Auteur |
Bericht |
erwin 924
|
warm start probleem!
ik heb dus het overbekende warme start probleem bij mijn porsche 924, nu ben ik overal informatie in aan het winnen hoe ik dit kan verhelpen. heb oa van www.924.org gelezen over een toepassing waarbei je de koude start altijd gebruikt dm van een electrische omleiding te maken.
heeft iemand dit al eens gedaan, en werkte het?
bij voorbaat dank
|
10 mei 2004 15:32 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
Weer een probleempje Dat is niet zo mooi
"Onze monteurs zullen je proberen te helpen moment geduld"
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
10 mei 2004 15:38 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: warm start probleem!
Ik heb geen flauw idee hoe een 924 in mekaar steekt ...
Maar als ik zo lees ... die bypass ... ga je zoiezo volgens mij je motorelektronica om de tuin leiden ... is het niet
Ik veronderstel dat men dit doet aan de hand van een bypassje te leggen naar de sensor die je elektronica verteld hoe heet je motor wel is ... aangezien je koud blijkbaar geen probleem hebt...
Ik zou in dat geval eerder de oorzaak opsporen ipv ze te omzeilen ...
Nogmaals ... ik ken geen fluit van een 924 ... (van de andere ook niet ... maar toch al een heeeeeel klein beetje ... )
Dirk
|
10 mei 2004 16:34 |
|
|
erwin 924
|
klinkt idd misschien raar zo'n bypass, maar in engeland op de verschillende site's zijn dus verschillende mensen die het hebben gedaan en het werkt perfect zeggen ze, is niet schadelijk voor de motor zelf.
en het klopt dat je de koude start laat geloven dat het ook een koude start is ook al is ie gloeiendheet.
daardoor geeft hij zo'n 8a10sec benzine tegenover 2-3sec bij een warme start.
|
10 mei 2004 18:45 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
De slechte warme start wordt veroorzaakt door een te lage systeemdruk in jouw injectie systeem. De reden hiervan kan meestal goedkoop en eenvoudig opgelost worden, de oplossing die jij noemde is niet echt een oplossing maar een noodreparatie.
Het eerste en belangrijkste wat jij moet doen is de brandstofdruk (laten) meten. Aan de hand hiervan is bijna altijd een goed reparatieadvies te krijgen.
Veel voorkomende uitkomsten van een te lage systeemdruk zijn:
1 - O-ringetje in mengverdeler lek. ( komt zelden voor )
2 - Brandstof pomp defect. ( denk het niet )
3 - Terugslagklep defect. ( zeer waarschijnlijk)
4 - Koudstartsproeier inwendig lek. (onwaarschijnlijk)
Erwin.
|
10 mei 2004 21:06 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
En wanneer het de systeemdruk nu niet is?
Wat zou dan de oorza(a)k(en) kunnen zijn?
|
10 mei 2004 22:04 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dat is het gewoon, of start jouw 924 slecht en is de systeemdruk goed.
|
10 mei 2004 22:16 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Robinson heeft volgens mij nog steeds zijn warme-start probleem... En da's niet op zijn 924
|
10 mei 2004 22:24 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
993 en druk is goed.
|
10 mei 2004 22:24 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Maar een beetje minder druk is soms ook wel eens fijn.
|
10 mei 2004 22:36 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
dan zou dat de oplossing zijn.
goh, dat rijmt joh.
|
10 mei 2004 22:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Had je maar geen ondernemer moeten zijn...
Goh, dat rijmt ook...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 mei 2004 23:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
laat ik dat nu net niet zijn.
gauw deleten Horn.
|
10 mei 2004 23:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Jij niet; Erwin!
Jij bent tandarts en die hebben het nooit druk!
Bietje boruh, bietje vulluh, bietje toandsteen krabbuh en wat factuurtjes sturuh! Kind kan de was doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 mei 2004 23:58 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
ja, kan niks anders.
|
11 mei 2004 12:43 |
|
|