| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Lekker LPG in je 3,2tje zetten????? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=9691 |
Pagina 1 van 8 |
Auteur: | Porsje [ 25 jul 2006 22:59 ] |
Berichttitel: | Lekker LPG in je 3,2tje zetten????? |
Voor de veelrijders onder ons wellicht een goed idee?? Ben benieuwd hoe dat nu gaat, zo'n 3,2 op GAS.... klikkerdeklik Hem is het in ieder geval goed bevallen, hij gaat het nu ook met een 964 uithalen. Gr. Gijs. |
Auteur: | Walter964 [ 25 jul 2006 23:09 ] |
Berichttitel: | |
Wat een stelling grt w |
Auteur: | Rob986 [ 25 jul 2006 23:11 ] |
Berichttitel: | |
Tja, helemaal geen Porsche lijkt me dan toch echt de meest zuinige optie. Vooropgesteld, mag van mij dit soort expirimenten, maar het heeft toch wel iets buitengewoon treurigs. |
Auteur: | MS964 [ 25 jul 2006 23:41 ] |
Berichttitel: | |
Is in het verleden al een boel over geschreven hier, zoek maar 's op lpg voor de gein...Laten we niet weer oude wonden openrijten... PS: kan iemand die man tegenhouden voordat 'ie mijn geliefde model vern**kt? |
Auteur: | Henk [ 25 jul 2006 23:42 ] |
Berichttitel: | |
Op gas moet je koken! |
Auteur: | MichM3 [ 25 jul 2006 23:55 ] |
Berichttitel: | |
...geen haar op m'n hoofd... ...in geen 100 jaar... ...als het es sneeuwt in augustus... ...wanneer de kiekens tanden krijgen... ... ... ...hou op!... |
Auteur: | Olaf [ 26 jul 2006 0:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
996 of een Boxster, Cayman of KJN |
Auteur: | panpanculcul [ 26 jul 2006 0:50 ] |
Berichttitel: | |
als ik van u was zou ik eerder voor een Dieselmotor opteren |
Auteur: | Henk [ 26 jul 2006 1:13 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
|
Auteur: | horn [ 26 jul 2006 8:20 ] |
Berichttitel: | |
ik ben er niet tegen. waarom niet? Wel je auto volhangen met spoilers maar een gastank inbouwen is vloeken in de kerk? van mij mag hij. |
Auteur: | chris.71 [ 26 jul 2006 9:10 ] |
Berichttitel: | |
Dat is snel, een reactie op wat reacties dan maar. Misschien stook ik zo het vuurtje op, maar och neem het maar met een . Dag Porsje, is al uitgehaald, 964 loopt al op lpg. En inderdaad het bevalt heel goed. Wat betreft het veelrijden.. is misschien niet duidelijk, maar het gaat er niet om dat een veelrijder nu een 911 moet aanschaffen, maar dat iemand die veel met z'n 911 rijdt (wat de meesten niet doen omdat het te duur is! ) wat aan de installatie heeft. Het is namelijk niet de goedkoopste installatie, maar technisch wel een van de beste. Effe aan Rob964Tip.. ik begrijp het niet helemaal, wat is er treurig aan? Ik kan benzine best betalen, alleen als het niet hoeft wil ik niet. Tja MS964 te laat! HenkC2C, uit welke tijd kom jij, ik kook keramisch, uh elektrisch. En nee ik ga geen elektromotor inbouwen Tja voor de techneuten en "openminded" die de nodige interesse in technische uitdagingen hebben (zonder dat ik effe reclame wil maken): Met een LPG LPI installatie merk je niet of nauwelijks vermogensverschil, heb je geen temperatuurproblemen en blijft het gedrag van de motor gelijk aan dat op benzine. Kortom 200% meer rijplezier (gas 0,45ct). Technisch is er dus lijkt mij niets op tegen. Daar komt nog eens bij dat lpg veel schoner is en dus minder uitstoot van verontreinigende gassen heeft...heb ik de milieujongens ook tevredengesteld! Omdat lpg schoner is, heb je ook minder last van verontreiniging van de olie, wat nu ook niet echt verkeerd is. En wat betreft een 911 motor op gas: Een 3.2 met LPI is probleemloos, mijn huidige 964C4 loopt ook op LPI en probleemloos, mijn vw bus die een 964 motor krijgt loopt natuurlijk straks ook op LPI. Potentiele uitdagingen: de 993, boxter, 996, 997......vrijwilligers . |
Auteur: | horn [ 26 jul 2006 9:12 ] |
Berichttitel: | |
dat bedoel ik. geen bezwaar tegen. |
Auteur: | WdePundert [ 26 jul 2006 10:35 ] |
Berichttitel: | |
Er zijn blijkbaar toch een hoop voordelen, maar toch begin ik er niet aan. Ik denk ook aan de hogere wegenbelasting en de extra ruimte die ingenomen wordt. Volgens mij moet je ook aardig wat kilometertjes maken om er aan uit te komen. |
Auteur: | red devil [ 26 jul 2006 10:40 ] |
Berichttitel: | |
Het is echt interesant als je een belasting vrije hebt. Wat kost zo,n installatie? |
Auteur: | ome piet [ 26 jul 2006 10:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En ik ook niet...[ome piet tankt momenteel 2x in de week 100€ benzine....] |
Auteur: | WdePundert [ 26 jul 2006 10:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je kunt bieden op Marktplaats. |
Auteur: | EvR [ 26 jul 2006 11:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wegenbelasting scheelt een kleine 30,- p/mnd Heb je er bij 250 km in de maand al uit, de afschrijving van de installatie duurt wat langer (kostprijs / gedeeld door zo'n 11 cent per kilometer) Heb niet echt interesse, maar ben wel benieuwd naar de inbouw, plek van de tank+inhoud. tankdop en wat eraan het blok verbouwd moet worden om dit mogelijk te maken (foto's ) |
Auteur: | 911-lover [ 26 jul 2006 11:11 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb jaren opgas gereden in mijn Omega 2.6 Dual Ram. De wagen is verkocht met 396.000km op de teller en nog steeds perfect (11 bar op elke cilinder) Nu rij ik al jaren diesel en geloof me de wegentaks buiten beschouwing gelaten (die voor mijn 2.5 diesel hoger is dan voor de 2.6 op gas) is de kostprijs van het verbruik op gas DE HELFT dan het verbuik op diesel. Ik denk dat de volgende er terug eeentje op gas is. |
Auteur: | panpanculcul [ 26 jul 2006 12:05 ] |
Berichttitel: | |
euh... zo even tussen haakjes... met LPI zou je normaal enkele pk-tjes moeten winnen... gas wordt immers vloeibaar in je motor geinjecteerd, dit gaat eerst uitzetten en dan pas ontploffen... hadden ze me toch wijsgemaakt toen ik mijn Lanciake op gas wou zetten... (heb ze dan toch maar verkocht, wegens kost installatie en reeds belopen kilometers) |
Auteur: | sunnyden1973 [ 26 jul 2006 12:47 ] |
Berichttitel: | |
Super! Iemand die dit durft te realiseren met een hi-tech installatie,afgezien van kosten/zuiniger rijden. Je motor blijft van binnen ook superschoon en dat is weer behoud van je Porsche en wat schonere lüft Je denkt er niet meteen aan maar niks mis mee zo'n ontwikkeling, zeker bij zelfde (of meer) vermogen.. Verkies jouw optie boven een elektrische (best snelle) 914 [USA] en een 924 diesel(!) [D] die ik tegen ben gekomen van projekten op het net Meer info c.q. foto's altijd welkom |
Auteur: | Devils son [ 26 jul 2006 15:30 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Maar waar ligt de LPG tank bij een 911? |
Auteur: | WdePundert [ 26 jul 2006 15:39 ] |
Berichttitel: | |
Wordt meestal zo gedaan: |
Auteur: | patrick911 [ 26 jul 2006 16:01 ] |
Berichttitel: | |
Ach, iedereen moet vooral doen wat ie niet laten kan. Ik denk echter dat als de firma Porsche het zo gewild had, het er standaard al ingezeten zou hebben.... Btw, het valt me wel op dat we er tegenwoordig vele minder fel op reageren; misschien toch door de hoge benzineprijzen?? |
Auteur: | WdePundert [ 26 jul 2006 16:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik kan me inderdaad ook nog een discussie herinneren..... |
Auteur: | 911-lover [ 26 jul 2006 16:06 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoeveel automerken zijn er dan die standaard gasinstallaties leveren Ik kan er me maar 2 indenken |
Pagina 1 van 8 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |