Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:57

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Gedachten spinsel: Iets hogere oliedruk teken van... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964C4
Amsterdam
Bericht Gedachten spinsel: Iets hogere oliedruk teken van...
te lage oliedruk kan overmatige slijtage zijn... maar wat zou een te hoge oliedruk kunnen zijn? Vervangen van oliefilter of ?

07 aug 2006 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Gedachten spinsel: Iets hogere oliedruk teken van...
MyFirst964 schreef:
te lage oliedruk kan overmatige slijtage zijn... maar wat zou een te hoge oliedruk kunnen zijn? Vervangen van oliefilter of ?

Wat vind je een te hoge oliedruk?

07 aug 2006 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Dat is een goeie... ook erg temp. afhankelijk.

Maar als je bijvoorbeeld een hogere oliedruk zou zien dan gem. op je oliedrukmeter. Zou je dus bijvoorbeeld het vervangen van je filter daar uit op kunnen merken.

07 aug 2006 9:39
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ik hoop het niet dan zou dat wel heel vuil zijn geworden als er meer weerstand is. maar nicolo schreef over zijn 3.2:

Bedankt, ik was dus al op onderzoek uitgegaan en had bedacht om maar een steeksleutel af te zagen. Verder leek het me instructief om het kabeltje van de sensor los te trekken en te zien wat voor uitslag je dan krijgt.
Stijf op vijf!
Toen het contact van de sensor en de stekker schoongepoetst met grof papier en het klauwtje van de stekker strak gebogen met een mini-schroevendraaiertje.
Kortom: probleem opgelost!
Dus, wellicht ten onrechte anderhalf jaar geleden de sensor vervangen en wellicht bij andere P-rijders ook al voor niks vervangen? En ik bespaar me nu een nieuwe sensor.
In ieder geval, misschien hebben jullie wat aan bovenstaande

geen idee of dat het zelfde is bij een 964.

trouwens het olie filter zit dat niet vóór de pomp en dan pas de olie druk meter zou dus niks uitmaken.

robert

07 aug 2006 9:45
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MyFirst964 schreef:

Maar als je bijvoorbeeld een hogere oliedruk zou zien dan gem. op je oliedrukmeter. Zou je dus bijvoorbeeld het vervangen van je filter daar uit op kunnen merken.

Als je gewoon iedere 20K het filter vervangt zal je daar geen probleem mee hebben...

Een wat hogere oliedruk dan gemiddeld (maar binnen de normale normen), daar zou ik mij niet druk om maken. Het is geen precisieinstrument. En er is alleen al een hoop fluctuatie ten aanzien van omstandigheden als stationair toerental, olietemp., enz.

07 aug 2006 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Wat dacht je van te dikke olie.

Daardoor stijgt ook je oliedruk, de olie wordt dan een beetje moeilijk door de pomp geduwd.

Dus waarschijnlijk een keer de olie verversen.

07 aug 2006 20:25
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik hoop het niet dan zou dat wel heel vuil zijn geworden als er meer weerstand is. maar nicolo schreef over zijn 3.2:

Bedankt, ik was dus al op onderzoek uitgegaan en had bedacht om maar een steeksleutel af te zagen. Verder leek het me instructief om het kabeltje van de sensor los te trekken en te zien wat voor uitslag je dan krijgt.
Stijf op vijf!
Toen het contact van de sensor en de stekker schoongepoetst met grof papier en het klauwtje van de stekker strak gebogen met een mini-schroevendraaiertje.
Kortom: probleem opgelost!
Dus, wellicht ten onrechte anderhalf jaar geleden de sensor vervangen en wellicht bij andere P-rijders ook al voor niks vervangen? En ik bespaar me nu een nieuwe sensor.
In ieder geval, misschien hebben jullie wat aan bovenstaande

geen idee of dat het zelfde is bij een 964.

trouwens het olie filter zit dat niet vóór de pomp en dan pas de olie druk meter zou dus niks uitmaken.

robert

Gewoon even voelen of het stekkertje los zit of lekker klemt. Als die los zit kun je dus best af en toe wat minder contact en dus een hogere uitslag hebben. Verder kun je je vrouw/vriendin/buurman/vriend wat aan het stekkertje laten draaien en dan naar de druk kijken. Als die door het gedraai aan het stekkertje flink gaat variëren weet je ook dat het conatct matig is. Dus dan schoonpoetsen en strak buigen en kijken of er dan een juistere druk wordt aangegeven. Hoe minder contact, hoe hoger de aangegeven druk. En bij stilstaande motor mag met het contact aan de druk niet boven de 0 uitkomen, anders geen goed contact of defecte sensor!

07 aug 2006 22:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]