. Als je onder de auto staat en je hebt je gezicht naar de achterkant (dus je rug naar de motorzijde) zit ie ongeveer op 1 uur, zit iets schuin ten opzicht van de brandstof pomp. |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 19:39 ] |
Berichttitel: | |
Bij mij zie ik twee bolletjes tegen de onderkant van de bodem (tegen de tank aan) zijn dit ze Bij de opvoerpomp (brandstofpomp) zit ook een zwart iets tussen de leidingen gemonteerd, wat is dit. |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 22:21 ] |
Berichttitel: | |
2 The accumulator has several roles. It damps down the fuel surge from the pump, cuts down pump resonance, help to maintain sys- tem pressure thereby avoiding vapor lock and assisting hot starting and eases back pressure on the pump when the engine stops. Deze regel heb ik gevonden in de Haynes Manuals. Ook staat daarin dat je de twee accumulatoren van 20cc moet vervangen in 1 van 40cc. Ik hoop dat DIT de oplossing is van het probleem. Ik ga via de P dealer een 40 cc accumulator bestellen en ook maar gelijk een nieuwe opvoerpomp (brandstofpomp). Als het geholpen heeft meld ik dat hier wel weer. Bert |
Auteur: | Meneer aard [ 23 jul 2006 22:25 ] |
Berichttitel: | |
Een nieuwe Bosch brandstof pomp kost geloof ik iets van tegen de 250 euro. |
Auteur: | maurice [ 23 jul 2006 22:34 ] |
Berichttitel: | |
Klinkt aannemelijk en als de oplossing voor het probleem. Ben benieuwd of het voor jou ook de oplossing gaat bieden. |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 22:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Eerst maar even testen dan 30 sec = 750ml |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 22:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat hoop ik ook, dat er eindelijk een oplossing is voor dit probleem en dat iemand anders er ook zijn voordeel mee doet |
Auteur: | Meneer aard [ 23 jul 2006 22:47 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Die van mijn zat binnen 15 seconden al op de 500 ml Volgens het haynes manual moet ie binnen 30 seconden rond de 500 ml kunnen ophoesten. Dus ik vrolijk bakje gemaakt van een door gezaagde pet fles (lekker makkelijk en klein ) en afgemeten van een halve liter, alles ging erover heen |
Auteur: | 924 [ 23 jul 2006 22:53 ] |
Berichttitel: | |
Bert, kijk of er een terugslagklep zit gemonteerd aan de drukzijde van de benzinepomp, ik heb hierover ook eens iets gelezen. Over die accumulators heb ik ook het e.e.a gehoord dat je die 2 van 20 door één van 40 moest vervangen. Ik houd je wel op de hoogte Bert Zie ook PB |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 22:55 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Oke Aard; ik zal er rekening mee houden dat ik er een grote bak (20 liter haha) er onder zet om te voorkomen dat et er niet overheen gaat. |
Auteur: | BW [ 23 jul 2006 22:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is dat het zwarte geval wat tussen de leiding is gemonteerd waar ik het al over gevraagd had wat het was?????? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |